Tajusin että olen pahoin alkoholisoitunut masennukseni seurauksena.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunnustus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunnustus

Vieras
Mies oli juuri 5pvä lasten kanssa sukuloimassa, join sen kokoajan. Juon muutenkin liikaa. Lasten edessä en sitä tee, mutta kun ne menee nukkuu, aukeaa kalja. Ja jos olen yksin kotona, se on yhtä ryyppäämistä. Viimeksi heräsin makkarin lattialta eikä mitään muistikuvaa asiasta.

Sairastan siis vakavaa masennusta ja siihen kuuluu hyvin usein päihteiden väärinkäyttö, sitä alkaa "lääkitsemään" itseään alkolla että saa edes hetken hyvän olon.

Nyt mietin että otan eron, lapset saisi jäädä isälleen ja alkaisin etä-äidiksi. Tällä hetkellä tuntuu etten vaan pysty olla täysipäiväinen äiti :( Kamala tunne, mutta mietin nyt vain muiden hyvinvointia. Sitä ettei mies kärsi juomisestani ja ettei tilanne mene siihen että alan juomaan jopa lasten edessä.

[QUOTE="alkup";26599087]Ei vaan, haluan säästää perheeni tältä helvetiltäni.[/QUOTE]

Eikö se perhe säästy helvetiltä, jos lopetat juomisen ja haet apua masennukseen?

[QUOTE="vieras";26599101]Eikö se perhe säästy helvetiltä, jos lopetat juomisen ja haet apua masennukseen?[/QUOTE]

Yrittänyt olen, en ole pystynyt. Ja masennukseen on lääkkeet ja käyn neljättä vuotta terapiassa.

Minustakin tuntuu, että on virhe ajatella tuota eroamista. Tulet vaan juomaan enemmän ja enemmän kun olet yksin. Nyt sentään olet juomatta lasten nähden, sekin on jo jotain..

Hae apua tuohon juomiseen, varmaan masennukseen olet jo hakenutkin?

Hienoa että olet itse tajunnut alkoholisoituneesi. Nyt kun vain saat aikaiseksi sen mitä pitää tehdä, eli jättää kalja. Helpommin sanottu kuin tehty.

Tietääkö mies tilanteesi? Voi käydä niin, että jos otat eron ja jäät yksin, tilanne vain pahenee. Jos kerrot rehellisesti miehelle tilanteen ja itsekin haluat parantua, mies on vierellä tukemassa sinua etkä ole yksin.

[QUOTE="vieras";26599116]Hienoa että olet itse tajunnut alkoholisoituneesi. Nyt kun vain saat aikaiseksi sen mitä pitää tehdä, eli jättää kalja. Helpommin sanottu kuin tehty.

Tietääkö mies tilanteesi? Voi käydä niin, että jos otat eron ja jäät yksin, tilanne vain pahenee. Jos kerrot rehellisesti miehelle tilanteen ja itsekin haluat parantua, mies on vierellä tukemassa sinua etkä ole yksin.[/QUOTE]

Kyllä mies tietää. Alkuun ymmärsi, sitten inhosi minua ja nyt taas koittaa ymmärtää ja tukea.

eikö tapana ole katkaista juominen ja sitten vasta miettiä, mikä on masennusta ja mikä alkoholismia? Muuten on muna ja kana sekaisin.

minäkin epäilen, että tässä on tarkoitus pedata lisää tilaa juomiselle, ja se onnistuu kätevimmin kun keinot ensin pyhitetään.

Jos mies koittaa ymmärtää ja tukea, siinä on jo paranemisen alku.
Jos jätä perheesi, saat vaan syyn juoda lisää ja ehkä alkaa nappaamaan jotain muutakin ajan saatossa. Kumpi on parempi, vähän huonossa jamassa oleva äiti lähellä vai täysrappiolla oleva mutsi kaukana poissa?

Se ei ole helppoa, se vie aikaa.. mutta sulla on selkeästi ympärillä ihmisiä jotka välittää ja haluaa auttaa!

Jos mies koittaa ymmärtää ja tukea, siinä on jo paranemisen alku.
Jos jätä perheesi, saat vaan syyn juoda lisää ja ehkä alkaa nappaamaan jotain muutakin ajan saatossa. Kumpi on parempi, vähän huonossa jamassa oleva äiti lähellä vai täysrappiolla oleva mutsi kaukana poissa?

