Kohdunsuu 3cm auki.. enteileekö mistään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kyselee

Vieras
Ensimmäinen on käynnistetty ilman mitään oireita koskaan.. tän toisen kans on nyt ollu vaivaa jos jonkinmoista. Kaks viikkoa sitten oli kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja asennoitunu ollutkin että käynnistys on edessä myös tämän kanssa. Yllätys olikin ku lekuri tänään tutkaili, että on 3 cm auki.

Voisko olla toivetta ihan omatoimiseen käynnistymiseen, ajan antoi vajaan 2 viikon päähän jos ei itse osaa tulla :)

Mä en päässyt sairaalasta enää kotiin kun olin 3cm auki. Annettiin lääkettä yms. etten alkaisi synnyttämään ja tarkotuksena oli pitää sairaalassa niin kauan kuin pystyn olemaan synnyttämättä. Synnytin kuitenkin jo seuraavana päivänä 2 kiloisen lapsen.

Ja Sut päästettiin kotiin O:. Tosiaan voi olla eri asia, jos ongelmana on nimenomaan, ettei synnytys käynnisty :/ Luulisi, että jos se aloittaa avautumisen, niin avautuu sitten kokonaan.

Tottahan toki vauva voi vielä itsekseen lähteä syntymään, laskettuun aikaankin on vielä 2 viikkoa, ja voivat antaa mennä ylikin :)

Kun mun kohdunsuu oli 3 cm auki, niin siitä meni ehkä tunti vauvan syntymään nyt kolmannessa synnytyksessä. Tokalla kerralla meni puolisen vuorokautta. Mutta siis supistuksia tuli koko ajan, uudelleensynnyttäjällähän voi paikat olla auki joitakin senttejä ties miten monta viikkoakin.

Mulla oli kohdunsuu auki 4cm pari päivää ennen synnytystä. "Vaivihkaa" oli kypsymistä tapahtunut, koska ei supistellut normaalia enempää. Voi siis olla että on merkki lähenevästä synnytyksestä tai sit ei (olipas tyhjentävä tieto...).

Mä uskon että pääset kyllä ponnistelemaan ennen käynnistystä. Toivotaan ainakin! :)

Tottahan toki vauva voi vielä itsekseen lähteä syntymään, laskettuun aikaankin on vielä 2 viikkoa, ja voivat antaa mennä ylikin :)

Kun mun kohdunsuu oli 3 cm auki, niin siitä meni ehkä tunti vauvan syntymään nyt kolmannessa synnytyksessä. Tokalla kerralla meni puolisen vuorokautta. Mutta siis supistuksia tuli koko ajan, uudelleensynnyttäjällähän voi paikat olla auki joitakin senttejä ties miten monta viikkoakin.

Tätä vähän "pelkäsinkin" että suuret on mahdollisuudet vielä tuohon käynnistykseen, oli jotenkin niin hemmetin työläs tapahtuma ekan kans, että ois ihan kiva kokea toisellakin tapaa.. Nooo, jos tuo nyt kuiten ois kotiin päin että on jotain jo tapahtunu..

Tätä vähän "pelkäsinkin" että suuret on mahdollisuudet vielä tuohon käynnistykseen, oli jotenkin niin hemmetin työläs tapahtuma ekan kans, että ois ihan kiva kokea toisellakin tapaa.. Nooo, jos tuo nyt kuiten ois kotiin päin että on jotain jo tapahtunu..
Ei käynnistyskään varmaan kovin paha juttu olisi, kun olet kerran uudelleensynnyttäjä, ja kohdunsuun tilanne on jo nyt noin lupaava :)

Mitäs mulla kesti...2 h ja joitain minuutteja päälle, tuo käynnistetty synnytys (tai siis synnytys, jota ei ehditty edes käynnistää kun vauva jo syntyi, olin vasta oksitosiinirasituksessa). Vrt. toka synnytys yli 16 h (käynnistyi itsestään). Etukäteen vähän jännitti koko ajatus käynnistyksestä, mutta oli kyllä niin helppo nakki etten vieläkään edes tajua synnyttäneeni ja vauva on nyt kuukauden ikäinen. Eikä mun kohdunsuun tilanne ollut ollenkaan noin lupaava, kun oksitosiinitippaan menin.

Ja hyvinhän synnytys ehtii vielä käynnistymään itsestäänkin.

Yhteistyössä