Multa jäi lääkäriltä kysymättä, saako kohtutulehduksen aikana mennä saunaan tai uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Metis

Aktiivinen jäsen
18.04.2012
3 096
24
38
Vissiin ei kannata ainakaan uimaan mennä, mutta entä sauna? Onko se kielletty?

Mulla nousi kuume aamulla, eikä se laske ibumaxillakaan. tai laski joo, 37.7 oli äsken.
Muutenki tönkkö olo, kun vattaan sattuu ja vasemmasta reunasta (lonkan vierestä) vihloo välillä niman perkeleesti.

Kuumeessa en tietenkään mene saunaan, mut josko se laskis tosta ni haluaisin kyllä mennä.

Mitäs mieltä palstalääkärit on?

Mutta olin niin kipeä etten olisi kyennyt sinne saunaankaan.

No joo, mä voin ainaki välillä kävellä, että kyllä mä saattasin sinne saunaan asti jaksaa tapsutella ja vahvoilla särkylääkkeillä menee kivutkin hyvin ohi tunniks tai pariks. Tosin nää kivut pahenee koko aika antibiooteista huolimatta, et saas nyt nähdä mitä päivä tuo tullessaan.

No joo, mä voin ainaki välillä kävellä, että kyllä mä saattasin sinne saunaan asti jaksaa tapsutella ja vahvoilla särkylääkkeillä menee kivutkin hyvin ohi tunniks tai pariks. Tosin nää kivut pahenee koko aika antibiooteista huolimatta, et saas nyt nähdä mitä päivä tuo tullessaan.

Mun kivut ja tulehdus oli sitä luokkaa, että sain jo antibiootteja suonensisäisesti. Tosin menee muutama päivä, ennen kuin amtibiootit alkaa toimia, mutta jos sulle kuume nousee ja kivut pahenee kannattaa mennä uudestaa lääkäriin.

[QUOTE="vieras";26473260]Mun kivut ja tulehdus oli sitä luokkaa, että sain jo antibiootteja suonensisäisesti. Tosin menee muutama päivä, ennen kuin amtibiootit alkaa toimia, mutta jos sulle kuume nousee ja kivut pahenee kannattaa mennä uudestaa lääkäriin.[/QUOTE]

Juu mä menen, tosin mulla yleisvointi on aika heikkoa nyt ja koitankin olla ihan paikoillaan, koska olen yksin lasten kanssa täällä.

[QUOTE="vieras";26473320]Ei kannata mennä. Ja muutenkin jos on huono olo, niin voi mennä vaikka taju, kun verenpaine laskee.[/QUOTE]

Ehkä on syytä jättää välistä ku ei se nyt niiin tärkee asia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Surusilmät;26473550:
Itseltä lääkäri ainakin kielsi saunomisen tulehduksen aikaan, samoin pannassa oli tuo uiminen ja luonnollisesti seksikielto. Eipä siinä tilassa kyllä paljoa mitään pystynytkään tekemään.

Juu en mä tee mitään muuta tänään ku makaan, koska olo huononee vaan. Tai toi vihlonta kovenee, mutta hoitaja sano että seurailee tilannetta ja sit lääkäriin jos kipu kovenee tai kuume nousee korkeelle.

Yhteistyössä