Mitä tehdä 1v tissitakiaisen yösyömisille? Nyt apua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VähänVäsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VähänVäsynyt

Vieras
Tilanne on siis se että menin töihin kun kuopus tuli 11,5. Tämän myötä jäi imetys päivällä (alkoi vaan purra tissiä, ei kelvannut). Juo nyt kohtuudella tavallista maitoa ja syö entiseen tapaan. Keväällä yöt oli jo melko rauhallisia mutta toukokuussa muutettiin ja samaan syssyyn lapsi oppi kävelemään, yötmeni ihan sekaisin. Nyt lapsi siis 12kk 2vkoa. 1kk voi kuulostaa lyhyeltä ajalta mutta jos pääsee petiin 2230 ja lapsi herää ainakin 2-3x ja jää pariksi tunniksi pyörimään väliimme ja välillä syö tissiä niin omat yöunet jää 4-5tuntiin mikä on aika vähän kun päiväuniin ei ole mahdollisuutta ja töissäkin pitäis olla skarppi.

Olen lukenut unihiekkaa etsimässä, mutta keinot on vähissä kun tassuttelut ja muut ei auta, lapsi haluaa siis vain äidin ja tissin, muuten kekkuloi hereillä ja itkeskelee. Mahdollista olis siirtää lapsi omaan huoneeseen, mutta tuntuu turhan raa'alta laittaa toinen sinne yksikseen itkemään kun tilanne on tämä. Illalla kyllä nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä yleensä ilman itkuja, tissin kaipuu iskee siis vain öisin.

Itse lopetin imetyksen niin, että lähdin parin yön reissulle. Eli en ollut paikalla yöllä ja lapsi oli nukkunut ihan hyvin eikä sitten enää pyytänyt rintaa. Lapsi oli tuolloin reilun vuoden ikäinen ja oli oppinut nukahtamaan rinnalle.

Meilläkin loppui lopulta yösyönnit kun en ollut itse makuuhuoneessa enää "häiritsemässä". Ei ollut moksiskaan, eli ei huudellut pahemmin äidin tai tissin perään vaikka olikin heräillyt yöllä.

Päivä tukholmassa eli kaksi yötä pois kotoa on hyväksi todettu tapa lopettaa imetys. Jos haluatte, voihan lapselle antaa vesipullon sinne sänkyyn ja neuvoa itsepalvelua. Ei siis yölläkään antaa sitä pulloa lapselle, näyttää vaan, että sitä voi ottaa.

Yritä saada apua, ettet nääny kokonaan univelkaasi.

Mä lopetin samanikäisen yöimetykset sillä, että ensin silittelin ja taputtelin. Jos viidessä minuutissa ei rauhoittunut, imetin. Montaa kertaa ei tarvinnut imettää, kun taputtelut riitti. Mutta tää ei teillä taida toimia, kun lapsi pyörii muutenkin hereillä. Olisko vain äitiä ikävä. Ja siihen ei oikein mikään auta kuin aika.

Mä muutin alakertaan muutamaks yöks ja mies rauhoitteli tytön uneen. Siirrettiin myös omaan huoneeseen aika pian tuon jälkeen. Tulpat korvissa olin, niin en kuullut huutoa.

Mulla 10-kuisella on auttanut paljon se kun olen nyt viikon nukkunut toisessa huoneessa. Yösyötöt ovat vähentyneet 3-5:stä yhteen! En uskonut mutta kai se maidon haju vaikuttaa. Kokeilepa! En kuitenkaan sinuna lähtisi mihinkään pois kotoa koska vauva ei välttämättä rauhoitu isälle (ainakaan meillä ei).

Mulla 10-kuisella on auttanut paljon se kun olen nyt viikon nukkunut toisessa huoneessa. Yösyötöt ovat vähentyneet 3-5:stä yhteen! En uskonut mutta kai se maidon haju vaikuttaa. Kokeilepa! En kuitenkaan sinuna lähtisi mihinkään pois kotoa koska vauva ei välttämättä rauhoitu isälle (ainakaan meillä ei).

Kun isä on lasten kanssa kotona kaiket päivät, miksi lapsi ei muka rauhoittuisi hänen kanssaan yöllä?

