Lomista ja niistä valittamisesta....millainen on sinun unelmaloma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiMeira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MiMeira

Jäsen
15.11.2011
323
0
16
Miten ehkäiset lomastressiä? Pehmeä lasku töihin, A-klinikat täyttyvät lomien loputtua jne jne siinä otsikoita. Kauheat paineet lomista. Kaikki satsataan kuukauteen,koko vuosi.... Täälläkin otiskoita "miehen loma, mun loma, lapset hoidossa lomalla"

Itse pyrin elämään niin että mulla on "suurinpiirtein kivaa" koko vuosi, töissä ja sen ulkopuolella. On ihan kiva että Suomessa on lomajärjestelmä, ehtii tekeen kivoja juttuja sen ulkopuolella. Olen lapsettomana tehnyt lomilla projekteja, mm pihan parannusta ja remontteja, mutta näin pienten lasten perheenä se elämä on erilaista.

Tässä meidän perheen toiveita:

* Yhdessä kävimme viikon lomalla etelässä alkukeväästä - lapset saivat uida, me saimme aurinkoa, vuorottelimme että sai välillä ihan itsekseen ottaa arskaa, lukea aurinkotuolissa ja nauttia kylmää juomaa ;)

* Mies halusi huvipuistoon, poikien reissulle, kalaan, grillata jne - grillattiin vaikken itse niin kovasti siitä ruoasta perusta, huvipuistoon pääsi kun kävimme tuttavaperheen kanssa, poikien reissulla kävi.

* Minä halusin lukea dekkareita auringonpaisteessa, käydä kalassa, miehen kanssa kaksistaan pikkulomalla, siivota - dekkarien luku meni melkein siellä etelässä kun ei noita kelejä ole ollut, mut ok, kalassa ollaan käyty, lomalla käytiin ja siivousta ois ens viikolla. Kivoja kesäteattereita ei nyt ollut kohdilla ja sitten tyttöjen kanssa tehtävä reissu on helpoin aikataulusyistä tehdä syksyllä.

* Esikoinen halusi kesäjuhliin, huvipuistoon ja retkelle. Kesäjuhlia (siis häitä mitkä muistaa viime kesältä) ei osunut kohdille, mut eväsretkellä ollaan pari kertaa käyty. Huvipuistossa oltiin. Uiminen on jäänyt tänä kesällä vähälle.

* Pienin ei ole esittänyt toiveita. Luultavasti ollut tylsää, kun kielletään koko ajan - 1,5v kiipeilevä, karkaileva kaveri ;)

Kaiken kaikkiaan kiva kesä.

Semmoinen on unelmien loma, että se suunnitellaan yhdessä kunkin osallistujan kanssa kaikkien mieltymysten mukaan. Otetaan huomioon toinenkin, joustetaan, siedetään, ollaan iloisia, rentoja ja rauhallisia. Ja ettei ole tarkkoja ajankohtia määritelty kovasti, voi rennosti mennä, tulla ja tehdä.

No meidän tää kesä ei todellakaan oo ollut mikään unelmien kesä.
Mä olen ollut lasten kanssa kotosalla ja mie reissutöissä, eivätkä ilmatkaan oo suosineet.
Ihan kivaa meillä on kuitenkin ollut. Ollaan ulkoiltu paljon ja tavattu ystäviä =)

Unelmien kesä tais olla viime kesä: oltiin molemmat pitkällä lomalla, lomailtiin kotimaassa ja ulkomailla lasten kanssa. Tavattiin yhteisiä ja omia ystäviä. Oli lämmintä. Oli kivaa :D

Mut eipä sillä, mä kyllä osaan nauttia ilman "täydellisyyttäkin" ja luotan siihen, että taas (ehkä ensi kesänä) ollaan koko perhe yhdessä lomalla ja päästään matkustamaankin :)

