Sinun kuntasi voi olla seuraava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua tarttis!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua tarttis!

Vieras
Joten jos asia tuntuu yhtään tärkeältä tai haluatte vain muita auttaa niin arvostan sitä suuresti!

Kaarinalisä säilytettävä - Adressit.com

Monessa kunnassa tätä ei olla koskaan maksettu, toivottavasti kuntalisästä tulisi joskus enemmän sääntö kuin poikkeus! Kenenkään ei tarvitse tätä allekirjoittaa mutta toivottavasti joku. Itse hoidan kaikkia lapsiani kotona, mutta en ole kirjannut itseäni työttömäksi jotta saisin enemmä rahaa (mitä valitettavan moni tekee). Toivottavasti kotiäitejäkin jotkut arvostavat, mutta en moiti jos jotkut ovat kanssani eri mieltä! Kiitän ja kumarran joka ikisestä allekirjoituksesta ja arvostan sitä enemmän kun uskottekaan!

en myöskään allekirjoita. Suurin osa kotiäideista ajaa itse omalla toiminnallaan ales tuonkin lisän, valitettavasti :(
Miksi te joiden kunnat lisiä maksaa ette osaa ola onnellisia siihen yimääräiseen rahaan vaan suurin osa vielä huijaa jollakin keinolla lisää.

En allekirjoita, meillä on ollut tuo kuntalisä käytössä, mutta minä en ole sitä koskaan saanut, kun olen töistä tehnyt hoitovapaan aikana sen verran, että en olisi sitä edes saanut.

Eipä tullut mieleenkään itseään työttömäksi kirjata, ihan kuule kht hoidin kahta lasta kotona. Mun mielestä toi kuntalisä pitäisi olla kaikilla tai ei kellään. :)

Siis oikeastiko aikuiset (?) ihmiset kadehtivat niin kovasti, jos joku toinen saa enemmän kuin toinen. Mitä se keltään on pois! Tuskin niihinkään kuntiin kuntalisää on tulossa, joissa sitä ei vielä ole, jos muissakin kunnissa lakkautetaan. Asuminen ja ruoka ja muut kallistuvat ja lapsiperheet joutuvat tiukemmalle koko ajan! Minä en asu kyseisessä kunnassa, mutta voin kernaasti allekirjoittaa adressin. Lisäksi olen muuttamassa perheeni kanssa ja kyllä asunnon ostopäätökseen vaikuttaa myös kunnan palvelut ja muut, mukaanluettuna esim. kuntalisä. Kertoo kunnan halusta satsata lapsiperheiden palveluihin ja hyvinvointiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ääh;26501521:
Siis oikeastiko aikuiset (?) ihmiset kadehtivat niin kovasti, jos joku toinen saa enemmän kuin toinen. Mitä se keltään on pois! Tuskin niihinkään kuntiin kuntalisää on tulossa, joissa sitä ei vielä ole, jos muissakin kunnissa lakkautetaan. Asuminen ja ruoka ja muut kallistuvat ja lapsiperheet joutuvat tiukemmalle koko ajan! Minä en asu kyseisessä kunnassa, mutta voin kernaasti allekirjoittaa adressin. Lisäksi olen muuttamassa perheeni kanssa ja kyllä asunnon ostopäätökseen vaikuttaa myös kunnan palvelut ja muut, mukaanluettuna esim. kuntalisä. Kertoo kunnan halusta satsata lapsiperheiden palveluihin ja hyvinvointiin.

