Miksi jotkut luulevat jokaisen sinkkuäidin etsivän elättäjää ja isää lapsilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Tuohon asenteeseen törmää tällä palstalla usein ja mä ihmettelen tuota.

Mä olen eronnut lapseni isästä, mutta ei se isä mihinkään kadonnut. Mun lapsella on isä edelleen eikä hän tarvitse uutta isää. Aivan kuin isänsä ei etsinyt lapselle uutta äitiä eikä lapsen isän uusi puoliso ole meidän lapsen äiti.

Mä en myöskään etsi elättäjää. Mahdollinen uusi mies on kumppani mulle joka kuitenkin hyväksyy, että mulla on lapsi. Isäksi lapselle ei tarvitse alkaa, mutta lasta tulee kohdella hyvin. Isä-osuuden hoitaa lapsen oma isä. Töissä käyvänä ihmisenä en etsi miestä elättämään mua ja lasta.

Hehh ap. Olet poikkeus.

Miten niin? Mä tunnen monia naisia jotka ottaneet itselleen puolison eikä mitää uutta isää lapsille. Kun lapsilla kerran on jo isä.

Mä en tajua miksi mun pitäisi etsiä lapselle isää kun hänellä kuitenkin on isä. En myöskään ymmärrä miksi etsisin elättäjääkään kun kerran olen töissä. En tällä hetkellä etsi edes puolisoa itselle vaan sellainen tulee vastaan jos tulee.

Mulla ei ole käynyt missään vaiheessa mielessä etsiä lapsilleni isää ja elättäjää. Itse mä lapseni olen elättänyt tähänkin asti ja isä tosiaan on heillä olemassa omastakin takaa, vaikka harvemmin ovat tekemisissä. Joskus tuntuu, että olisi kiva itselle toinen aikuinen, mutta olen tullut tulokseen, että parempi näin. Toisin sanoen mä en ole tuollaiseen ennakkoasenteeseen kyllä törmännytkään.

Eivät kaikki ajattele. Tunnen sellaisiakin yh-äitejä, jotka eivät etsi minkäänlaista parisuhdetta. Eivät kaikki ihmiset halua miestä, kahta lasta, omakotitaloa, farmariautoa, kissaa ja koiraa.

no mä ainakin oletan, että kun nainen eroaa mielestä, hän mieluummin pysyis sinkkuna ja vähän salaa säälittelen ja harmittelen, jos heti kohta joku mies on saanu haaviinsa

Tää on näitä logiikan kukkasia johon välillä törmää. Jos nainen eroaa miehestään, eikö looginen johtopäätös ole, että hän ei halua olla parisuhteessa?

Mä luulen, että tässä on kyseessä tätä eronneiden naisten mollaamista mikä näyttää nykyäänkin olevan muotia. Taustalla varmaan (taas kerran) oletus, että nainen on jotenkin itse aiheuttanut tämän kamalan alennustilansa (on eronnut) ja epätoivoisesti etsii miestä ja elättäjää vaikka sitten väkisin.

Kummallista kyllä nykyaikana nainen ei sitten varmaan voi pärjätä oman elämänsä elättäjänä ja lasten kasvattajana ja olla sitten vielä onnellinen! (Kehtaakin vielä) Nainenhan välttämättä tarvitsee kädestä pitelijän, joka hoitaa ne niin kovin vaikeat raha-asiat perheessä ja "tuo sen leivän pöytään".

[QUOTE="vieras";26459045]Tää on näitä logiikan kukkasia johon välillä törmää. Jos nainen eroaa miehestään, eikö looginen johtopäätös ole, että hän ei halua olla parisuhteessa?

Mä luulen, että tässä on kyseessä tätä eronneiden naisten mollaamista mikä näyttää nykyäänkin olevan muotia. Taustalla varmaan (taas kerran) oletus, että nainen on jotenkin itse aiheuttanut tämän kamalan alennustilansa (on eronnut) ja epätoivoisesti etsii miestä ja elättäjää vaikka sitten väkisin.

