se kolmas lapsi perheessä on vain tuhoontuomittu juttu - osa 348832984,7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hhh";26649538]otat vielä aurinkokunnan kiinni kun oikein innostut :p[/QUOTE]
Montako sillä on? 11? :D En mä ehkä ihan siihen asti veny.

Mutta joo, miehen kanssa just juteltiin siitä, että jos meillä olisi rahaa enemmän, niin voitaisiin tehdä lapsia vaikka miten paljon. Aikoinaan mies halusi vain yhden lapsen, ja minä kaksi. Nyt niitä on kolme eikä lapsiluku ehkä ole vieläkään täynnä, ikä tosin alkaa pikkuhiljaa mulla tulla vastaan, ja samoin ns. resurssit eli se miten ison perheen pystymme elättämään. Mutta jos lotossa voitan niin kai näitä vielä pari kolme lisää tulee :)

Alkuperäinen kirjoittaja hö;26649572:
Ai jaa, no eli siis neljättä ootte nyt miettimässä. Ei sitä kolmatta voi jättää laskematta vaan sen takii, ettette halunnu sitä. Ei sieltä oo se sama tulossa, se on jo kuollut, se kolmas.
Aborttifanaatikot voi mennä vaikka omaan ketjuun mesoamaan.

Ap:ltä ei ole kuollut tietääkseni yhtään lasta. Jos hän on joskus abortoinut solumöykyn, alkion, niin sitten on. Ihan hyvä ratkaisu, jos elämäntilanne ei ole lapsen tulolle sopiva.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26649546:
Jos sinulla on jo 13 lasta ja vielä mietit että teetkö yhden lisää, niin sanoisin että tuossa lukumäärässä se on jo ihan se ja sama! Yksi sinne tai tänne :D

no miksei sama pienemmässäkin perheessä, en ymmärrä. Eikä lapsia tehdä, ihan oikeesti.

Abortoiko ap seuraavan, jos se syntyy väärässä kuukaudessa? Tai jos se on väärä sukupuoli? Tai jos tulee väärä lukumäärä vauvoja? Kun edellinenkin abortoitiin kun tuli väärään aikaan, niin mikä estäisi seuraavaa.

[QUOTE="vieras";26649629]Abortoiko ap seuraavan, jos se syntyy väärässä kuukaudessa? Tai jos se on väärä sukupuoli? Tai jos tulee väärä lukumäärä vauvoja? Kun edellinenkin abortoitiin kun tuli väärään aikaan, niin mikä estäisi seuraavaa.[/QUOTE]

joo todellakin - näin tehdään.
ja jos on vielä kalju syntyissään, niin sillon annetaan adoptioon.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Aborttifanaatikot voi mennä vaikka omaan ketjuun mesoamaan.

Ap:ltä ei ole kuollut tietääkseni yhtään lasta. Jos hän on joskus abortoinut solumöykyn, alkion, niin sitten on. Ihan hyvä ratkaisu, jos elämäntilanne ei ole lapsen tulolle sopiva.

Miksi tosiasioiden toteaminen tekee musta jonkun fanaatikon. Se nyt vaan on luonnontieteellinen fakta, että ihmisalkio on ainutlaatuinen, elävä ihminen. Solumöykkyjä ei tarvi tappaa kasvun estämiseksi, paitsi jos se solumöykky sattuu olemaan elävä.
Ja ihmisäitien kohduissa on tapana kasvaa nimenomaan ihmisiä eikä ameeboja. Sinäkin olet solumöykky oman näkemyksesi mukaan.

Ja nyt on niin , että se endie2 kolmas jälkeläissolumöykky on kuollut vai vieläkö se sittenkin elää? Abortissa yleensä tapetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hö;26649682:
Miksi tosiasioiden toteaminen tekee musta jonkun fanaatikon. Se nyt vaan on luonnontieteellinen fakta, että ihmisalkio on ainutlaatuinen, elävä ihminen. Solumöykkyjä ei tarvi tappaa kasvun estämiseksi, paitsi jos se solumöykky sattuu olemaan elävä.
Ja ihmisäitien kohduissa on tapana kasvaa nimenomaan ihmisiä eikä ameeboja. Sinäkin olet solumöykky oman näkemyksesi mukaan.