Se ei ole helppoa, se vie aikaa.. mutta sulla on selkeästi ympärillä ihmisiä jotka välittää ja haluaa auttaa!

Mä oon vaan mennyt jo siihen pisteeseen ettei enää kiinnosta. :( Kuulostaa niin kaameelle mutta en koita peitellä totuutta. Tällä hetkellä juon mieluummin kuin mitään muuta. Se kertonee tilastani jo paljon....

Kyllä mä sinuna ensin ennen eroa koettaisin kaikki keinot, siis ihan kaikki.

Siirrä se masennuksesi hoito hetkeksi syrjään, ja vaadi terapeutiltasi ja lääkäriltäsi, että haluat että päihdeongelmasi hoidetaan nyt ensin ja heti. Pyydä antabus tai naloksonihoito. Etsi tietoja hypnoosihoidoista päihdevieroituksessa. Hae apua siihen vaivaan, keinolla millä hyvällä.

Todella hyvä että tiedostat tilanteesi, siitä se lähtee. Oikeasti.

Terveisin, entinen juoppo.

Kyllä mä sinuna ensin ennen eroa koettaisin kaikki keinot, siis ihan kaikki.

Siirrä se masennuksesi hoito hetkeksi syrjään, ja vaadi terapeutiltasi ja lääkäriltäsi, että haluat että päihdeongelmasi hoidetaan nyt ensin ja heti. Pyydä antabus tai naloksonihoito. Etsi tietoja hypnoosihoidoista päihdevieroituksessa. Hae apua siihen vaivaan, keinolla millä hyvällä.

Todella hyvä että tiedostat tilanteesi, siitä se lähtee. Oikeasti.

Terveisin, entinen juoppo.

Voitko kertoa enemmän tilanteestasi? Kuinka paljon joit? Miten se vaikutti? Miten pääsit alkosta eroon jne?

[QUOTE="alkup";26599473]Mä oon vaan mennyt jo siihen pisteeseen ettei enää kiinnosta. :( Kuulostaa niin kaameelle mutta en koita peitellä totuutta. Tällä hetkellä juon mieluummin kuin mitään muuta. Se kertonee tilastani jo paljon....[/QUOTE]

Tiedän tasan miltä susta tuntuu ja iteki oon ollu siinä pisteessä monestikin. Mutta mieti sitä aikaa, kun sulla ei olis enää muuta ku viina? Oisko hauskaa? Ehkä ensimmäisen päivän joo... mitäs sitten?

Olen sellainen juoppo, joka ei sitten ihan päässyt putoamaan työelämästä ym. Mutta join aivan liikaa. Juominen alkoi hauskanpidosta seurassa, mutta repesi käsistä kun avioliitossa alkoi mennä huonosti (muista syistä, mies sairastui psyykkisesti ja samanaikaisesti työstressini pamahti yli). Avioliitto päättyi eroon ja asuin vähän aikaa yksin (koska piti järjestää asuntoasioita), ja silloin join muutaman kuukauden todella paljon, aina kun olin ilman lapsia, ja sitten lasten läsnäollessakin sellaista pientä tissuttelua. En kulutuksen suurimmillaan ollessaan enää edes laskenut annoksia viikossa, mutta silloin kun vielä laskin, annosmäärä oli noin 40 - 50 annosta viikossa, ja kerrallaan yleensä vähintään seitsemän.

Olen ollut antabuksella, käynyt pitkän psykoanalyysin ja hakenut riippuvuutta liikunnasta. Riippuvuus korjaantuu usein toisella riippuvuudella, uskonnolla tai liikunnalla. Analyysikin oli eräänlainen riippuvuus. Analyysin rahoitin lainarahalla.

Mä olen vajaan vuoden sairastanut vakavaa masennusta, ja kaikki mahdolliset lääkkeet kokeiltu. Myös sähköhoidossa ollut. Sulle ei varmaan ap ole sitä tarjottu?

Mitä lääkkeitä olet kokeillut?

Mä olen vajaan vuoden sairastanut vakavaa masennusta, ja kaikki mahdolliset lääkkeet kokeiltu. Myös sähköhoidossa ollut. Sulle ei varmaan ap ole sitä tarjottu?

Mitä lääkkeitä olet kokeillut?

Voi vitsi niitä on ollut niin monia etten enää edes muista. Tällä hetkellä menee zoloft 100mg ja ketipinor 100-200mg. Ja siihen päälle rauhoittavia tarpeen mukaan.

Yhteistyössä