Kyllä minä ensisijaisesti katson että on työpaikka ja lapsille koulu/päiväkoti suht lähellä,
kyllä ne muut tukiaiset on ihan tois sijainen juttu, tietty kiva lisä päälle mutta en minä niiden perässä ole muuttamassa.
Mutta mikäs siinä jos asuinpaikkansa valikoi sen mukaan missä saa sossuloisena elää :)
Älä suutu kun minä hankin omat raha itse ja en myöskään allekirjoita ;)

Lukisitteko minun kohteliasta pyyntöäni ja suurin osa vastauksista on melko töykeitä (ei kuitenkaan kaikki =D ). En tiennyt että tällaista epäystävällisyyttä löytyy. En ole ikinä tänne ennen kirjoittanut ja kerta jäi viimeiseksi. Koska te jotka vihoissanne vastauksen heitätte ette tiedä puoiakaan muiden, esim minun elämästäni. Tein 15 vuotta 2-3 työtä samaan aikaan (osittain ajatus säästää rahaa jotta voisin lasten kanssa olla kotona) Opiskelin mutta en koskaan ottanut opintotukea tai opintolainaa vaan tein töitä kunnes sain burnoutin. Minulle suositeltiin että lopettaisin kaikki työt ja koulu mutta jätin vain yhden työn kolmesta ja jatkoin koulua jotta valmistun siinä ajassa mitä kouluun on määritelty menevän aikaa. Olen ollut kokonaisuudessa 2 kk työttömänä siitä saakko kun olin 15 vuotias ja sekin vain koska firma yhtäkkiä meni nuriin. Kun mieheni sairastui syöpään minun ollessani vielä äitiyslomalla (ja toinen kotihoidossa myös) kyselin neuvolasta kannattaisiko minun etsiä päiväkotipaikkaa ja mennä töihin vaikka yöpostinjakajaksi jotta voisin miestäni hoitaa samalla HEILTÄ tuli suositus että lapsia ei kannattaisi nyt vetää pois tutusta ympäristöstä kun elämässä oli niin muullistavia muutoksia, joten hoidin taloa, lapsia ja miestäni kuolemanpelon vallassa ilman mitään apua (jälkeenpäin kuulin että olisin päässyt ehkä kaupassa käymään yksin kunnan hoitajan avulla). Kuitenkin suosisin muille apua vaikken itse sitä saannut (ei minun kunta sitä anna niin en suo sitä muillekkaan politiikkaa ajattelevat) Samalla syöpähoitojen/lastenhoidon ja peruselämän pystyssä pitämistä söi pahasti säästöjäni ja vaikka nyt samalla suunittelen myös oman firman pyörittämistä lasten hoidon ohella, sitten kun ovat hieman vanhempia, niin hoidan jo nyt perusasiat valmiiksi. Mielestäni lastaan kotona hoitavat ansaitsisivat saman jotka työttömät saa (vaikkei kodihoidontuki ja kuntalisä edes siihen yllä), mutta sallin kyllä että kanssani ollaan eri mieltä tässä asiassa. (onhan se viinapullokinn nostaminen suuhun joillekin täyspäivänen raskas työ, miten arvokas se on, sitä en osaa sanoa). Kaiken tämän ohella teen myös vapaaehtoityötä vanhusten parissa ja autan omaa vanhempaa sukulaista. Joten tuo eka kommentti että mene töihin niin oli mielestäni melko loukkaava. En ole elämässäni koskaan huijannut itselleni mitään, jotkut sitä tekee sen tiedän mutta valtaosa ei. Monet kommentit kyllä olivat sitä että kun ei mulle niin ei muillekkaan, uskomatonta miten itsekästä porukkaa tästä maasta löytyy (jotkut kunnat ne ekat täytyy olla, ties vaikka teidänkin kunnassa tämän kunnan ansioista olisi kuntalisä kun mahdollisesti lapsenne joskus sitä toivoisivat). Itse annan meiltä jäänneet ylimääräiset tavarat lahjoituksena ensi- ja turvakoteihin sekä lastenkotiin Suomeen sekä ulkomaille. En pidä itseäni mitään muita parempana, enkä huonompana, mielestäni vain perusarvoihin kuuluu muiden huomioon ottaminen ja välittäminen, ja jos on asiasta on eri mieltä niin ilmoittaa siitä yhtä kohteliaasti kun toinen on pyytänyt apuakin. Viimeisin kommentti "Naapurista" oli asiallinen mutta oletko koskaan miettinyt että jos naisten äänestysoikeutta oltais ajateltu samalla tavalla. Koko maailmaan se pitää tulle samaan aikaan...muuten ei ollenkaan. Jostain se on aloitettava! =D

