Kävipä kivasti =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qwerty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en mä kyllä mistään sossusta saa penniäkään. Koitettu on.
Mulla on 25h/vko.
Ottaa vaan päähän, että uo veti noin paljon rahaa.

En mä mistään työttymyyskassasta saa mitään. EN mä olen työtön!

[QUOTE="qwerty";26614373]Olen tehnyt, mutta mun liittymästä oli aikoinaan ne tilannut... joten, mulla on kuulemma vastuu.[/QUOTE]

Jos ne on sun liittymästä tilattu, niin ne rahat on myös sun tilille mennyt. Liittymän ja tilin omistajan nimet täytyy täsmätä. Nämä jutut kyllä tiedän, koska olen itse ollut pikavippikierteessä.

Jos sinun työtuntimääräsi on kovin pieni, niin silloin sinun pitäisi ymmärtääkseni saada soviteltua päivärahaa tai jotakin palkkatukea. Oletko selvittänyt nuo asiat? Toivottavasti olet liiton jäsen, sieltä saisit apua tällaisissa asioissa.

En saa mitään mistään. Sain jossain vaiheessa 200 asumistukea, mutta sekin otettiin pois, koska kahtena kuukautena tienasin jopa 1600 enen veroja.

[QUOTE="Jenny";26614476]Jos ne on sun liittymästä tilattu, niin ne rahat on myös sun tilille mennyt. Liittymän ja tilin omistajan nimet täytyy täsmätä. Nämä jutut kyllä tiedän, koska olen itse ollut pikavippikierteessä.[/QUOTE]

Joo, niin ne tulikin. MEIDÄN yhteiselle tilille. Itse en kyllä niitä rahoja saannut!

[QUOTE="qwerty";26614484]En saa mitään mistään. Sain jossain vaiheessa 200 asumistukea, mutta sekin otettiin pois, koska kahtena kuukautena tienasin jopa 1600 enen veroja.[/QUOTE]

Kai sä olet kuitenkin hakenut asumistukea uudestaan, jos sun tulot ovat laskeneet sen jälkeen kun se otettiin pois?

[QUOTE="vieras";26614515]mä en nyt usko ap:n juttua ollenkaan. Tokikin sulla on mahdollisuus saada jotakin, tai sumplia ulosoton kanssa. Miksi ihmeessä heräät asiaan vasta nyt??![/QUOTE]

Heräsin vasta kun tajusin, että ne veikin enemmän kun aikaisemmin.
En ole aikaisemmin ollut tekemisissä ulosoton kanssa, joten en tiiä mikä niiden käytäntö on.
Pitääkö mun tulostaa sulle mun palkkanauha, että uskot?

Siis. Sä et oo nyt tajunnut että noi kaikki kelan ja sossun jutut on suoraan verrannollisia siihin rahamäärään mitä sä saat. Eli tottakai et saa asumistukea jos sun tulot on suuret jossain kuussa, sitten kun ne laskee, sinne tehdään tulojen muutosilmoitus ja tadaa - saat ehkä joitain pennosia.

Sama sossun rahojen kanssa.

Hirveetä paperisotaa, mutta jos sulla ei ole tuloja niin tottakai saat jostain sen verran kuin sulle lakisääteisesti minimissään kuuluu.

Sossusta en saa mitään. Ei ne laske mitä maksa veroja, vaan mitä saan veroja käteen.
Kelaan on laitettu uus tarkastus, mutta tuskin on 200 enempää. Eikä se nyt paljon jeesaa.
Varmaan siitäkin pikkusummasta uo vie sen loppusumman mitä sinne oon velkaa..

Välillä herää ajatus, että ihmiset kertoo näitä "ei ole rahaa"-juttuja siinä toivossa, että joku paltailija avustaisi rahallisesti. En nyt tän ketjun aloittajaa tarkoita, mutta tiedän, että joillekkin on täällä ihmiset antaneet rahaa kun ovat mankuneet, että rahaa on kaksi euroa ja seuraavan kerran rahaa tulee se ja se päivä.
Eräs kehuskeli saaneensa 50€.... :O

Välillä herää ajatus, että ihmiset kertoo näitä "ei ole rahaa"-juttuja siinä toivossa, että joku paltailija avustaisi rahallisesti. En nyt tän ketjun aloittajaa tarkoita, mutta tiedän, että joillekkin on täällä ihmiset antaneet rahaa kun ovat mankuneet, että rahaa on kaksi euroa ja seuraavan kerran rahaa tulee se ja se päivä.
Eräs kehuskeli saaneensa 50€.... :O

Mä en ikinä ottaisi rahaa vieraalta. Lähinnä siks tein aloituksen, että halusin purkaa oloani.

[QUOTE="akka";26615408]Jos tekee 25- tuntista työviikkoa ja on lapsi ja on yh, niin mä en usko että vuokraa joutuu maksamaan yli 700 euroa kuussa itse.Mä en ainakaan joutunut.[/QUOTE]

mun tulot ennen veroja on kuulemma liian suuret. Asunto pitäis olla halvempi, mutta mistäs saan kaksion missä on alempi vuokra?

ja siis mun työtunnit 25-30 tuntia viikossa. iltapainotteista sekä viikonloppuja ja sunnuntaita.
Eli palkka on ihan kohtuullinen siihen tunti määrään nähden.
Eniten mua nyt vaan harmittaa se, että meni niin paljon tonne velkojalle.
Muuten kyllä pärjäisin, mutta kyllä toi aika paljon verottaa nyt!

