Onko normaalia jos lapsi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LeGu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LeGu

Jäsen
30.06.2012
219
0
16
Vantaa
On kokoajan hoidossa? Siis että vanhemmat on viihteellä vähintään 2x/kk ?
Välillä puolitoistakin viikkoakin on pieni lapsi hoidossa?
Siis joo tää on jokaisen oma asia, mut mua ihmetyttää?
Sanoisitteko tästä ko. Vanhemmille? Mitä? Miten? ;o

Niin kauan kun se lapsi on hoidettu hyvin, ei asia minulle kuulu, ei vaikka se kuinka kouris mun omaa sieluani..

Meillä on esimerkiksi tässä kuussa lapset olleet jo yhden yön toisessa mummolassa kun oltii ite juhlissa ja parin viikon päästä menevät viikonlopuks toiseen mummolaan kun on toiset juhlat, en mä näe siinä mitään pahaa ite..

Niin totta puhutte, mutta siis jos kerrallaan näkemättä anhempia yli viikon hoidossa ja heti seuraavana vklp taas hoidossa, että pääsee juhlimaan !
Siis tottakai välillä vanhempien täytyykin päästä tuulettumaan :D

Niin totta puhutte, mutta siis jos kerrallaan näkemättä anhempia yli viikon hoidossa ja heti seuraavana vklp taas hoidossa, että pääsee juhlimaan !

Niin, ei se silti ole muiden asia, jos lapsen hoito on järjestetty asianmukaisesti.

Mua riepoo sisältä jo se että kaveri vie kerran kuukaudessa muutaman kuukauden ikäisen yhdeksi yöksi hoitoon, mutta ei todellakaan ole minun asia hänelle siitä huomauttaa. Me olemme siinä kohtaa vaan erilaisia.

Pääasia että lapsella on hyvä, selvin päin oleva hoitaja. Liian paljon pikkulapsia pyörii välinpitämättömien, sekaisin olevien vanhempien kanssa...

• Tykkää
Reactions: Maira
Tunnen perheen jossa lapsi on ollut jo synnäriltä alkaen pitkiä pätkiä hoidossa (2kk ikäisenä 2 viikoa ja vähintään jokatoinen viikonloppu 3 päivää jne.) että vanhemmat saa olla keskenään/juhlimassa.
Itse en asiaa hyväksy, mutta ei siihen voi oikein puuttuakaan.

Viimeksi muokattu:
No, ei varmaan sen normaalimpaa kuin jättää parin n. kuukauden ikäinen kuudeksi viikoksi muiden hoitoon..
Itsekin tykkään kyllä käydä ulkona tanssimassa, mutta toistaiseksi miehen työvuorojen takia se on ollut mahdotonta toteuttaa..en raaski/halua jättää vielä tuota kuopusta (5 kk)yöksi muiden kuin isänsä hoiviin nukkumaan.

Kyllä se lapsikin kärsii.Meillä suvussa eräs heittopussi lapsi,ja hänellä on koko psyyke mennyt paskaksi.Joutuu käymään psykologilla jne ikää vasta 6v.
Heillä joilla on hoidossa (jommat kummat isovanhemmat) lapsi käyttäytyy todella törkesäti,riehuu,hakkaa,potkii räkii jne..
Tämä poika ollut syntymästtän asti hoidossa muualla,kotona kerran viikossa jos silloinkaan.Mielummin raahataan hoidosta toiseen,ettei tarvitse itse hoitaa.
Onneksi nyt on viimein jo sossukin ruvennut touhua tarkkailemaan,ikävä kyllä siihen vaadittiin pojan mielenterveys.

Kyllä se lapsikin kärsii.Meillä suvussa eräs heittopussi lapsi,ja hänellä on koko psyyke mennyt paskaksi.Joutuu käymään psykologilla jne ikää vasta 6v.
Heillä joilla on hoidossa (jommat kummat isovanhemmat) lapsi käyttäytyy todella törkesäti,riehuu,hakkaa,potkii räkii jne..
Tämä poika ollut syntymästtän asti hoidossa muualla,kotona kerran viikossa jos silloinkaan.Mielummin raahataan hoidosta toiseen,ettei tarvitse itse hoitaa.
Onneksi nyt on viimein jo sossukin ruvennut touhua tarkkailemaan,ikävä kyllä siihen vaadittiin pojan mielenterveys.

Eiköhän tohon liity jo muutakin, kuin se että on isovanhemmilla hoidossa. Vaikka on hoidossa usein niin aina on tutut hoitajat, ei se tee lapsesta mielenvikaista.

[QUOTE="vieras";26687401]Eiköhän tohon liity jo muutakin, kuin se että on isovanhemmilla hoidossa. Vaikka on hoidossa usein niin aina on tutut hoitajat, ei se tee lapsesta mielenvikaista.[/QUOTE]

Ihan varmasti voi mennä pää sekaisin, jos esim. ensin on 2päivää mummulla, sitten päivän sedällä, 2 päivää tädillä, päivän kotona ja sitten päivän äidin kaverilla ja taas päivän jossain muualla. Missään ei ole sitä oikeaa kotia eikä ketään joka rakastaisi (koska muuten lapsi ei olisi heittopussina).

Ihan varmasti voi mennä pää sekaisin, jos esim. ensin on 2päivää mummulla, sitten päivän sedällä, 2 päivää tädillä, päivän kotona ja sitten päivän äidin kaverilla ja taas päivän jossain muualla. Missään ei ole sitä oikeaa kotia eikä ketään joka rakastaisi (koska muuten lapsi ei olisi heittopussina).

Joo, mutta tuossa sanottiin että on ollut isovanhemmilla hoidossa. Ei siis tädillä, sedällä, naapurilla, kumminkaimalla jne.

Tollasissa tapauksissa voisi olla parempi antaa se lapsi pysyvään, turvalliseen kotiin sen sijaan että raahaavat välillä sieltä mukavasta hoitopaikasta taas niiden tuntemattomien biologisten vanhempien luokse.

[QUOTE="vieras";26687433]Joo, mutta tuossa sanottiin että on ollut isovanhemmilla hoidossa. Ei siis tädillä, sedällä, naapurilla, kumminkaimalla jne.[/QUOTE]

sori luin huonosti. Itse tunnen tuollaisen kuvaamani tapauksen ja ihmettelen että sillä on vielä pää kasassa.

Joo ku ei kai se nyt oikeesti hyvää tee et on koko ajan pois kotoota? Kai se lapsiki alkaa kohta vierastaa vanhempia? Voi tää siitäki johtua, että kalvaa mieltä ku itse mielummin olen lapsen kanssa kui et viihteelle lähtisin ;o

Yhteistyössä