asiallisesta vastauksesta ja siitä että joku vielä ymmärtää että vaikka kuntalisää toivookin niin ei ole sossupummi (en edes tiedä missä sossu täällä meiän paikkakunnalla ois). Pointtihan tässä olikin että en ole tietenkään ketään pakottamassa allekirjoittamaan, joten jo yhtä kohteliaasti kieltäytyä (jos haluaa kommentoida) kun olen pyytänytkin. Mielestäni se vaan kuuluu hyviin tapoihin! =D Ihanaa päivänjatkoa kaikille! Ja toivon että kaikki jotka tuomitsevat nyt eivät koskaan joudu siihen tilanteeseen että joutuisi turvautumaan mihinkään apuun (esim syöpään sairastuessa) koska sitä ei ehkä ole tarjolla kun ei kaikki kunnat yhdessä mitään asiasta päättäneet! =D =D =D

Lahdessa ei makseta kuntalisää ja päiväkotipaikkoja on n.200 liian vähän.

Kyllä mun mielestä ne "kuntalisärahat" pitäis laittaa ennemminkin päiväkoteihin ja kotihoidontukea pitäis laskea 2 vuoteen. 2 vuotta on oikein hyvä ikä aloittaa päivähoito. (Mun lapsi aloittaa 10kk iässä).

Onko lapsenteolla tarkoitus rikastua (veronmaksajien kustannuksella)?

Mä kannatan kyllä kuntalisää. Meidän kunnassa sitä maksetaan jos kaikki alle kouluikäiset on kotihoidossa. Kuntalisää ei tarvittaisi ollenkaan, jos kht olisi isompi eli vastaisi paremmin sitä rahallista tarvetta, jota kotihoito edellyttää. Todellakin, mä olen mieluummin kotona pienten lasten kanssa kuin töissä. Eikä kyse ole mistään rikastumisesta vaan ihan siitä perustoimeentulosta.

Ei kuntalisillä rikastu! =D =D =D Ei se niin iso ole....! =D Ja pidän äitiyslomalla vanhemmat lapset myös kotona täyspäiväsesti kun jotkut silloin vie päiväkotipaikkaa. Ja silloin heistä ei "saa" mitään, muuta kun iloa! =D. Onko jotkut täällä ottanut opitotukea? Olkaa silloin tekin töissä niin kuin minä olin ja maksakaa sitä veroa, eikö vaan? Minä tuen niitä jotka haluavat olla töissä, minä tuen niitä jotka haluavat hoitaa lapsia kotona. Mitä sitten kun minulle ei makseta enää kotihoidontukea? Aion kuitenkin hoitaa lapsiani kotona ilman yhteiskunnan tukea, enkä myöskään vie päiväkotipaikkoja, mutta aion samalla hoitaa omaa yritystä ja huom huom maksaa veroja!!! =D

Eihän kotihoidontuella ja kotiäitiydellä ole varsinaisesti mitään tekemistä keskenään. Kotihoidontukea maksetaan, jotta lapsi ei kuormittaisi kunnallisia päiväkoteja, aivan sama ovatko vanhemmat töissä vai eivät. On ihan hyvä, että knnatkin osallistuvat näihin säästöihin, hehän sen kunnallisen päivähoidon maksavat ja siten säästävät jokaisesta poisjäävästä lapsesta. Miksi siis valtion pitäisi se yksin kustantaa? Se että työtön nostaa sekä työttömyyskorvausta että kotihoidontukea on yksi tapa jakaa niitä kustannuksia, eikä se taatusti ole yhdeltäkään työssäkäyvältä mitenkään pois, työtön kun taatusti palaa töihin parin vuoden sisällä (tai sitten tippuu tuilta).

viitaten Ccc:n "järkevään" kirjoitukseen...

