Voisko hei juhlilla tarjota jotain muuta kun mokkapaloja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pojan synttärit on tulossa ja tarjoiluja mietin. Päätin että nyt en tee yhtä ainuttakaan "bravuuriani" (siis nää TOSI perinteiset mokkapalat, kinkkupiirakka, täytekakku, keksit yms.) vaan jokainen tarjottava on oltava sellanen mitä en oo ennen tehny. Netistä oon löytäny jotain lupaavalta kuulostavia ohjeita, mutta pistäkääs tekin vielä ideoita tiskiin! Ei siis mitään korvapuustia ja kääretorttua, vaan jotain ihan muuta.

Miten olisi vaikka juustokakku, jossa esim. mangokuorrute? Ja vaikka cupcakes muffinit, eli sellaiset missä on sellanen "tötterökuorrutus" päällä? Suolaisena voisi tarjoilla vaikka kinkkukierteitä tms?

Miksei mokkapaloja jos ne kerran on hyviä? Mun ainakin alkoi heti tehdä mieli. :p

Mieluummin kuin mitään hirvetiä mangokakkuhyydykkeitä, niitä inhoan yli kaiken. Siis syön, mutta olen pettynyt. Mutta noi suklaamuffinssit kuulosti hyvältä, vähän sama asia kuin mokkapalat mutta eri muodossa, se toisi vaihtelua. :) Kunhan ne tekee isossa vuoassa "amerikkalaiskoossa". Ne pienet muffinssit on yleensä kuivia kuin mitkä.

Miksei mokkapaloja jos ne kerran on hyviä? Mun ainakin alkoi heti tehdä mieli. :p

Mieluummin kuin mitään hirvetiä mangokakkuhyydykkeitä, niitä inhoan yli kaiken. Siis syön, mutta olen pettynyt. Mutta noi suklaamuffinssit kuulosti hyvältä, vähän sama asia kuin mokkapalat mutta eri muodossa, se toisi vaihtelua. :) Kunhan ne tekee isossa vuoassa "amerikkalaiskoossa". Ne pienet muffinssit on yleensä kuivia kuin mitkä.

Musta ei ainakaan ole kiva tehdä joka juhliin samoja ruokia. Haluan itse kokeilla aina uusia juttuja. Mokkapalat on ihan hyviä, mutta niitä on JOKA ainoassa kissanristiäisessä ja siihen alkaa tympääntyä :D

Noi mangokakkujutut on mun mielestä ihan hyviä, mutta ei mitään kovin ihmeellisiä. Nuo "jenkkimuffinit" on hyvä vaihtoehto, siihen vielä kuorrutus päälle niin tulee komeita. Cake popsit eli "kakkutikkarit" on nyt myös muodissa ja helppoa naposteltavaa ;)

meillä oli tossa maanantaina tytön 9v synttärit ja tein raparperipiirakkaa (semmonen pellillinen) ja laitoin kardemummaa sinne taikinaan ja oli sairaan hyvää vaniljakastikkeen kanssa. :p hyvä vaihtoehto noille mokkapaloille.

Rieskarullia, jäätelökakkua. Mokkapaloista voi tehdä leivoksia, kun leikkaa pohjan kahtia tekee sisään mokkatäytteen ja hyydyttää jääkaapissa. Sitten vielä kuorrutus päälle.

Tee vaikka ne mokkapalat muffinsseiksi.Mä tein kerran niin lasten synttäreille ja kyllä kelpas vieraille.Jännää vaan,että edellisillä synttäreillä ne ihan perinteiset mokkapalat ei kelvannu:D

Mites ois voileipäkakku?Mustikka -ja omenapiirakkaa?

Kiitos kaikille vinkeistä! Juustokakut kuuluu mulla tähän samaan kategoriaan kun mokkapalat eli sitä on tullut tehtyä joka ainoille juhlille. Joten tällä kertaa saa jäädä pois suunnitelmista.

Mitäs luulette, uskaltaisko tällästä tehdä synttäreille? Karpalo-toffeekakku
Otanko liian ison riskin, jos laitan kakkuun karpaloita? Ne kun luultavasti jakaa mielipiteitä kun kirpeitä ovat. Maistuukohan toi miltään, jos mustikoita laittaa?

[QUOTE="vieras";26678787]Kiitos kaikille vinkeistä! Juustokakut kuuluu mulla tähän samaan kategoriaan kun mokkapalat eli sitä on tullut tehtyä joka ainoille juhlille. Joten tällä kertaa saa jäädä pois suunnitelmista.

Otanko liian ison riskin, jos laitan kakkuun karpaloita? Ne kun luultavasti jakaa mielipiteitä kun kirpeitä ovat. Maistuukohan toi miltään, jos mustikoita laittaa?[/QUOTE]

Jos mustikoista haluat tehdä, niin suosittelen ennemmin tätä Kinuskikissan reseptiä (Vanilja-mustikkapiirakka )
Mustikat ja kondensoitu maito ei välttämättä ole onnistunut makuyhdistelmä.

[QUOTE="vieras";26678787]Kiitos kaikille vinkeistä! Juustokakut kuuluu mulla tähän samaan kategoriaan kun mokkapalat eli sitä on tullut tehtyä joka ainoille juhlille. Joten tällä kertaa saa jäädä pois suunnitelmista.

Otanko liian ison riskin, jos laitan kakkuun karpaloita? Ne kun luultavasti jakaa mielipiteitä kun kirpeitä ovat. Maistuukohan toi miltään, jos mustikoita laittaa?[/QUOTE]

Niin ja tää viesti oli siis ap:n kirjoittama ;)

Kinuskikissalta suosittelen myös tätä Pähkinäsuklaatorttu On ihan älyttömän hyvää! Toi kuviokin vaikuttaa helpolta tehdä, mutta ei kyllä kannata lähtee yrittämään, jos ei oo ihan varma että osaa. Mä meinaan rupesin tekeen tota tytön synttäreille ja koitin apinoida kuvion tekemistä, mutta persiilleenhän se meni :D Suklaarouhetta heitin päälle niin sain pelastettua kakun.

nyt kun mansikat tuoreita ja hyviä niin suosittelen Katin kakkua.
sen voi tehdä pakastimeen jo valmiiksi ennakkoon.
Pohjaan tulee kaurakeksejä ja margariinia ja siihen päälle sekoitus jossa mansikoita.kermaa jne.
jos kiinnostaa laitan ohjeen. Tätä ei paisteta vaan pakastetaan.

Mä olin kanssa tulossa ehdottaan noita rieskarullia. Rajattomasti vaihtoehtoja täytteiden suhteen. Tai sit suolasii muffinsseja.

Makeista mä en ite tykkää ja muu sukukin kaipaa aina enempi sitä suolasta. Usein perinteinen pulla, keksi ja jonku sortin kakku (millon juusto-, millon kerma-, joskus jopa mutakakku). Ja ne on hyvin riittäny.

Uusimmat

Yhteistyössä