Tuon ikänen ei tartte enää yöllä maitoa eli lopeta imetys. Ekana yönä saattaa kiukuta ehkä tokanakin, mutta sitten helpottanee. Meillä yösyötöt lopetettiin just tuon ikäsenä, ekana yönä kitisi vajaan tunnin maidon perään, tokan viis minuttia ja sit nukkui yönsä hyvin. Kerrasta vaan poikki.

Minä lopetin yösyötöt 6½ kuukauden ikäiseltä: en mennyt eri huoneeseen ja annoin lapsen nukkua vieressäni, mutta tissin sijaan annoin tutin. Enkä palannut tissiin missään vaiheessa ja hyvin meni. Lapsi itki parina ensimmäisenä yönä, mutta max 15-20 min yht.menoon. Ja vajaan viikon sisään loppui yöheräily, mikä oli kyllä uskomatonta, kun oli tottunut syöttämään tyyliin parin-kolmen tunnin välein!

Ja miten niin tassuttelu ei auta? Oletko edes kunnolla kokeillut? Eli iskä nyt kehiin ja tekee tassuttelu-unikoulun, täysin ohjeiden mukaan ja ei anna periksi. Eikä mitään puhumisia ja jutteluita lapselle yöllä, hiljaa vaan ollaan läsnä ja jos huuto menee hysteeriseksi, niin otetaan syliin, muuten annetaan olla sängyssä ja tassutellaan..

[QUOTE="Vieras";26698819]Kun isä on lasten kanssa kotona kaiket päivät, miksi lapsi ei muka rauhoittuisi hänen kanssaan yöllä?[/QUOTE]

Koska isällä ei ole tissejä?? Meillä isä oli 4-kuisesta asti vauvan kanssa kotona mutta silti vauva ei YÖLLÄ rauhoitu isälle.

[QUOTE="vieras";26698859]Ja miten niin tassuttelu ei auta? Oletko edes kunnolla kokeillut? Eli iskä nyt kehiin ja tekee tassuttelu-unikoulun, täysin ohjeiden mukaan ja ei anna periksi. Eikä mitään puhumisia ja jutteluita lapselle yöllä, hiljaa vaan ollaan läsnä ja jos huuto menee hysteeriseksi, niin otetaan syliin, muuten annetaan olla sängyssä ja tassutellaan..[/QUOTE]

Kaikilla tai kaikissa vaiheissa tämä ei onnistu. Me koitettiin täysin ohjeiden mukaan mutta hysteerinen itku jatkui sylissäkin, ei siis rauhoittunut millään muulla kuin tissillä. Uusi yritys myöhemmin...

Kaikilla tai kaikissa vaiheissa tämä ei onnistu. Me koitettiin täysin ohjeiden mukaan mutta hysteerinen itku jatkui sylissäkin, ei siis rauhoittunut millään muulla kuin tissillä. Uusi yritys myöhemmin...

Eli annoitte periksi, just. Jokainen lapsi kyllä rauhoittuu jossain välissä, eikä itkusta mitään haittaa ole kun saa oman iskän sylissä itkeä. Äiti pois koko huoneesta lasta kiusaamasta. Jos tuntuu, että itkee oikeasti janoa, niin sitten voi antaa vesihörpyn nokkamukista, niin meilläkin tehtiin.

Koska isällä ei ole tissejä?? Meillä isä oli 4-kuisesta asti vauvan kanssa kotona mutta silti vauva ei YÖLLÄ rauhoitu isälle.

Ei varmaan kun saa aina lopulta periksi. Äiti pysyy poissa niin kauan kuin tarvis, ei se lapsi nyt satoja öitä huuda, älkää viitsikö.

Eli joo, munkin neuvo on että lapsi isälle öiksi ja itse nukut muualla vähintään, tai lähdet ihan reissun päälle. (tämä on parempi jos et itse kestä pysyä poissa ja antaa isän hoitaa tilanne)

[QUOTE="vieras";26699121]Ei varmaan kun saa aina lopulta periksi. Äiti pysyy poissa niin kauan kuin tarvis, ei se lapsi nyt satoja öitä huuda, älkää viitsikö.