Kiitos #15 ihanan järkevästä vastauksesta! =D

Mitä mieltä olette siitä että julkisilla saa rattaiden kanssa matkustaa joissakin kaupungeissa ilmatteeksi? Mutta joissakin ei...kuten Kaarinassa jossa maksaa sievoinen summa matkustaa kerrankin. Olen siis sitä mieltä että kaikissa kunnissa sitä pitäis saada ja olisin ensimmäisenä puolustamassa ja auttamassa adressi säilyttää sitä oikeutta Turussa tai pääkaupunkisuedulla ja muuallakin jossa sitä on jos sitä uhattais! En osaa olla niin itsekäs että en auttais naapurikaupunkia! Tai kauempaakin!

Minäkin jätän allekirjoittamatta. En ole ikinä suostunut allekirjoittamaan toisten kuntien asioita koskevia adresseja, vaikka pyydetty onkin. Voisin kuvitella sekaantuvani muitten kuin asuinkuntani asioihin vain, jos kyseinen kunta toimisi lainvastaisesti.

Kuntalisä on muutenkin asia, jonka kuntapäättäjät saavat minusta hoitaa. Laskekoot itse, mikä heidän mielestään on kannattavinta ja järkevintä ja toimkoot sen mukaan.

Eikä minun kuntani voi olla seuraava, koska se ei ole kuntalisää koskaan maksanut. Eikä entinen kotikuntanikaan. Eikä sitäkään edellinen. Huono tuuri minulla ollut, mutta hyvä, että toisilla on parempi. :)

Kun katson ikkunasta en näe muuta kun vihreää, ihanaa kaavoitettua metsäaluetta! Mutta en yritäkään mieltäsi muuttaa! Jotkut katsovat vain asioita kuten tunnelissa. Slummia olen nähnyt mutta en täällä! Ihanan suppea maailmankatsomus jos Kaarinaa slummiksi kutsuu! Ihan hymyilyttää kun et näköjään tiedäkään miten huonosti joillakin on asiat. Minä olet nähnyt, kun olen ollut auttamassa. Miksi haukkua kun voi auttaa!

Huh! Onneksi kaikkieivät ajattele niin kuin sinä koska minä välitän muista ihmisista ja autankin muun muassa Paraisilla vanhuksia ja sukulaisiakin siellä asuu! Onneksi moneti Paraisilla panostustani arvostavat, vaikka tulenkin täältä kauheasta Kaarinasta. Ihmisillä on näköjään parempaakin tekemistä ja tärkeempääkin ajateltavaa kun mistä kaupungista kukin tulee! Hohojaa! =D

[QUOTE="vieras";26502040]Lahdessa ei makseta kuntalisää ja päiväkotipaikkoja on n.200 liian vähän.

Kyllä mun mielestä ne "kuntalisärahat" pitäis laittaa ennemminkin päiväkoteihin ja kotihoidontukea pitäis laskea 2 vuoteen. 2 vuotta on oikein hyvä ikä aloittaa päivähoito. (Mun lapsi aloittaa 10kk iässä).

Onko lapsenteolla tarkoitus rikastua (veronmaksajien kustannuksella)?[/QUOTE]

2 vuotta ei ole mikään hyvä ikä aloittaa päivähoitoa, 10 kk vasta hirvittävä onkin.

Allekirjoitin tuon jo aiemmin, vaikka meidän omassa kunnassa ei mitään lisiä maksetakkaan. Mielestäni kuntalisä on tosi hyvä juttu ja toivoisin että sitä joskus täälläkin maksettaisiin... mutta tuskinpa. Ja rikastumaan sillä nyt ei ainakaan pääse, naurettava väitekin.

Yhteistyössä