Kurarukkaset kesällä, kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamala kuri...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamala kuri...

Vieras
9-vuotias halusi välttämättä lähteä pyöräilemään (pidemmän matkan) sateeseen ja käskin sitten sadetta pitävän puvun lisäksi pukemaan pikkusiskon kurarukkaset, koska kädethän tuolla sateessa jäätyy (ja omat talvirukkasensa on taas ihan liian kuumat). Näistä kurarukkasista tuli sitten tappelu... mutta sanoin lopulta, että joko kurarukkaset käteen tai sitten jäät pihaan tai sisälle. Lähti sitten naama mutrussa ja kurarukkaset käsissä... Olinko kohtuuton?

No ei se lapsi kuole siihen että sen näpit jäätyy. Oisit antanu sille mukaan jotku sormikkaat tms jotka voi laittaa käteensä jos käsille tulee kylmä. Ne lämmittää ainakin hetken aikaa ennenkuin kastuvat mutta sitten laps onkin ehkä jo perillä.

Vaikea sanoa, kun ei tiedä, miten kylmä siellä on. Mutta minä olisin varmaan tyytynyt siihen, että lapsi suostuu ottamaan kintaat taskuunsa. Jos sitten olisi tullut todella kylmä sormiin, olisi varmaan suopunut ne matkalla laittamaan. Pienen palelun kädet kyllä kestää. :)

Olit kohtuuton. Itsekin olisin tarjonnut sormikkaita mukaan, pistäkööt taskuun jotta tarpeen tullen voi ottaa käyttöön.

No uskotaan sitten... olin kohtuuton! :(

En vaan ymmärrä, miksi helposti läpikastuva sormikas olisi parempi kuin ohut kurarukkanen?

Ja joku sanoi, että paha juttu kun oli pikkusiskon rukkaset. Pikkusiskolla on kahdet kurarukkaset, nuo on isommat, jotka ilman paksua lapasta sopii hyvin isosiskonkin käteen.

No uskotaan sitten... olin kohtuuton! :(

En vaan ymmärrä, miksi helposti läpikastuva sormikas olisi parempi kuin ohut kurarukkanen?

Ja joku sanoi, että paha juttu kun oli pikkusiskon rukkaset. Pikkusiskolla on kahdet kurarukkaset, nuo on isommat, jotka ilman paksua lapasta sopii hyvin isosiskonkin käteen.

Käytätkö itse usein kurarukkasia?

Itse en käytä vaikka inhoan käsien palelemista, yleensä pidän sormikkaita pidempään kuin keskivertotallaajat. Varsinkin pyöräillessä.

Mutta silti en laittaisi niitä kurarukkasia sateessa pyöräilyyn vaikka omaa kokoa jostain löytyisikin. Jos palelee niin palelee, ne sormikkaat voi laittaa loppumatkasta tai pyöräilyn jälkeen lämmittämään hetkeksi. Jotkut ohuet, vedenpitävät sormikkaat olisi kivat mutta kurarukkaset ei.

Kohtuutonta, mielestäni.

Ajatus kurarukkasista omalla 8 v lapsella on oikeastaan mahdoton. Ehkä juuri ja juuri joskus huhtikuussa kesämökillä ne menisi, mutta kesäkuussa ja pyöräillessä...ei. Ei ainakaan vastoin lapsen omaa tahtoa.

Niinpä. Meillä 5- ja 6-vuotiaatkin käyttää kurarukkaisa äärimmäisen harvoin, oikeastaan vain silloin kun mennään selviin kuraleikkeihin. Ei koskaan sateella eikä milloinkaan pyöräillessä. Kysyin 9-vuotiaalta kummitytöltäni kurarukkasista, ja hän rupesi nauramaan :xmas: Ei kuulemma käytä sellaisia kun ne on pikkulasten juttu. :p Ja hän asuu ihan maalla ja saattaa sateella vaikka uida ojassa ja tonkia pellolla savea.

Käytätkö itse usein kurarukkasia?

Itse en käytä vaikka inhoan käsien palelemista, yleensä pidän sormikkaita pidempään kuin keskivertotallaajat. Varsinkin pyöräillessä.

