Keskenmeno?? ;o Lääkäriin?? Apua.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmmmuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmmmuu

Vieras
Hei!
En tiedä pitäisikö mennä näyttäytymään jossakin.. Tein viikko sitten raskaus testin, näytti haamu plussaa.. (olisin ollut rv 4+ jotain) Sitten samana päivänä alkoi "menkat" (25kp) Ja ovat jatkuneet siitä saakka. Ensin oli runsaampaa vuotoa ja sitten niukkeni, ja tänään taas tuntuu että on runsastunut.. Ja tänään on 7pv alkamisesta.. Minulla on ollut voimakasta alaselkä kipua, en tiedä liittyykö asiaan, mutta.. ja pieniä lieviä kipuiluja alavatsassa..

Niin ja tein uuden rv testin muutama päivä sitten, näytti negaa..

Normaalit kk:t minulla 5-6pv (viimeiset päivät tuhruttelua)

Kokemuksia?

Itse olen käynyt parin viikon päästä vuodon loppumisesta lääkärillä näytillä. Tosin oli muutenkin gynelle asiaa. Käsittääkseni voit jäättää lääkärikäynnin väliin, mikäli kivut eivät ylly koviksi ja vuoto ei ala haista. Sitten voi olla kyse tulehduksesta.

Jos se vuoto rauhoittuu itsestään muutamien päivien kuluessa eikä kovat kivut jatku, en näe mitään syytä mennä lääkäriin. Kemiallinen raskaus siinä varmaan on ollut, ja se rauhoittuu itsestään kyllä kun ei sen enempää ole ollut päiviäkään vielä.

Alkio ei ole kunnolla edes kiinnittynyt ja on mikropieni jos keskenmeno tulee noin varhain. Ei siis tarvitse mennä lääkäriin mikäli ei tule jälkeenpäin jotain kipuja/tulehdusoireita.

Kemiallinen raskaus on sellainen, että alkio hipaisee kohdun seinämää ja raskaushormoonia erittyy sen verran, että testi on positiivinen, mutta menkat alkaa ja ihminen luulee saaneensa keskenmenon... Että noin varhaisessa vaiheessa todennäköisemmin kyse kemiallisesta, ei varsinaisesta keskenmenosta edes.

Miksi testaatte noin aikaisin? Puhutteko sitten saaneenne keskenmenoja vaikka tuollaista kai sattuu jokaiselle jossain vaiheessa elämää. Testihän kannattaa tehdä hiukan myöhemmin juuri tuollaisten sattumien takia. Tommonenhan tekee turhaa stressiä tuohon lisääntymiseen.

Koska en malttanut odottaa. Miksi puhuisin saaneeni keskenmenon? Luuletko että olisin siitä ylpeä tms.? Minusta se ei ole mikään iloinen asia mitä voi huudella missä vaan!

Itsekin olen testannut aina 4pv ennen oikeiden menkkojen alkua ja jokainen plussa on pysynyt, kolmesti on tärpännyt heti kun on yritetty :) Mitä haittaa testaamisesta on, jos yritetään tulla raskaaksi? Ja jos sitten heti alkaakin vuoto menkkojen oletuspäivänä, niin sitten tosiaan kemiallinen ilmeisesti kyseessä eikä vaadi kontrolleja, jos ei vielä parin viikon päästä kipuile/vuoda runsaasti.