Häiritsisikö teitä ikkunastanne kursailematta tuijottava naapuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hhm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hhm

Vieras
Itse aluksi luulin, ettei häiritse. Ajattelin, että kyllähän sitä nyt itse kukanenkin uteliaisuuksissaan ohi mennessään uuden naapurin kotiin vilkaisee, huomaamattaankin.

Vilkaisusta ei vain ole niissä tuijotuksissa tietoakaan, ja monesti tämä ihan pysähtyy katsellakseen paremmin - toimii näin myös silloin, kun olen tai olemme kotona, mikä hänen on pakko huomata. Samoin toimii valtaosa vieraistaan.

Itse en kehtaisi. Kehtaisitteko te? Tai häritsiskö jos naapuri kehtaisi?

Meillä on siis yksi asunnon ikkunoista sijoitettu siten, että yksi naapureista kulkee sen ohi omaan asuntoonsa. Verhot toki löytyy, mutta en haluaisi pitää niitä päivällä kiinni, sillä monesta suunnasta tuleva valo on läpi-talon-asunnon parhaita puolia. Valittamaankaan en haluaisi alkaa. Tyhmä tilanne.

Meidän naapurustostamme löytyy tällainen kyylä, joka tuijottaa suoraan muiden koteihin. Ei auta vilkutukset, eikä mitkään muutkaan...kyttää edelleen.

Mä päädyin pitämään verhoja kiinni 24/7, koska en kestä sitä saakelin kyttäämistä jatkuvasti. Laitoin myös isännöitsijälle sähköpostia asiasta, mutta tuskin se taho on asiaan mitenkään puuttunut.

Kun verhoja oltiin pidetty lähes puoli vuotta kiinni, loppui kyttääminen. Vieläkään en tykkää pitää verhoja kokonaan auki, koska on sellainen "mahtaakohan se taas kyttäillä"-olo...mutta nyt sentään voin päästää jo aurinkoa sisään :)

Kyllä häiritsisi. Jos vielä kehtaa jopa pysähtyä siihen ikkunan eteen (ihan uskomatonta :D ) niin aukaisisin kyllä ikkunan ja huikkaisin että oliko jotain asiaa. Joka kerta kun toistaa saman niin kai normaali ihminen jo tajuaa jättää tuijottelematta sisälle.

Tavallaan huojentavaa, ettei olla ongelmamme kanssa yksin, mutta ikävää toki teille muillekin.

Ikkuna ei valitettavasti ole avattava, ja jos taas lähtisi ovelle niin luultavasti häipyisi sillä välin.

Kohta itselläni varmaan ylittyy se raja, että teippaan ikkunaan suoraan mutta ystävällisesti vihjailevan viestin. Tiirailkoon sitä sitten.

Joo, tosi ärsyttävää. Me asutaan maalla rivarissa ja tää meidän iso piha on yksityisaluetta, ni kerran joku mies seisoi keittiön ikkunan edessä ja tuijotti suoraan sisälle. Mun sisko asuu luhtitalossa yläkerrassa tokavikana päädystä, ni se päätynaapuri aina pysähtyy niiden keittiön ikkunan eteen ja laittaa oikeen kädet siihen ikkunalle että näkis ohuiden verhojen läpi. Kerran sisko sit oli siinä pöydän ääressä ja se nainen ei huomannut sitä, ni sisko vetäs verhot sivuun ja virnistellen vilkutti. Nainen hävis ku pieru saharaan :D Sen mies kyttää kans aina sisälle, ulko-ovessa on sellanen ikkuna ylhäällä ni sisko kerran oli pukemassa ja seiso siinä sit yläosattomissa, ni se huomas et se mies tuijottaa siellä ikkunassa. Ja toisen puolen naapuri taas kurkkii niiden partsille, kuikuilee sen väliseinän yli sillee että roikkuu parvekkeen ulkopuolella :D