Eli joo, munkin neuvo on että lapsi isälle öiksi ja itse nukut muualla vähintään, tai lähdet ihan reissun päälle. (tämä on parempi jos et itse kestä pysyä poissa ja antaa isän hoitaa tilanne)[/QUOTE]

Se itku oli ihan paniikki-itkua koko ajan, ei hiljentynyt missään välissä. Kun vauva oli pitkään huutanut näin niin päätettiin ettei yösyötöistä pääseminen ole toisen hädän arvoista. Siispä koitamme myöhemmin uudestaan. Ymmärrän pointtisi mutta MINUSTA sellainen huudattaminen on jo pahoinpitelyä. On ihan eri asia jos itku on normaalia.

Se itku oli ihan paniikki-itkua koko ajan, ei hiljentynyt missään välissä. Kun vauva oli pitkään huutanut näin niin päätettiin ettei yösyötöistä pääseminen ole toisen hädän arvoista. Siispä koitamme myöhemmin uudestaan. Ymmärrän pointtisi mutta MINUSTA sellainen huudattaminen on jo pahoinpitelyä. On ihan eri asia jos itku on normaalia.

Paniikki-itkua isän sylissä? hyvin on mukula kietonut vanhemmat pikkurillin ympärille....

Joo, ihan ok jos ette halua, mutta älä silti väitä ettäkö se on mahdottomuus.

[QUOTE="vieras";26699229]Paniikki-itkua isän sylissä? hyvin on mukula kietonut vanhemmat pikkurillin ympärille....

Joo, ihan ok jos ette halua, mutta älä silti väitä ettäkö se on mahdottomuus.[/QUOTE]

Mikä sinua vaivaa?? Paniikki-itku ei ole mitään manipulointia vaan aitoa hätää. Unentokkurassa vauva ei tajua ihan yhtä hyvin asioita kuin päivällä virkeänä.

Mikä sinua vaivaa?? Paniikki-itku ei ole mitään manipulointia vaan aitoa hätää. Unentokkurassa vauva ei tajua ihan yhtä hyvin asioita kuin päivällä virkeänä.

Koska en todellakaan usko että vauva itkee koko yötä paniikki-itkua OMAN ISÄN sylissä, kyllä siinä jo herää vauva itsekin vaikka alussa olisi ollut unentokkurassa. Vauva itkee siksi että tietää että sä ponkaset jostain esiin kun tarpeeksi kauan jatkaa, kun nyt ei kumminkaan puhuta enään mistään pikkupikkuvauvoista.

Kyllä minusta isän pitää myös pystyä (ja antaa!) hoitamaan tuollaiset tilanteet, isä voi myös toimia lohduttajana vauvan itkulle eikä vain äiti tisseineen. Pitäisin sen opettelua jopa suotavana...

[QUOTE="vieras";26699307]Koska en todellakaan usko että vauva itkee koko yötä paniikki-itkua OMAN ISÄN sylissä, kyllä siinä jo herää vauva itsekin vaikka alussa olisi ollut unentokkurassa. Vauva itkee siksi että tietää että sä ponkaset jostain esiin kun tarpeeksi kauan jatkaa, kun nyt ei kumminkaan puhuta enään mistään pikkupikkuvauvoista.

Kyllä minusta isän pitää myös pystyä (ja antaa!) hoitamaan tuollaiset tilanteet, isä voi myös toimia lohduttajana vauvan itkulle eikä vain äiti tisseineen. Pitäisin sen opettelua jopa suotavana...[/QUOTE]

Ei itkenyt joo koko yötä vaan parisen tuntia, koska minusta se on väärin, kyseessä on kuitenkin VAUVA. Ikätason mukaan opetetaan asioita eikä sen mukaan mitä vanhemmat haluaa. Ja ei, meidän vauva ei siihen paniikki-itkuunkaan herännyt missään vaiheessa kunnolla, eihän hän olisi silloin itkenyt paniikissa jos olisi ollut ihan tajuissaan! Hän kun ei itke ikinä normaalisti paniikissa.

Isä hoiti juuri niin kuin pitikin, hänen toiminnassaan ei ollut vikaa ja annoin hänen yrittää tosiaan sen pari tuntia. Päivisin vauva rauhoittuu isälleen yhtä hyvin kuin minulle enkä tarjoa ikinä rintaa lohdutukseksi.

Yhteistyössä