Ja nyt on niin , että se endie2 kolmas jälkeläissolumöykky on kuollut vai vieläkö se sittenkin elää? Abortissa yleensä tapetaan.
Jaadajaadajaada...

Mä näen aika lailla eroa alkion eli solumöykyn, ja jo elinkelpoisen sikiön saati jo syntyneen ja elävän ihmisen välillä.

Jotkut tekee abortteja. Yritä pystyä elämään sen tosiseikan kanssa, jooko?

[QUOTE="vieras";26649685]En epäile hetkeäkään. Kauan edellisestä abortista on, 2 vuotta? 5? Toivottavasti et tule enää raskaaksi,tuskin susta nyt on 3 lapsen äidiksi kun ei sillonkaan ollut.[/QUOTE]

jaahas.
mä tarvitsen paksumman kuoren näköjään, että pystyn palstailemaan. koska kyllä mua hämmentää ja satuttaa tän kaltainen puhdas ilkeys.
nättiä päivän jatkoa vaan kaikille.

jaahas.
mä tarvitsen paksumman kuoren näköjään, että pystyn palstailemaan. koska kyllä mua hämmentää ja satuttaa tän kaltainen puhdas ilkeys.
nättiä päivän jatkoa vaan kaikille.
:hug:

Älä välitä tuosta, jolla on selkeästi jotain suuria ongelmia henkisen hyvinvointinsa kanssa.

Toivon, että saat kolmannen lapsen jos sellaisen päätät haluta. Ja sä oot sille lapselle loistava äiti, ihan varmasti, kuten kahdelle ekallekin :)

Mä ymmärrän ainakin ja pystyn elämään sen kanssa, vaikka itse en tekisi aborttia. En silti voi sietää ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät viitsi pitää huolta ehkäisystä, abortoivat kun vauva on tulossa väärään aikaan ja vähän ajan päästä sitten ollaan taas niin vauvakuumeisia. Ihan sairasta touhua. Miten helvetissä se ihminen voisi nyt jaksaa kolmannen lapsen, kun ei sillonkaan jaksanut? Edelleen kun ne kaksi aiempaa lasta on olemassa, eli tilanne ei ole muuttunut miksikään. Tuollainen aborttitehtailu on moraalitonta.

[QUOTE="vieras";26649741]Mä ymmärrän ainakin ja pystyn elämään sen kanssa, vaikka itse en tekisi aborttia. En silti voi sietää ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät viitsi pitää huolta ehkäisystä, abortoivat kun vauva on tulossa väärään aikaan ja vähän ajan päästä sitten ollaan taas niin vauvakuumeisia. Ihan sairasta touhua. Miten helvetissä se ihminen voisi nyt jaksaa kolmannen lapsen, kun ei sillonkaan jaksanut? Edelleen kun ne kaksi aiempaa lasta on olemassa, eli tilanne ei ole muuttunut miksikään. Tuollainen aborttitehtailu on moraalitonta.[/QUOTE]
Tunnetko ap:n tooosi hyvin, vai mistä moinen mielikuva ihmisestä, joka ei jaksa ehkäistä, abortoi tuosta vaan, ja pian on taas vauvakuumeessa?

Ehkäisy voi pettää. Kyllä, oikein käytettynäkin se voi pettää. Ja elämäntilanteet voi muuttua; jos ei jaksaisi kolmatta kun kaksi ekaakin on vielä pieniä, niin ei se sitä tarkoita etteikö jaksaisi sitten kun ekat on jo isompia. Miten niin tilanne ei ole muuttunut? On mun elämäntilanne ainakin tosi erilainen nyt, kun isommat on 8½ v ja 6½ v, kuin silloin kun he olivat vaikkapa 2 v ja 3 kk. Miten muka EI olisi erilainen?

