Kävipä kivasti =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qwerty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

"qwerty"

Vieras
'mulla on ulosotossa jäljellä 650 euroa. (entinen mies oli mun nimellä ottanut pikkasen vippiä)
Nyttenkun tuli lomarahat, niin multahan lähti sitten 500 euroa lyhennykseen.
Millähän mä sitten maksan laskut, koska en saa ens kuussa palkkaa juurikaan.

Ja en tosiaan jaksa kuunnella mitään moraalisaarnoja.
Toisaalta, eipä juurikaan jää sinne maksettavaa..

Olen kaupanalalla, ja tehdyistä työtunneista maksetaan.
Mitenhän säästän tosta 1200 eurosta, mitä jäi käteen? vuokra on jo 713 euroa..
JA sossu ei kyllä anna mitään =/

[QUOTE="qwerty";26614350]Olen kaupanalalla, ja tehdyistä työtunneista maksetaan.
Mitenhän säästän tosta 1200 eurosta, mitä jäi käteen? vuokra on jo 713 euroa..
JA sossu ei kyllä anna mitään =/[/QUOTE]

No miksi sulla ei ole ensi kuussa tuloja?

[QUOTE="qwerty";26614370]Koska mulla on 5pvä palkka, saan kesäkuun tehdyt tunnit. Ja heionäkuu lomaa. ELI elokuun 7pvä PALKKA on 0euroa.[/QUOTE]

okei, ehkä joku viisaampi osaa auttaa, koska mä en tajunnut.

[QUOTE="qwerty";26614370]Koska mulla on 5pvä palkka, saan kesäkuun tehdyt tunnit. Ja heionäkuu lomaa. ELI elokuun 7pvä PALKKA on 0euroa.[/QUOTE]

olla tyhmä, mutta jos olet vakituisessa työsuhteessa, niin täytyyhän sulla olla palkallinen loma. Tai jos olet pätkätöissä, niin saanet työttömyyskorvausta silloin kun sitä lomaa ei ole?

Hmm. Siis lomahan on palkallista aikaa. Eli joko sait loma-ajan palkan etukäteen, tai sitten saat sen elokuussa. Ja lisäksihän on lomaraha. Saitko nyt siis 2 kk palkan + lomarahan, summasta päätellen jotain on kyllä maksamatta..?

Kyllähän loma-ajalta saa palkkaa? Vai oletko palkattomalla? Osa-aikaisellekin kertyy lomapäiviä.

No ei kerry. Meillä maksetaan lomarahat palkan yhteydeesä ennen lomaa.
Mä olen siis tuntipalkalla, en kuukauspalkalla. Jos olisin kuukauspalkalla niin silloin ei olis ongelmaa, koska rahaa tulis jokatapauksessa.
Ja turha väittää vastaan. 10-vuotta olen kaupassa ollut töissä.

[QUOTE="qwerty";26614389]No ei kerry. Meillä maksetaan lomarahat palkan yhteydeesä ennen lomaa.
Mä olen siis tuntipalkalla, en kuukauspalkalla. Jos olisin kuukauspalkalla niin silloin ei olis ongelmaa, koska rahaa tulis jokatapauksessa.
Ja turha väittää vastaan. 10-vuotta olen kaupassa ollut töissä.[/QUOTE]

Siis joka kuukausi maksetaan kertyneet lomapäivät kaikki pois vai?

[QUOTE="Lissu";26614385]Hmm. Siis lomahan on palkallista aikaa. Eli joko sait loma-ajan palkan etukäteen, tai sitten saat sen elokuussa. Ja lisäksihän on lomaraha. Saitko nyt siis 2 kk palkan + lomarahan, summasta päätellen jotain on kyllä maksamatta..?[/QUOTE]

Saan elokuun alussa kuulemma saan vain lomarahan (soitin juuri) summa on noin 800 euroa. Eipä noilla paljon juhlita.
Ottaa vaan päähän, että uo vie lähes kaiken rahan. Pitäähjän mun maksaa elokuussa vuokra ja elättää lapsi.

[QUOTE="qwerty";26614389]No ei kerry. Meillä maksetaan lomarahat palkan yhteydeesä ennen lomaa.

Niin meillekin maksettiin lomarahat palkan yhteydessä ennen lomaa. LOMA-AJAN palkka tulee sitten normaalisti palkkapäivänä. Vai pidätkö ihan sovitusti palkatonta lomaa?

[QUOTE="qwerty";26614406]Saan elokuun alussa kuulemma saan vain lomarahan (soitin juuri) summa on noin 800 euroa. Eipä noilla paljon juhlita.
Ottaa vaan päähän, että uo vie lähes kaiken rahan. Pitäähjän mun maksaa elokuussa vuokra ja elättää lapsi.[/QUOTE]

Ok, eli sait nyt sen loma-ajan palkan ja elokuussa lomarahan.

Eihän tuo kauhean kivalta kuulosta. Mutta jos tulot on noin pienet niin luulisi että sossu auttaa.

Mitä hittoa?? Kyllä minäkin aikoinaan tuntipalkkalaisena sain ihan palkallisen loman, tottakai :O Lomapalkka katsottiin keskimääräisten tuntien mukaan. Paitsi jos sinulle maksetaan lomat aina jotenkin kk-palkan yhteydessä, siis joka kuukausi kertyneet lomapäivät?

[QUOTE="Lissu";26614429]Ok, eli sait nyt sen loma-ajan palkan ja elokuussa lomarahan.

Eihän tuo kauhean kivalta kuulosta. Mutta jos tulot on noin pienet niin luulisi että sossu auttaa.[/QUOTE]

Aha. No kyllähän ap:n pitää saada ainakin työttömyyskassasta korvauksia, jos palkka on jonain kuukautena pienempi vähän tuntimäärän takia. Olettaen että kuulut kassaan.... hope so.

Tutulle kävi kerran noin, eli muuta rahaa ei koko kesän aikana saanut. Soitti ulosottoon ja ne palautti rahat. Eihän ne siellä tiedä, miten sä saat rahaa tai et saa. Se palkanlaskija on ne sinne tilittänyt katsos.

Jos sinun työtuntimääräsi on kovin pieni, niin silloin sinun pitäisi ymmärtääkseni saada soviteltua päivärahaa tai jotakin palkkatukea. Oletko selvittänyt nuo asiat? Toivottavasti olet liiton jäsen, sieltä saisit apua tällaisissa asioissa.

Yhteistyössä