Kummallista kyllä nykyaikana nainen ei sitten varmaan voi pärjätä oman elämänsä elättäjänä ja lasten kasvattajana ja olla sitten vielä onnellinen! (Kehtaakin vielä) Nainenhan välttämättä tarvitsee kädestä pitelijän, joka hoitaa ne niin kovin vaikeat raha-asiat perheessä ja "tuo sen leivän pöytään".[/QUOTE]

:flower:

[QUOTE="vieras";26459045]Tää on näitä logiikan kukkasia johon välillä törmää. Jos nainen eroaa miehestään, eikö looginen johtopäätös ole, että hän ei halua olla parisuhteessa?
[/QUOTE]
Mun mielestä looginen johtopäätös voi olla myös se, ettei nainen halua olla parisuhteessa juuri tuon miehen kanssa. Että tuo suhde ei toimi, tuo mies on vääränlainen, mutta silti voi haaveissa olla parisuhde. Toimivampi suhde jonkun toisen kanssa.

Jotkut taas olettaa, että jokaisen haaveissa on uusi parisuhde, jonka tulee johtaa sormusten vaihtoon ja yhteiseen elämään saman katon alla...blääh. Mä ainakin oon sen jo kokenut, joten jos eroaisin, niin tuskin haluaisin kattoni alle enää yhtäkään miestä. Käymään juu, muttei asumaan.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Mie en tunne ketään yh-vanhempaa, joka olisi moisen aikeen julistanut saati toteuttanut.

En minäkään. Mulla on vielä siinä suhteessa eri tilanne kuin aloittajalla: lapsillani EI ole isää joka olisi heidän elämässään mukana ja elatuksenkin maksaa hänen osaltaan Kela. Silti en kaipaa lapsilleni, saati itselleni elättäjää, saati itselleni kumppania tai perheeseen toista aikuista. Olen ihan täydellisen tyytyväinen näin.

Ihmiset yleensä olettavat muiden tekevän samoin kuin he itse samassa tilanteessa tekisivät. Jos on tottunut siihen, että mies elättää perheen, on vaikea kuvitella, että ihan itse elättäisi.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
aloittajan kanssa samaa ihmetellyt ja itseasiassa sinkkuaikana yksi säätö otti ihan loukkauksena kun mä sanoin sille, että en halua sen vakavampaa just nyt ja että en halua että se tapaa mun lapsia. Ihmetteli oikein että miten mä pärjään (taloudellisesti ja "yksin" lasten kanssa) ja mä sit valotin sille et mä oon ihan töissä käyvä ihminen ja mun lapsilla on isä joka on niiden kanssa tiiviisti tekemisissä.

Sen takia, koska käytännössähän se uus mies on elättäjänä. Kyllä sun lapset syö sen miehen varoilla ostettua ruokaa, se lapsi on siinä mukana ja kiintyy siihen uuteenkin isään, jos muutatte yhteen mies maksaa puolet vuokrasta? Jo kelakin katsoo näin, koska menetät yhteenmuuttaessa yksinhuoltajatuet! Menette jäätelölle, mies ostaa sulle ja itelle jäätelöt(luuletko ettei lapsellesi/lapsillesi osta). Kauniisti voidaan puhua muuta, mutta kyllä se käytännössä näin menee.

[QUOTE="nainen";26459599]Sen takia, koska käytännössähän se uus mies on elättäjänä. Kyllä sun lapset syö sen miehen varoilla ostettua ruokaa, se lapsi on siinä mukana ja kiintyy siihen uuteenkin isään, jos muutatte yhteen mies maksaa puolet vuokrasta? Jo kelakin katsoo näin, koska menetät yhteenmuuttaessa yksinhuoltajatuet! Menette jäätelölle, mies ostaa sulle ja itelle jäätelöt(luuletko ettei lapsellesi/lapsillesi osta). Kauniisti voidaan puhua muuta, mutta kyllä se käytännössä näin menee.[/QUOTE]
Ja niin sen kuuluukin mennä, jos mies tulee osaksi perhettä, muuttaa yhteen naisen kanssa jolla on jo lapsia.

