Ollaanko tosi köyhiä teidän mielestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten köyhiä ollaan ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yksinhuoltajana ja opiskelijana ollessani(poika 1v)sain 800 euroa miinus vuokra ja laskut ja ruoka eli mihinkään ylimääräiseen ei jäänyt rahaa.
Tämäkin oli parempi kuin tilanne lapsen isän kanssa ollessa. Miehen palkasta meni kolmasosa ulosottoon ja mulla minimiäitiysraha. Näistä vuokra ja laskut pois, niin ruokaan alle 20e/vko. Tämä johti siihen että mies poimi viikonloppuisin pulloja että meillä olisi ruokaa.
Joten älkää valittako!

[QUOTE="vieras";26763866]En tajua tätä. Menkää tumpelot lukemaan mitä sosiaalituki tarkoittaa. Se tarkoittaa, että asumisen, lääkkeiden, lääkäreiden, sähkö- ja vesilaskun ym. käteen jäävä summa per henki on noin 400 e aikuiselle ja 250 e lapselle eli juuri tuon mitä ap saa. Ei sillä juhlita, vaan niukkaa elämää se on. Ja eihän se kaikki tule edes sossusta, vaan siihen on laskettu lapsilisät ja työttömyystuki ym. ja lopun pienen siivun maksaa sossu. Vai oletteko sitä mieltä, että esim. lasten tulisi tulla elää pelkällä lapsilisällä? Haistakaa ihan oikeasti paska.[/QUOTE]

Onko sossun elätit muita selkeästi tyhmempiä vai miten voi olla että juuri heillä elämä on niiiiin niukkaa vaikka meidän kokoiselle perheelle pitäisi jäädä peruslaskujen jälkeen 1300 euroa joka ON iso summa. Me käymme töissä, toinen tosin osa-aikaisesti ja pakollisten laskujen jälkeen jää suunnilleen sama ja me rakennamme taloa ja säästimme useamman kymppitonnin talon käsirahaan...

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Meillä sama tilanne kuin ap:lla.

Lapset saa koulussa ruon päivällä, iltapäivällä teen yhden ruoan josta me aikuisetkin syömme.

Vuokra, sähkö, vesi yms maksettu ja sen jälkeen jää reippaasti yli tonni.
Olen hoitanut hampaani kuntoon, ei varmaan 700e riitä mitä on kunnallisella puolella mennyt parin kuukauden aikana, nämäkin on maksettu minulle.

Oisko mulla työssäkäyvänä ollut varaa hoitaa hampaani? No ei olisi

Saamme olla kotona kaiket päivät, teemme pikku bisnestä josta saadaan hieman vielä lisätienestiä.

Emme ole köyhiä, vaikka köyhyysrajalla olemmekin olevinaan.

Miehellä vielä huonommassa kunnossa hampaat, menis varmaan yks tonni jos hoitais, suostuttelu vielä kesken :D

Ja joo, molemmat haemme töitä mutta kun ei vain löydy. Eikä mihinkään super pienipalkkaiseen kannata ees mennä ellei molemmat päästäis

Ei meille ainakaan sossu anna mitään, koska meillä on AUTO. Senhän voi myydä ja syödä ne rahat (siitä saisi ehkä tonnin hyvällä tuurilla). Jep, sitten vaan ei pääse edes kauppaan täältä käpykylästä... Vuokralla siis asutaan ja vuokran jälkeen jää 600 euroa rahaa tassuun plus lapsilisät.

Meillä sama tilanne kuin ap:lla.

Lapset saa koulussa ruon päivällä, iltapäivällä teen yhden ruoan josta me aikuisetkin syömme.

Vuokra, sähkö, vesi yms maksettu ja sen jälkeen jää reippaasti yli tonni.
Olen hoitanut hampaani kuntoon, ei varmaan 700e riitä mitä on kunnallisella puolella mennyt parin kuukauden aikana, nämäkin on maksettu minulle.

Oisko mulla työssäkäyvänä ollut varaa hoitaa hampaani? No ei olisi

Saamme olla kotona kaiket päivät, teemme pikku bisnestä josta saadaan hieman vielä lisätienestiä.

Emme ole köyhiä, vaikka köyhyysrajalla olemmekin olevinaan.

Miehellä vielä huonommassa kunnossa hampaat, menis varmaan yks tonni jos hoitais, suostuttelu vielä kesken :D

Ja joo, molemmat haemme töitä mutta kun ei vain löydy. Eikä mihinkään super pienipalkkaiseen kannata ees mennä ellei molemmat päästäis

Miksi niitä hampaita ei ole hoidettu ajoissa ettei pääsisi niin huonoon kuntoon?vai onko yllättäen tullut joku isompi toimenpide eteen?

Yhteistyössä