Täällä niin puhutaan pettämisistä, ihastumisista jne....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outolintu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outolintu"

Vieras
TAidan olla outolintu kaiken JSSAP paskan keskellä. Ihan totta. Kuinka moni pettää.... MONI. Se ei tarkoita MINUSTA etteikö rakastaisi puolisoaan. Siinä voi olla vaikka mitä taustalla. Omaa kriisiä, parisuhteen kriisiä, jännityksen halua... Mitä vaan. En minä pettämistä hyväksy, mutta voin ymmärtää tilanteita joissa siihem ajautuu.

Tiedän että mut nyt lynkataan tästä mutta pettämistä on ollut AINA. Isännät pani piikoja, emännät renkejä. Ei siitä silloin tehty tälläistä "sä et rakasta mua" soopaa.

Se että pettää ei tarkoita ettikö rakastaisi kumppaniaan. Siis automaatisesti. Toki niitäkin tilanteita on kun se rakkaus on vaan hiipunut. Mutta noin yleensä se on pelkkää seksiä, intohimoa, tarpeiden tyydytystä ja jännityksen halua.

[QUOTE="aapee";26464589]no mä en ihan tota tarkoittanut....[/QUOTE]

Mitä sitten tarkoitit?

Normaalin järjen pitäisi oikein hyvin riittää siihen, että housut pysyvät jalassa, vaikka ihastus ei ekalla, tokalla eikä vielä kolmannellakaan yrittämällä poistuisi oman pääkopan sisältä. Ja kyllä mun mielestä pettäminen aika vahvasti viittaa siihen, että kumppaniaan ei rakasta...

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26464662:
Mitä sitten tarkoitit?

Normaalin järjen pitäisi oikein hyvin riittää siihen, että housut pysyvät jalassa, vaikka ihastus ei ekalla, tokalla eikä vielä kolmannellakaan yrittämällä poistuisi oman pääkopan sisältä. Ja kyllä mun mielestä pettäminen aika vahvasti viittaa siihen, että kumppaniaan ei rakasta...

No, olen samaa mieltä osasta mutta en tuosta etteikö rakastaisi kumppaniaan vaikka vieraaseen sänkyyn kerran eksyy.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26464662:
Mitä sitten tarkoitit?

Vahva peesi!

ööö no mä oon aina rakastanut omaa aviomiestäni vaikka olen pettänyt. Syy siihen että tein niin, oli se että olimme ajautuneet arjen vietäväksi pienten lasten, talonrakentamisine, työpaineiden ja kaiken muun keskellä. Emme ymmärtäneet nuorempina, että parisuhde vaati todellakin myös kahden keskistä aikaa. Olimme kuvitteellisesti onnellisia arjen raadannan keskellä. Minulle iski "ikäkriisi" eli tajusin, että tätäkö elämä on??? Sopivan tilanteen tullen ajauduin toisen miehen syliin ja syleilyyn, koska tajusin että minulla on halut ja himot edelleen jossain.Puhtaasti seksiä.... se herätti minut uuteen alkuun elämässäni. Selvisi hiukan myöhemmin, että mieheni teki samoin, pitkän kriisin jälkeen saimme asiat selviksi ja olemme TODELLA onnellisia ja ymmärrämme, että rakastamme toisiamme ja olemme aina rakastaneet toisiamme todella paljon. Se vaan mitä rakkaus oikeasti on, pitää löytää ja tajuta!

[QUOTE="mä";26464864]ööö no mä oon aina rakastanut omaa aviomiestäni vaikka olen pettänyt. Syy siihen että tein niin, oli se että olimme ajautuneet arjen vietäväksi pienten lasten, talonrakentamisine, työpaineiden ja kaiken muun keskellä. Emme ymmärtäneet nuorempina, että parisuhde vaati todellakin myös kahden keskistä aikaa. Olimme kuvitteellisesti onnellisia arjen raadannan keskellä. Minulle iski "ikäkriisi" eli tajusin, että tätäkö elämä on??? Sopivan tilanteen tullen ajauduin toisen miehen syliin ja syleilyyn, koska tajusin että minulla on halut ja himot edelleen jossain.Puhtaasti seksiä.... se herätti minut uuteen alkuun elämässäni. Selvisi hiukan myöhemmin, että mieheni teki samoin, pitkän kriisin jälkeen saimme asiat selviksi ja olemme TODELLA onnellisia ja ymmärrämme, että rakastamme toisiamme ja olemme aina rakastaneet toisiamme todella paljon. Se vaan mitä rakkaus oikeasti on, pitää löytää ja tajuta![/QUOTE]

No niin. tässä hyvä esimerkki siitä ettei pettäminen meinaa sitä ettei rakasta kumppaniaan.

Hatun nosto teille :)

[QUOTE="aapee";26464880]No niin. tässä hyvä esimerkki siitä ettei pettäminen meinaa sitä ettei rakasta kumppaniaan.

Hatun nosto teille :)[/QUOTE]

Oisit keksiny vähän paremman nimimerkin.