Alkuperäinen kirjoittaja kyyliäjokapuolella;26569583:
Joo, tosi ärsyttävää. Me asutaan maalla rivarissa ja tää meidän iso piha on yksityisaluetta, ni kerran joku mies seisoi keittiön ikkunan edessä ja tuijotti suoraan sisälle. Mun sisko asuu luhtitalossa yläkerrassa tokavikana päädystä, ni se päätynaapuri aina pysähtyy niiden keittiön ikkunan eteen ja laittaa oikeen kädet siihen ikkunalle että näkis ohuiden verhojen läpi. Kerran sisko sit oli siinä pöydän ääressä ja se nainen ei huomannut sitä, ni sisko vetäs verhot sivuun ja virnistellen vilkutti. Nainen hävis ku pieru saharaan :D Sen mies kyttää kans aina sisälle, ulko-ovessa on sellanen ikkuna ylhäällä ni sisko kerran oli pukemassa ja seiso siinä sit yläosattomissa, ni se huomas et se mies tuijottaa siellä ikkunassa. Ja toisen puolen naapuri taas kurkkii niiden partsille, kuikuilee sen väliseinän yli sillee että roikkuu parvekkeen ulkopuolella :D

No tässäpä vasta härskejä naapureita! Tajusi sentään hävetä.

[QUOTE="vieras";26569619]Laita siihen ikkunaan lappu jossa lukee että :Katsoa saat mutta älä tuijota, kiitos.[/QUOTE]

"Jos näet lukea tämän, olet liian lähellä."

Meillä mies löisi saravarmasti karvaisen ahterinsa lasiin tai sanoisi sen verran isoon ääneen, että varmasti kuuluisi ulos, että "siellä se **** kyylä taas on"

Meillä oli rivarissa asuessamme sama ongelma. Eräs perhe jäi usein tuijottamaan, pitkäksikin aikaa.
Ei haluttu pitää verhoja aina kiinni, joten pidimme auki, mutta heti kun tuon perheen eka pää (useimmiten isä) kääntyi, kävin vetämässä verhot eteen, vähän kuten protestiksi.
Hyvin toimi, loppujen lopuksi eivät kehdanneet vastaantullessa edes tervehtiä.

Meillä naapuritalon ikkunasta näkyy aina se sama pää joka kyttää. Mutta hei, nämä kirjoitukset luettuani asia ei enää häiritse niin kovasti. Ei sentään tule tuohon meidän pihaan ikkunan läpi tuijottelemaan. :D Kaikenlaisia sitä onkin...

Ilmeisesti tekin häntä kyyläätte, kun tiedätte koska ikkunasta menee ohi ;). Itseäni ahdistais kumpikin , mennä kotiini toisen ikkunan ohi ja taas se että joku kulkisi ikkunani ohi! Osta sälekaihtimet ja laita raolleen.

Ilmeisesti tekin häntä kyyläätte, kun tiedätte koska ikkunasta menee ohi ;). Itseäni ahdistais kumpikin , mennä kotiini toisen ikkunan ohi ja taas se että joku kulkisi ikkunani ohi! Osta sälekaihtimet ja laita raolleen.

Kas, uusi näkökulma. :D

En kyllä koe kyylääväni, jos huomaan vaikkapa kadulla kävelevän ihmisen - aika sama tilanne. Jos hän vain kävelisi ohi, tuskin edes rekisteröisin tapahtuvaa. Sen taas kyllä rekisteröin, että joku pysähtyy toljottamaan _kotiini_.

Ero tässä on se, ettei piha tai katu ole kenenkään yksityinen tila, jossa ymmärtääkseni kuuluu saada olla omassa rauhassaan niin halutessaan.

Sälekaihtimia ollaan harkittu, mutta tuntuu turhauttavalta ostaa kun ikkunassa on jo hyvä mutta kylläkin pimentävä kaihdin.

No, katsellaan vielä hetki, josko kiinnostus pian hiipuisi. Voihan sitä käydä ystävällisesti jututtamassakin jos tarve vaatii, voihan olla etti itse tajua tuijottavansa (vaikea uskoa).

Mä tiedän olevani se ärsyttävä naapuri. Istun omassa keittiössäsi, työtason ja samalla ikkunan ääressä melkein aina kun surffaan netissä. Vastapäätä on naapurin olohuoneen ikkunat, toki myös istutuksia. Mutta vielä oudompaa minusta olis vetää omat verhot eteen ja sitten istua siinä verhon takana. Onneksi noi puut on nyt kasvaneet niin ettei se enää näytä niin paljon siltä että istun niitä vahtimassa.

Yhteistyössä