Mutta alkuperäinen kyssäri käsittääkseni liittyi siihen, että miksi jokaisen sinkkuäidin oletetaan ylipäätään haluavan ketään miestä saman katon alle ja lapsensa elämään mukaan?

[QUOTE="nainen";26459599]Sen takia, koska käytännössähän se uus mies on elättäjänä. Kyllä sun lapset syö sen miehen varoilla ostettua ruokaa, se lapsi on siinä mukana ja kiintyy siihen uuteenkin isään, jos muutatte yhteen mies maksaa puolet vuokrasta? Jo kelakin katsoo näin, koska menetät yhteenmuuttaessa yksinhuoltajatuet! Menette jäätelölle, mies ostaa sulle ja itelle jäätelöt(luuletko ettei lapsellesi/lapsillesi osta). Kauniisti voidaan puhua muuta, mutta kyllä se käytännössä näin menee.[/QUOTE]

Miten se uusi mies on lapsen ISÄ jos lapsella jo ON isä?!? Ja kun en todellakaan etsi elättäjää! Jos miestä etsisin, niin etsisin KUMPPANIA ITSELLE! En mä ole mistään saman katon alle muuttamisesta edes puhunut.

Mun lapselle EI tule mitään uutta isää vaikka miehen löytäisinkin. Lapsella ON jo isä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
On myös olemassa naisia, jotka haluavat itse kustantaa oman ja omien lastensa elämisen. Kiintyä lapsi tosiaan voi muihinkin aikuisiin kuin biologisiin vanhempiinsa, mutta ei läheskään kaikki vanhemmat edes halua, että lapsi alkaisi pitää isäpuoltaan isänä tai äitipuoltaan äitinä. Kuitenkin on hyvä muistaa, että harvemmin se isäpuoli/äitipuoli pitää lapseen mitään yhteyttä enää sen jälkeen, jos ero tulee. Nämä ihmiset ovat lapsen elämässä vain lapsen äidin/isän vuoksi, eivät lapsen vuoksi. Mun mielestä on pelkästään järkevää, ettei lapselle aleta uskottelemaankaan mitään muuta vaan että lapsi säilyttää edelleenkin läheiset välit omiin vanhempiinsa.

• Tykkää
Reactions: Squawe
Varmaan jonkunlainen ennakkoluulo.
Tosin itse kun olin yh, lapsellani ei ollut isää (suunniteltu lapsi mutta mies ei kestänyt vastuuta ja jäin yksin jo raskausaikana) ja kyllä mulle oli aika selvää että jos mies haluaa mut niin lapsikin pitää hyväksyä.

Mun mies otti koko paketin, adoptoi mun lapsen omakseenkin ja ollaan onnellinen perhe tänäkin päivänä kun vanhin on jo iso, lisääkin lapsia on siis saatu. Ja kyllä mies meidät elättää kun oon ollut lasten kanssa kotona.
Et aika monen näkökulmasta mä oon etsinyt just tuota ja siten varmaan oon vahvistanut ennakkoluuloa.

[QUOTE="Minna";26459650]Miten se uusi mies on lapsen ISÄ jos lapsella jo ON isä?!? Ja kun en todellakaan etsi elättäjää! Jos miestä etsisin, niin etsisin KUMPPANIA ITSELLE! En mä ole mistään saman katon alle muuttamisesta edes puhunut.

Mun lapselle EI tule mitään uutta isää vaikka miehen löytäisinkin. Lapsella ON jo isä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta.[/QUOTE]

Ei ISÄ, mutta ELÄTTÄJÄ. Kasvattaja, maksaja jne.

Yhteistyössä