Mutta silti en laittaisi niitä kurarukkasia sateessa pyöräilyyn vaikka omaa kokoa jostain löytyisikin. Jos palelee niin palelee, ne sormikkaat voi laittaa loppumatkasta tai pyöräilyn jälkeen lämmittämään hetkeksi. Jotkut ohuet, vedenpitävät sormikkaat olisi kivat mutta kurarukkaset ei.

No en kurarukkasia, mutta kyllä käytän joskus sellaisia vedenpitäviä hanskoja (jotain goretexin tapaista). En tykkää yhtään palelevista käsistä!

No en kurarukkasia, mutta kyllä käytän joskus sellaisia vedenpitäviä hanskoja (jotain goretexin tapaista). En tykkää yhtään palelevista käsistä!

Ilmeisesti sille 9v:lle palelevat kädet ovat pienempi paha kuin ne kurarukkaset. Varmaan oli minullekin tuossa iässä vaikka silloin jo inhosin palelevia käsiä.

Muoks. Ja ne goretex-sormikkaat on eri juttu kuin kurarukkaset. Jos lapsi ei tuossa iässä saa pyöräillä paljaskäsin sateella niin hanki hänellekin ne vedenpitävät sormikkaat. Saattaisi käyttää niitä jos kovin sormia palelee (kaikki ei edes palele yhtälailla).

Viimeksi muokattu:

Ja jos ei sellaisia olisi saatavilla, niin sä laittaisit käteen lapsen kurarukkaset? 9-vuotias lapsi on jo mielestäni sen verran iso, että osaa laittaa hanskat käteensä jos palelu häiritsee.

Miksi ei sateessa pyöräillessä laittaisi kurapukua ja -rukkasia? Ainakin itselleni tulee kylmä ja märkä olo jos lähden kolealla vesisateella polkemaan tuulipuvussa ja jossain vettä imevissä sormikkaissa.

Ja jos ei sellaisia olisi saatavilla, niin sä laittaisit käteen lapsen kurarukkaset? 9-vuotias lapsi on jo mielestäni sen verran iso, että osaa laittaa hanskat käteensä jos palelu häiritsee.

No en lapsen kurarukkasia, mutta varmaan hankkisin jotkut työrukkaset tms. onhan sellaisia jossain rautakaupassa.

Lapsi kyllä osaa laittaa hanskat jos on kylmää ja oli laittamassakin lapasia, mutta minä hirviö vaadin sitten ne kurarukkaset...

[QUOTE="vieras";26503665]Miksi ei sateessa pyöräillessä laittaisi kurapukua ja -rukkasia? Ainakin itselleni tulee kylmä ja märkä olo jos lähden kolealla vesisateella polkemaan tuulipuvussa ja jossain vettä imevissä sormikkaissa.[/QUOTE]

Meillä ei muuten ole tuosta "kurapuvusta" eli sadehousuista ja sadetakista tullut koskaan kinaa. Siksi olinkin yllättynyt, että kurarukkasista, jotka ovat itse asiassa samaa materiaalia ja merkkiäkin, tuli tappelu. Tai siis en edes ajatellut, etteikö niitä nyt yhden kerran voisi laittaa käsiin.

Mä oon itse käyttäny sateella pyöräillessä kumisia puutarhahanskoja ja luulen että ne menisivät lapsellekin helpommin kuin kurarukkaset, ovat vähän niin kuin työmiesten käsineet meinaa. Hommaa ap sellaiset, niin ei tartte lapsen kanssa kurarukkasisita kiistellä.

No en lapsen kurarukkasia, mutta varmaan hankkisin jotkut työrukkaset tms. onhan sellaisia jossain rautakaupassa.

Lapsi kyllä osaa laittaa hanskat jos on kylmää ja oli laittamassakin lapasia, mutta minä hirviö vaadin sitten ne kurarukkaset...

Niin no, jos et itse laittaisi pikkulapsen kurarukkasia, niin en oikein ymmärrä, miksi 9-vuotiaankaan pitäisi.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Meidän perheessä ei ole kenenkään pakko käyttää kurarukkasia, jos ei halua, ei edes noiden reilusti alle kouluikäisten lapset. En äkkiseltään keksi yhtä epäkäytännöllisiä vaatekappaleita kuin ne. Mistään ei saa kunnon otetta ja ne hiostaa.

Kyllä, olit todellakin kohtuuton.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie