Hauskinta loppuraskaudessa on se, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anatolia

Aktiivinen jäsen
24.08.2010
32 527
5
36
kun soitan äidilleni, hän hyppää joka kerta pystyyn varmana siitä, että nyt se tytär lähtee synnyttämään. Pitää puhelintaan auki 24/7 ja olen monena yönä saanut taistella olkapäälläni istuvaa pikku pirua vastaan, joka hokee että "soita sille ja kysy onks tyyny hyvin!". Minä kun valvon aina johonkin aamukolmeen.

Kun soitan miehelleni töihin, niin miehen työkaverit kerääntyy kaikki viereen kyselemään, että joko! Ja mieskin vastaa niin salamannopeasti ettei ole ennen vastannutkaan.

Kun en vastaa puhelimeen, tai en näyttäydy naamakirjassa puoleen vuorokauteen, saan monta ihmistä varpailleen.

Kun tilaan taksin, ja sanon että Tyksiin kiitos, niin kuski on naama valkoisena ja kysyy että "onks kiire...?" (tapahtunut jo kahdesti :D)

Kun käyn kaupassa, ja kannan kassia kohti kotia, niin naapuri ryntää kiskomaan sitä mun kädestä, varmana että jos hän ei kanna kassiani, niin lorotan lapsivedet just siihen paikkaan.

Siis tämä on oikeasti hauskaa, en halua synnyttää ihan vielä :D, harmi vaan että pian on pakko!

Mitä vastaavia hyviä puolia te keksitte? Niin usein kun kuulee vaan valitusta siitä, että viimeinen raskauskuukausi on yhtä tuskaa, puhhuijaa, syntyisi jo, mutta mun mielestä tää on kivaa aikaa.

Sun täytyy ihan piruuttaskin vaan soitella äidillesi, miehellesi töihin ja muillekin läheisille ihmeellisiin aikoihin, myöhään illalla ja aikaisin aamulla ihan vaan kuulumisia kertoaksesi :xmas:

Ai kas, sä itsekin sanoit tekeväsi niin mä en vaan huomannut :ashamed:

Hauskaa...no enpä muista mitään, mutta se on varmaan asennekysymys. Tai no, kyllä mäkin muistan kun mutsin ekat sanat oli puhelimeen 'Nytkö syntyy?'...mutta musta se oli lähinnä rasittavaa.

[QUOTE="mii";26507492]Paljonko sulla on viikkoja? Onko iiiiiiiso maha? :)[/QUOTE]
40+4 neuvolan mielestä, sairaalan mielestä 40+5 ja mun mielestä 40+6, mutta tuota neuvolan laskelmaa mä olen niinku noudattanut.

Maha on iso tai ei ole, riippuu keneltä kysyy...moni kauhistelee sen valtavuutta, moni taas on sanonut että et sä voi vielä viimeisilläsi olla, joku totesi että sun laskettu aika on varmaan joskus elokuussa. Eli ilmeisesti ihmiset näkee mun pötsin eri tavoin. Mun mielestä se on iso, ihanan iso :D, mii laik.

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Hauskaa...no enpä muista mitään, mutta se on varmaan asennekysymys. Tai no, kyllä mäkin muistan kun mutsin ekat sanat oli puhelimeen 'Nytkö syntyy?'...mutta musta se oli lähinnä rasittavaa.
Muakin ärsytti ko. asia kahta ekaa odottaessa. Nyt tää on vaan hauskaa :D. Olen oppinut ottamaan ilon irti pitkistä raskauksistani. Siis kaikki mun odotukset on menneet lasketun ajan yli.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Ihan hauska oli seurata ambulanssimiehistön epäluuloisia ilmeitä, kun olin kaupungilla rv 40+0 ja satuin torille samaan aikaan kun ambulanssi (en tiedä miksi olivat siellä, ei näyttänyt olevan mikään hätä kenelläkään). Ja muutenkin, kyllä ihmiset töllöttää vatsaa kun on viimeisillään -ehkä se sitten vaan on niin hurja näky ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mxöfg;26507534:
Huudappa toisesta huoneesta miehellesi et

KULTAAA, NYT SE... Telkkari vähän pienemmälle ja just sellaiseen sävyyn et luulee lauseen loppuvan SYNTYY
Hoituu :cool: mutta jos sanon että kulta niin mies ei usko :snotty: :D

Ajattelin myös sellaista pikku källiä, että torstaina aamuyöllä heräisin ennen kun mies kotiutuu töistä, menisin sohvalle kaurapussi mahan päällä, ja puuskuttaisin kovasti kun mies tulee kotiin. Sitten se raasu toteaisi että ei oo todellista...sama meinaan tapahtui oikeasti kun muksu nro 2 syntyi; mies tuli kotiin 16 h työpäivän/yön päätteeksi kuolemanväsyneenä (tehtyään 3 sellaista päivää putkeen) ja melkein itki kun luuli että pitää lähteä heti synnärille, eikä hän saa nukkua ollenkaan. Nyt mulla on kielto synnyttää pitkien työvuorojen jälkeen :)

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Mulle soitti la:n mentyä KAIKKI ja KOKO AJAN että jokojokojoko. Mulla meni hermo, sammutin puhelimen (ja niin teki myös mies), meni kuusi tuntia niin anoppi oli kurkkimassa meidän ikkunasta!

Hauskoja juttuja loppuraskaudessa? Hmm. Ööö. Krhm. Ei yhtään... Tai oota! Ei sittenkään. Ei sit ensimmäistäkään.

Mä oikeasti kadehdin niitä ihmisiä jotka "hehkuu" raskausaikana tai kokevat sen mukavana aikana :ashamed: Synnyttäminen on lystiä jos kaikki menee hienosti, raskausaika on syvältä...

[QUOTE="vieras";26507589]Mulle soitti la:n mentyä KAIKKI ja KOKO AJAN että jokojokojoko. Mulla meni hermo, sammutin puhelimen (ja niin teki myös mies), meni kuusi tuntia niin anoppi oli kurkkimassa meidän ikkunasta![/QUOTE]
:D
Se, että mun anoppi asuu toisella mantereella, on siis ilmeisen hyödyllistä.

Ekaa lasta odottaessa anoppi soitteli jo pari kk ennen laskettua aikaa ja kysyi että joko. Tokaa odottaessa kerrottiin miehen suvulle asiasta vasta joskus 7.-8. kuulla kaiketi, ja mies huijasi lasketun ajan olevan tyyliin helmikuun alussa vaikka se oli 23.12. Ja tätä kolmatta odottaessa ollaan tyystin vältytty anopin kyselyiltä, pari nimiehdotusta sentään saatiin (ja niille hihiteltiin :) ), en tiedä tietääkö se milloin laskettu aika edes on/oli, tuskin. Pitää kuitenkin yrittää muistaa infota myös anoppia sitten, kun hänen ties miten mones lapsenlapsensa syntyy.

Riippuu päivästä onko hauskaa vai rasittavaa se että ihmiset jaksaa ihmetellä mun mahan kokoa...
Huvitti kyllä kun laitoin facebookiin kuvan missä mä ja muksut ollaan helvetinmoisen tykin (tms?) päällä ja vain yksi kommentti koski sitä tykkiä, muut mun mahaa. Hienoa olla niin lihava että maha vie huomion itse asialta vaikka ois mikä...

Hauskoja juttuja loppuraskaudessa? Hmm. Ööö. Krhm. Ei yhtään... Tai oota! Ei sittenkään. Ei sit ensimmäistäkään.

Mä oikeasti kadehdin niitä ihmisiä jotka "hehkuu" raskausaikana tai kokevat sen mukavana aikana :ashamed: Synnyttäminen on lystiä jos kaikki menee hienosti, raskausaika on syvältä...
Tämä kolmas raskaus on ollut kaikinpuolin ihana :). En muista että kaksi ekaa olisi ollut näin kivoja, ja että aika olisi mennyt yhtä nopsaan. Tai no joo, ekaa odottaessa mä oksensin sen 7 kk eli se ei niin kauhean kivaa ollut...