Ihme nalkuttajaa ja kiukuttelijaa tää foorumi täynnä.
Alotus kun alotus niin sen on pakko olla provo tai säälin/rahan/jonkun muun ruinausyritys...

Kannattaa nyt kumminkin kokeilla sossu ja kela uudelleen, ainakin sossu huomioi ulosoton, verot yms. Ja tosiaan soittaa sinne uo miehelle mikä tilanne.
Meillä meinas käydä ihan samalla lailla, kun mieheltä menee 1/3 palkasta ulosottoon, ja lomapalkka sekä lomarahat maksettiin köntässä kesäkuun eka päivä vaikka lomat käytännössä heinäkuussa.
Onneks huomattiin homma ajoissa ja kerettiin ruinaamaan lyhennysvapaa kuukausi ulosotosta!
Ja sitä sai tosiaan ruinata... Niitäkään ei nykyään jaella kauhean helposti.

Mutta tsemppiä sulle ja koita nyt kaikki mahdolliset paikat ennenkun vaivut epätoivoon!!
Sossusta ne yleensä kyllä auttaa kun otat palkkakuitit, kaikki laskut, tiliotteet yms ja menet PAIKANPÄÄLLE selittämään että tarvitset elokuulle toimeentulotukea.
Jos ei muuten niin he voivat antaa ns. ennalta ehkäisevää toimeentulotukea jos et täytä normi tuensaajan kriteereitä.

Ja sille kuka sanoi että tilinumeron ja puh. nron. pitää täsmätä..
Niin joo, ehkä nykyään, mutta oma veli ainakin sai 200 euron vipin minun puhelimesta OMALLE tililleen. Noita vippifirmoja on satoja, ja kaikissa ei ainakaan pari vuotta sitten ollut tunnistautumisella yms "pikkuasioilla" niin väliä.

Ihme nalkuttajaa ja kiukuttelijaa tää foorumi täynnä.
Alotus kun alotus niin sen on pakko olla provo tai säälin/rahan/jonkun muun ruinausyritys...

Kannattaa nyt kumminkin kokeilla sossu ja kela uudelleen, ainakin sossu huomioi ulosoton, verot yms. Ja tosiaan soittaa sinne uo miehelle mikä tilanne.
Meillä meinas käydä ihan samalla lailla, kun mieheltä menee 1/3 palkasta ulosottoon, ja lomapalkka sekä lomarahat maksettiin köntässä kesäkuun eka päivä vaikka lomat käytännössä heinäkuussa.
Onneks huomattiin homma ajoissa ja kerettiin ruinaamaan lyhennysvapaa kuukausi ulosotosta!
Ja sitä sai tosiaan ruinata... Niitäkään ei nykyään jaella kauhean helposti.

Mutta tsemppiä sulle ja koita nyt kaikki mahdolliset paikat ennenkun vaivut epätoivoon!!
Sossusta ne yleensä kyllä auttaa kun otat palkkakuitit, kaikki laskut, tiliotteet yms ja menet PAIKANPÄÄLLE selittämään että tarvitset elokuulle toimeentulotukea.
Jos ei muuten niin he voivat antaa ns. ennalta ehkäisevää toimeentulotukea jos et täytä normi tuensaajan kriteereitä.

Ja sille kuka sanoi että tilinumeron ja puh. nron. pitää täsmätä..
Niin joo, ehkä nykyään, mutta oma veli ainakin sai 200 euron vipin minun puhelimesta OMALLE tililleen. Noita vippifirmoja on satoja, ja kaikissa ei ainakaan pari vuotta sitten ollut tunnistautumisella yms "pikkuasioilla" niin väliä.

Kiitos sulle =)
Tuli heti parempi mieli =)
Koitan huomenna soittaa uo miehelle, jos vaikka se elokuun osuus annettais olla rauhassa. Vaikka sittenhän se velka oiskin jo maksettu. Ilman rahaa on vaan vaikeaa olla.

Jos on työtunteja alle 35h/vk ei kerry palkallista lomaa. Toki lomakorvaus maksetaan ja vapaa on oikeus pitää, ihan kuin kesälomalaisella. Lomakorvaus on 11,5% 1.4-31.3. välisellä ajalla maksetusta palkasta (työsuhde kestänyt yli vuoden).

No kyllä kertyy. Lomaraha ja lomajan palkka. Mulle on tullut jo siitä laskelmakin.
olen ollut samassa työpaikassa 10-vuotta. ja siitä lähtien kun kesäloma alkoi rullaa olen saannut lomarahan ja loma-ajan palkan. Mutta ennen ne maksettiin normipalkan mukana, ennen loman alkamista.

[QUOTE="qwerty";26615697]No kyllä kertyy. Lomaraha ja lomajan palkka. Mulle on tullut jo siitä laskelmakin.
olen ollut samassa työpaikassa 10-vuotta. ja siitä lähtien kun kesäloma alkoi rullaa olen saannut lomarahan ja loma-ajan palkan. Mutta ennen ne maksettiin normipalkan mukana, ennen loman alkamista.[/QUOTE]

ja nykyään saa jopa valita, ottaako sen kerralla vai jaksottain.
Jos ottaa jaksottain, niin silloin ei tule ns."rahatonta" kuukautta.

http://www.pam.fi/fi/tyo/kauppa/vuosiloma/Documents/TARKISTUSLISTA%20VUOSILOMISTA%202012%20kauppa.pdf

Siinä on pamin ehdot. mulla on tuo 14 päivää kuukaudessa sääntö!

Yhteistyössä