Aborttitehtailu? Suhteellisuudentajua pliis. Kyse ei ole kymmenestä lyhyen ajan sisään tehdystä abortista, vaan yhdestä raskauden keskeyttämisestä, mikä varmaan oli tarpeeksi vaikea päätös ilman teitä päänaukojiakin.

Jaadajaadajaada...

Mä näen aika lailla eroa alkion eli solumöykyn, ja jo elinkelpoisen sikiön saati jo syntyneen ja elävän ihmisen välillä.

No mikä uskonto tai pyhä kirja sulle tommasta tarua opettaa? ei oo mitään solumöykkyä, joka eroaisi jotenkin elinkelpoisesta sikiöstä tai susta, alkio on vain ihminen hyvin hyvin pienenä ja nuorena, joo ja ihan elävä. Selitätkö vielä miksi se tapetaan jos se ei edes ole elävä. Alkio ja sikiö on ihmisen ikäkausia, tervetuloa kylmään todellisuuteen, ikä vaikuttaa ihmisoikeuksiin äärimmäisen radikaalilla tavalla.

Mä pystyn vallan hyvin elämään sen kanssa, että maailma on täynnä väkivaltaa ja pystyn myös aukoo asiasta suutani kun vastaan kävelee yhtä tietämättömiä solumöykkyjä kuin sinä.

Tunnetko ap:n tooosi hyvin, vai mistä moinen mielikuva ihmisestä, joka ei jaksa ehkäistä, abortoi tuosta vaan, ja pian on taas vauvakuumeessa?

Ehkäisy voi pettää. Kyllä, oikein käytettynäkin se voi pettää. Ja elämäntilanteet voi muuttua; jos ei jaksaisi kolmatta kun kaksi ekaakin on vielä pieniä, niin ei se sitä tarkoita etteikö jaksaisi sitten kun ekat on jo isompia. Miten niin tilanne ei ole muuttunut? On mun elämäntilanne ainakin tosi erilainen nyt, kun isommat on 8½ v ja 6½ v, kuin silloin kun he olivat vaikkapa 2 v ja 3 kk. Miten muka EI olisi erilainen?

Aborttitehtailu? Suhteellisuudentajua pliis. Kyse ei ole kymmenestä lyhyen ajan sisään tehdystä abortista, vaan yhdestä raskauden keskeyttämisestä, mikä varmaan oli tarpeeksi vaikea päätös ilman teitä päänaukojiakin.

SE on itse kertonut ettei käyttänyt ehkäisyä, joten kyllä, vastuutonta meininkiä. Ja jos ei viitsi käyttää ehkäisyä vaan käyttää aborttia ehkäisynä, niin moraalissa on jotain pahasti vialla.

Tuleeko sun mielestä niistä kahdesta ekasta lapsesta jotenkin harmittomia ja vaivattomia sen parin vuoden aikana? Vastuu, rahanmeno ja huoli vaan lisääntyy mitä isommiksi lapset kasvavat.

Aborttitehtailu= Ei käytä ehkäisyä, abortoi väärään aikaan syntyvät/väärää sukupuolta olevat. Ei moraalisia esteitä tehdä abortteja enemmänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hö;26649778:
No mikä uskonto tai pyhä kirja sulle tommasta tarua opettaa? ei oo mitään solumöykkyä, joka eroaisi jotenkin elinkelpoisesta sikiöstä tai susta, alkio on vain ihminen hyvin hyvin pienenä ja nuorena, joo ja ihan elävä. Selitätkö vielä miksi se tapetaan jos se ei edes ole elävä. Alkio ja sikiö on ihmisen ikäkausia, tervetuloa kylmään todellisuuteen, ikä vaikuttaa ihmisoikeuksiin äärimmäisen radikaalilla tavalla.

Mä pystyn vallan hyvin elämään sen kanssa, että maailma on täynnä väkivaltaa ja pystyn myös aukoo asiasta suutani kun vastaan kävelee yhtä tietämättömiä solumöykkyjä kuin sinä.

Uskonto ja pyhä kirja nimenomaan opettaa teille abortinvastustajille kaikenlaista.

(tosin monelta menee sitten ohi se kohta, joka toteaa että synnitön heittäköön ensimmäisen kiven)

Alkiovaihe on ihmisen ikäkausi? Sikiön kehityksen kausi juu, mutta että oikein ihmisen ikäkausi? Selevä...

Minä kannatan naisen oikeutta päättää kehostaan. Ja asetan jo syntyneen & elävän ihmisen oikeudet alkion edelle. Jotkut tekevät päinvastoin, ja se ei koskaan lakkaa ihmetyttämästä minua.

[QUOTE="vieras";26649784]
Tuleeko sun mielestä niistä kahdesta ekasta lapsesta jotenkin harmittomia ja vaivattomia sen parin vuoden aikana? Vastuu, rahanmeno ja huoli vaan lisääntyy mitä isommiksi lapset kasvavat.

[/QUOTE]
No todellakin on tullut...elämä on hyvinkin helppoa parin isomman lapsen kanssa, vrt. elämään kahden vaippaikäisen kanssa.

Minä tuskin tekisin aborttia, paitsi terveydellisistä syistä. Muiden abortit ei silti oo multa pois, tai anna mulle oikeutta tuomita heitä, heidän oikeuttaan elää ja olla, heidän äitiyttään ja ihmisyyttään, jne.

Minä kannatan naisen oikeutta päättää kehostaan. Ja asetan jo syntyneen & elävän ihmisen oikeudet alkion edelle. Jotkut tekevät päinvastoin, ja se ei koskaan lakkaa ihmetyttämästä minua.

Niin minäkin, mutta vihaan silti aborttitehtailua. "tän abortoin, se on väärää sukupuolta. tän pidän, se syntyy just oikeessa kuukaudessa. tän abortoin, mua ei nyt huvita, vaikka ehkä puolen vuoden päästä huvittaa."

Minä olen nuorimmainen sisarus ja meitä on 3 yhteensä ja on aina on ollut kiva kun on ollut isoisko ja veli joitten kans touhuta! :)
Mutta itse olen aina halunnut 2 lasta. Oon 24vee ja mulla on 1v5kk ikäinen tyttö ja seuraavan ja viimeisen ajankohta vois olla parin vuoden päästä. :) Mutta sitähän ei tiedä muuttuuko mieli vielä tulavaisuudessa. Mutta 3 mahtuu sopivasti myös takapenkille ;D

[QUOTE="vieras";26649808]Niin minäkin, mutta vihaan silti aborttitehtailua. "tän abortoin, se on väärää sukupuolta. tän pidän, se syntyy just oikeessa kuukaudessa. tän abortoin, mua ei nyt huvita, vaikka ehkä puolen vuoden päästä huvittaa."[/QUOTE]
Onneksi en tunne tuollaisia ihmisiä. Vain muutamia sellaisia, joille on kerran tehty abortti, sillä hetkellä erittäin hyvistä syistä. Ne syyt on jokaiselle olleet omanlaisensa, muttei ole mun tehtävä sanoa mikä oli tarpeeksi hyvä syy ja mikä ei.

No todellakin on tullut...elämä on hyvinkin helppoa parin isomman lapsen kanssa, vrt. elämään kahden vaippaikäisen kanssa.

Minä tuskin tekisin aborttia, paitsi terveydellisistä syistä. Muiden abortit ei silti oo multa pois, tai anna mulle oikeutta tuomita heitä, heidän oikeuttaan elää ja olla, heidän äitiyttään ja ihmisyyttään, jne.

Sun mielestä on ok olla käyttämättä ehkäisyä ja abortoida jos sattuu napsahtamaan?

Eikun tuo kolmas on tosi helppo, syö, nukkuu, kakkii ja hymyilee :). Alusta asti hänelle on ollut selvää vuorokausirytmi, yöllä havahdutaan vain syömään ja sitten nukutaan taas, kellon ympäri näin :). Päivällä sitten jäädään seurustelemaan.

Isommatkaan eivät jaksa suuremmin olla mustasukkaisia vaan osallistuvat vauvan viihdyttämiseen innolla.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä