Paljon maksatte vuokraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";26464100]Kyllä vuokrat tuntuu suhteessa olevan paljon kalliimpia kuin omistusasuminen, kauheita hintoja.
Me asumme uudehkossa (2006) omistus 150 neliön omakotitalossa Espoossa (yhdellä kallemmista alueista), ja maksamme lainan lyhennyksiä "vain" 1300e kk:ssa.[/QUOTE]

Niinpä. Ei tarvitse ihmetellä miksi täälläkin monet vuokratalot slummiutuvat, sillä täällä jokainen, jolla on vakituiset tulot, ostaa oman asunnon. Asuntojen hinnat kuitenkin huomattavasti alemmat kuin pk-seudulla, vaikka vuokrat ovatkin pilvissä. Vuokralle jäävät vain työttömät, alkoholistit, luottotietonsa menettäneet, pienituloiset eläkeläiset jne. Itsekin olen vuokralla vain sen vuoksi, että opiskelen ja saan täydet asumistuet. Valmistuttuani haen lainaa ja muutan lasten kanssa omaan.

Niinpä. Ei tarvitse ihmetellä miksi täälläkin monet vuokratalot slummiutuvat, sillä täällä jokainen, jolla on vakituiset tulot, ostaa oman asunnon. Asuntojen hinnat kuitenkin huomattavasti alemmat kuin pk-seudulla, vaikka vuokrat ovatkin pilvissä. Vuokralle jäävät vain työttömät, alkoholistit, luottotietonsa menettäneet, pienituloiset eläkeläiset jne. Itsekin olen vuokralla vain sen vuoksi, että opiskelen ja saan täydet asumistuet. Valmistuttuani haen lainaa ja muutan lasten kanssa omaan.

"Vuokralle jäävät vain työttömät, alkoholistit, luottotietonsa menettäneet, pienituloiset eläkeläiset jne"

Niin tietysti eihän kukaan muu voi ajatellakaan vuokralla oloa jos ei ole jotain noista. Voi v*ttu miten on ihmislapsella yksinkertainen näkemys vuokralla asumiseen.

[QUOTE="Huoh";26464264]"Vuokralle jäävät vain työttömät, alkoholistit, luottotietonsa menettäneet, pienituloiset eläkeläiset jne"

Niin tietysti eihän kukaan muu voi ajatellakaan vuokralla oloa jos ei ole jotain noista. Voi v*ttu miten on ihmislapsella yksinkertainen näkemys vuokralla asumiseen.[/QUOTE]

Et sitten ilmeisesti lukenut viestiäni. Täällä ei kukaan täysjärkinen maksa 900 euron vuokraa, koska vastaavan asunnon saa ostaa 100 000 eurolla. Jos on vakituiset tulot, niin kaikki ottavat mieluummin lainan. En minä ainakaan ole niin tyhmä, että laitan tuloistani 900 euroa taivaan tuuliin, kun töihin pääsen. Jäljelle jäävät vain ne, joilla ei ole muuta vaihtoehtoa.

Yhteistyössä