[QUOTE="vieras";26507589]Mulle soitti la:n mentyä KAIKKI ja KOKO AJAN että jokojokojoko. Mulla meni hermo, sammutin puhelimen (ja niin teki myös mies), meni kuusi tuntia niin anoppi oli kurkkimassa meidän ikkunasta![/QUOTE]

Meillä eivät sentään ikkunan taa tulleet, mutta jatkuvaa se soittelu. Ei siinä mitään, mutta kun aina puhelu alkoi "onko jo tuntemuksia" ja hitto vie kun ekat supistukset tuli niin puolen tunnin välein äiti soitti "millasia ne nyt ovat, joko lähdette. joko joko joko".
onneksi meni vaan 4pv yli (syntyi 40+4) ei mulla ois mielenterveys kestänyt noiden soittojen/viestien kanssa jos ois raskaus edenny rv42 asti

Esikoista odottaessa musta oli ihan parasta kun kysyttiin että millos sulla olikaan se laskettu aika? ' no se oli pari viikkoa sitten.. ' mut se oliki sillon ainut huvitus, onneks kuopus synty vähän aiemmin.

Mulla ei olis kahdella viime kerralla ollut mikään kiire saada lasta ulos mahasta, on se vaan niin paljon kätevämpää kuljettaa sitä siellä sisäpuolella :) Kaikki lapset on kuitenkin saapuneet ennen laskettua aikaa. Nyt on menossa neljännestä rv 28+ ja maha on täysiaikaisen kokoinen, sitäkin kanniskelisin ihan ilolla jos ei töissä olisi välillä niin perhanan raskasta. Ei paljon parane rauhalliseen tahtiin käppäillä, kun keskusradiosta kuuluu "hätäsektio"...

Ymmärrän kyllä pointin mikä aloittajalla oli, mutta mä en osannut nauttia loppuraskaudesta pätkääkään, kun esikoinen syntyi vasta viikolla 43 kun synnytys käynnistettiin 19 pv. lasketun ajan jälkeen. En ole ikinä kuullut että kukaan mun tutuista olis joutunut odottamaan synnytyksen käynnistämistä niin pitkään, ja oli piinallisen pitkiä ne viimeiset pari viikkoa. En paljon vastaillut kyselyihin/puheluihin, eikä tehnyt mieli suunnitella mitään jäyniä synnärille lähdöstä. Masensi ja turhautti enemmänkin..

Mä odotin vauvaa viikolla 39, ja otin kaverin vauvan, silloin 4kk, meille hoitoon muutamaks tunniks. Laitoin vauvan nukkumaan meidän tulevan lapsen tuliteriin yhdistelmävaunuihin, ja lähdin lenkille. Naapureiden ilmeet oli sanoinkuvaamattoman hauskoja - ensin heillä silmät sädehti kun näkivät mun työntävän vaunuja pihassa. Ilme muuttui hetkessä hämmentyneeksi, kun tulin kohdalle ja kävelin ohi VALTAVAN mahan kanssa! :D Eikä kukaan tiennyt, että mulla on kaverin vauva kopassa - luulivat varmaan, että mä vaan kuivaharjottelen vauvan ulkoiluttamista. :)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="tytsyjen äiti";26507782]Ymmärrän kyllä pointin mikä aloittajalla oli, mutta mä en osannut nauttia loppuraskaudesta pätkääkään, kun esikoinen syntyi vasta viikolla 43 kun synnytys käynnistettiin 19 pv. lasketun ajan jälkeen. En ole ikinä kuullut että kukaan mun tutuista olis joutunut odottamaan synnytyksen käynnistämistä niin pitkään, ja oli piinallisen pitkiä ne viimeiset pari viikkoa. En paljon vastaillut kyselyihin/puheluihin, eikä tehnyt mieli suunnitella mitään jäyniä synnärille lähdöstä. Masensi ja turhautti enemmänkin..[/QUOTE]
Mun huumori loppuu taatusti siinä vaiheessa, kun raskaus on 2 viikkoa yli lasketun ajan. Jos menee niin pitkälle. Tämänhetkinen ennätys kun on 41+3, ja jotenkin olen asennoitunut siihen että sen pidemmälle ei mentäisi (eikä ehkä mennäkään, kun juurikin 41+3 on seuraava äitiyspolikäynti, ja käynnistyksellä uhkasivat).

19 päivää lasketun ajan jälkeen, kiesus! Olen mä kuullut vastaavasta, mutta siinä vaiheessa odottavan aika alkaa olla oikeasti jo pitkä & odottajan pinna kovin lyhyt.