Aiheesta "lapset marketin ostoskärryissä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas on miettiny sitä että kun niitä vauvan autokaukaloita pidetään siellä kärryosassa että lieneekö ne yhtään hygieenisempiä kuin ilman kenkiä siellä istuva pikkulapsi? KYllähän sitä kaukaloa lasketaan maahan milloin missäkin ja siihen voi tarttua ties mitä räkäklönttejä.

no en ole kertaakaa nähny lasta ilman kenkiä siellä, ihan koko varustuksessa ne siel on temppuillu..Enkä kyllä laita kaukaloakaan sinne kärryyn..

Ihan hyvin on pärjätty nyt 8-vuotiaan vilkastuksenkin kanssa marketeissa ilman, että on tarvinut häntä siinä kärryosassa pitää. Itse asiassa ole tullut mieleenkään, että nostaa sinne, kun kerta kärryssä on se istuin -mun älli on päätellyt siitä, että istuin on lasten istumista varten, ja se kärryosa vain ostoksille.

Mä olen muutaman kerran pitänyt lasta siellä "koriosassa". Mutta näin vain silloin kun tarjoilla ei ole ollut kahdelle lapselle tarkoitettuja kärryjä lainkaan. Helpompi tehdä ruokaostoksia kun on kädet vapaana, eikä tarvitse kulkea kaupassa lapsi sylissä.

Entä,jos laitat sinne kärriosaan ostoskorisi jonka olet kauppaan tullessasi laskenut siis ties mihin ja pohjaan on tarttunut räkäklimppejä? Siis fifty-fifty menee saastuttaminen turvkaukalon kanssa:D Asiasta ei pidä tehdä turhan suurta.

Meillä istuu välillä koko lauma kärryosassa. Lapuista huolimatta. Se on vaan niin hauskaa. Ja äidin hermot säästyy. Ylettyvät siitä sitten hyvin lippaamaan ostokset hihnalle ja pakkaamaan tavaroita. Ei ole vielä kertaakaan meitä pois kaupasta ajettu.

Ulkonahan ne kärryt säilytetään ja lintuja näkyy katoksessa jatkuvasti. Hiiriä vilistää kaupoissa, jne. Ei ne lasten kengät sielä paljon lisää tee. Ja syötävät tavarat on kaikki pakkauksissa.

meillä on isokokoinen 1wee3kk, painaa yli 15kg, joten ei saa istua kärryjen istuimessa, koska niissä on painoraja on 15kg. Joten kaupasta olen kysynyt miten toimia, niin sinne kärryihin on käsketty laittaa ja kielletty laittamasta siihen istuimeen, jos jotain sattuu sattumaan.

No ei todellakaan ole niin tarkkaa. Meillä 18 kg lapsi istuu siinä istuinosassa.

Kärryjen koriosaan ei tulisi laittaa lapsia, koska ne eivät ole turvallisia lapsille.

Olen sairaanhoitaja ja nähnyt muutamankin vakavemman käsivamman, joka on aiheutunut lapsen sormiin kärryssä istumisen myötä. Pahimmassa tapauksessa 2-vuotiaan sormi oli käytännössä kokonaan irti.

Että sinne kärryyn vaan, mammat.

Itse en ole enään lappuja nähnyt ja aika harvoin enään lapsiakaan sielä kärryjen tavaraosassa. Mutta taanoin näin niin ihanasti n. puolivuotiaan vauvan istumassa autokärryn korissa, että ajattelin silloin kirjoittavan asian palstalle, mutta unohdin. Jokatapauksessa mielestäni pieni vauva ilman kenkiä ei sitä koria sotke, joten en todellakaan pahalla pientä katsonut, vaikka hetkeksi jäin tuijottamaankin näkyä.

Juu, kerran kirppiksellä oli joku 5-vuotias niissä kärryissä, hetken ihmettelin.. Sitten kuuluikin valtava rymähdys ja huuto, kärryt olivat nurin ja lapsella päässä haava. No, ehkä ei enää äitikään laita lastaan kärryyn..

Yhteistyössä