[QUOTE="mä";26464864]ööö no mä oon aina rakastanut omaa aviomiestäni vaikka olen pettänyt. Syy siihen että tein niin, oli se että olimme ajautuneet arjen vietäväksi pienten lasten, talonrakentamisine, työpaineiden ja kaiken muun keskellä. Emme ymmärtäneet nuorempina, että parisuhde vaati todellakin myös kahden keskistä aikaa. Olimme kuvitteellisesti onnellisia arjen raadannan keskellä. Minulle iski "ikäkriisi" eli tajusin, että tätäkö elämä on??? Sopivan tilanteen tullen ajauduin toisen miehen syliin ja syleilyyn, koska tajusin että minulla on halut ja himot edelleen jossain.Puhtaasti seksiä.... se herätti minut uuteen alkuun elämässäni. Selvisi hiukan myöhemmin, että mieheni teki samoin, pitkän kriisin jälkeen saimme asiat selviksi ja olemme TODELLA onnellisia ja ymmärrämme, että rakastamme toisiamme ja olemme aina rakastaneet toisiamme todella paljon. Se vaan mitä rakkaus oikeasti on, pitää löytää ja tajuta![/QUOTE]

Mietin tuota pettämistä. Itsellä yli 20v avioliittoa takana. Rakastamme toisiamme, toki riitelemme railakkaastikin. Minun on vaikea tajuta miten ihmiset "ajautuvat toisen miehen syliin". Vaikka aikaa parisuhteelle ei todellakaan ruuhkavuosina ole, kukaan ei pakota minua olemaan uskoton, kyllä se on ihan omasta pääkopasta kiinni. Niuhotusta? Ehkä? Sen tiedän, että omassa parisuhteessa luotto ja koko liitto kariutuisi samantien, tunne on molemminpuolinen.

Mietin tuota pettämistä. Itsellä yli 20v avioliittoa takana. Rakastamme toisiamme, toki riitelemme railakkaastikin. Minun on vaikea tajuta miten ihmiset "ajautuvat toisen miehen syliin". Vaikka aikaa parisuhteelle ei todellakaan ruuhkavuosina ole, kukaan ei pakota minua olemaan uskoton, kyllä se on ihan omasta pääkopasta kiinni. Niuhotusta? Ehkä? Sen tiedän, että omassa parisuhteessa luotto ja koko liitto kariutuisi samantien, tunne on molemminpuolinen.

Niin nostan tuosta hattua. Mutta meitä ihmisiä on erilaisia. Me kaikki koemme kriisimme erilailla.

Siis itse en ole pettänyt. Mutta lähellä ollut joten voin ymmärtää sen kiusauksen ja kuinka helppo siihen on mennä...

[QUOTE="vieras";26464966]Pahinta mitä voi tehdä parisuhteessa on pettää. Vielä kamalammaksi asian tekee se, jos se salataan.

Häpeäisit![/QUOTE]

et tainnu ihan lukea loppuun....

Ihminen haluaa olla haluttu, rakastettu, kaipaa intohimoa elämässään ja sitä kipinää mikä on parisuhteen alussa. On helpompaa löytää intohimoa uudesta ihmisestä/kumppanista kuin siitä vanhasta lopahtaneesta suhteesta, jossa intohimo tai läheisyys ovat vain sanoja. Siinä on mielestäni perimmäisin syy miksi joku ajautuu pettämään. Lopahtaneessa parisuhteessa saattaa olla rakkautta kuten aikaisemminkin, mutta se jokin tärkeä osa puuttuu ja sitä löydetään jostain muualta.

Parisuhde vaatii työtä, että se toimii pitkällä tähtäimellä. Ei riitä, että muutetaan yhteen, mennään naimisiin ja sitten oletetaan, että kaikki on ruusunpunaista auringonlaskua. Monet tiedostavat asian, että parisuhde vaatii huolenpitoa, mutta eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa. Minä olin yksi tuossa urpojen joukossa, joka luuli tietävänsä. Yksin ei voi parisuhdetta hoitaa.

Minä en ole koskaan tajunnut ihmisiä,jotka pettävät parisuhteessaan.

Ja nyt voisin itsekin jo pettää... meillä ei ole seksiä, meillä ei ole hellyyttä, meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin lapset... joka päivä tunnen itseni yksinäiseksi tässä parisuhteessa ja kun miehelle yritän puhua tunteistani niin mies kuittaa asiat sillä,että ei mulla ole ongelmia jos sulla on niin se on sun ongelmasi....

Tuo on just on niin väsyttävää kun ei toinen ota tosissaan/ei ymmärrä toisen tunteita ja sanoja. Meillä kanssa monesti mies kuittaa sen tuolla että ainoastaan sulla on ongelma. Vaikka järkikin sanoo, että jos jokin on toiselle "ongelma" niin silloin se on kummankin ongelma, parisuhteessa kun ollaan. Ajoittain myös yksinäinen olo.. mikä musta on pahempaa niin olla yksinäinen parisuhteessa kuin ollessaan yksin.

Sitten kun yrittää jotain yhteistä aikaa järkätä niin useinmiten se päättyy jollain tavalla mielipahaan. Surullista.

[QUOTE="ulla";26465922]Minä en ole koskaan tajunnut ihmisiä,jotka pettävät parisuhteessaan.

Ja nyt voisin itsekin jo pettää... meillä ei ole seksiä, meillä ei ole hellyyttä, meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin lapset... joka päivä tunnen itseni yksinäiseksi tässä parisuhteessa ja kun miehelle yritän puhua tunteistani niin mies kuittaa asiat sillä,että ei mulla ole ongelmia jos sulla on niin se on sun ongelmasi....[/QUOTE]

Uusimmat

Yhteistyössä