Meidän lomat meni täysin "nappiin". Heti loman alussa käytiin huvipuistot läpi. Ja Tallinassa. Huilattiin viikko ja lähdetttiin Pohjoiseen. Kierrettiin Kiirunan ja Narvikin kautta Kilpisjärvelle. Lapset haluaa käydä noissa huvipuistoissa, mutta nauttivat tuosta Pohjoisen rauhasta ja kiireettömyydestä. Päästiin käymään siellä Hailuodossaki josta ollaan miehen kanssa haaveiltu jo kauan. Ainut mitä jäin kaipaamaan on mini loma miehen kanssa kahden, mutta kai sekin toteutuu jossain vaiheessa. Niin ja lapset on 13v, 11v ja 7v

No mun unelmaloma olisi, että pääsisin jonnekin glamröösiin kohteeseen, kuten Nizzaan, Monacoon, Aruballe tms. makoilemaan lapsettoman luksushotellin uima-altaalle, shoppailemaan putiikkeihin ja käymään viinitiloilla.

Tämä nyt oli vastaus lähinnä tuohon otsikkoon. Mitään lomastressiä en ole kokenut, meillä ei ole lapsia. Miehen kanssa meillä erilainen rahankäyttötapa vähän stressaa; omasta mielestäni hotelliyö upeassa hotellissa on sen 300 euron arvoinen, mies mieluummin nukkuisi halvassa ja käyttäisi rahansa fillareihin ja mihin lie. Ollaan päädytty yleensä kompromissiin; viivytään lomalla muutama yö kalliissa ja loput keskihintaisessa.

Tänä vuonna töihinmeno ei edes ahdista, kun pääsin osa-aikaiseksi. Jee!

Se on toisaalta erikoista ( mutta niin tavallista ) että lomalle ladataan kaikenlaisia ajatuksia ja asioita mitä pitää tehdä ja millainen tunnelman ja mielialan pitää olla. Sitten kun niin ei menekään, niin....Näitä juttujahan iltapäivälehdet ovat täynnä..

Olen tehnyt koulutehtäviä ja lukenut tentteihin koko loman siellä täällä, miten on kiinnostanut. Työhönpaluu stressiä ei ole, koska hoitotyössä varsinaista paperiviidakkoa ei ole selviteltävänä kun palaan töihin.

Mulle loma on sitä ettei tarvitse mennä töihin. Voi valvoa myöhään katsoen tv:tä tai nauttia pari siideriä ja aamulla ei tarvitse lähteä minnekään. Lapset saavat olla pihalla illalla myöhempään ja heilläkin oleminen rennompaa.
Sitten käydään jossain jos huvittaa, joka päivä mennään fiiliksen ja sään mukaan. Ainoastaan sukulaisvisiitti kauemman sovittiin etukäteen, muuten mennnään tai ollaann menemättä minnekään.

Ja mikä ihaninta: laitettiin koko kämppä uuteen uskoon :p
IHANA LOMA :cool:

Yksikään suunnitelma ei toteutunut, mutta oli todella tapahtumarikas kesäloma. Min oli tarkoitus kattoa Dr Who tohtorit 9-11 mut sit kävikin sillai, et mie päädyin naimisiin ja toiselle puolen Suomea asumaan.

aikamoinen suunnitelmanmuutos :whistle:

Juu, olihan se. Keskimäärin min pitäs vetää kauheat hermonmenetykset moisesta, mutta rähän mennessä arvosanatkin vaan nousujohteessa ja kaikki mennyt hyvin. Toisaalta eihän min täytynyt suunnitelmaani kokonaan hylätä edes, tohtori ysiä on katsottu, ja yhtätoistakin. Sain mitä halusin ja samalla tuvallisen Dr Who -faneja, jotka jeesaavat katsomisessa.

Unelmalomalla viettäisin mahdollisimman paljon aikaa mökillä ystävien ja perheen kanssa, ja lapset olisiva sen verran isompia, ettei pienempi olisi jatkuvassa hengenvaarassa =)

Piristykseksi muutamat reissut huvipuistoihin, musiikkitapahtumiin ja ehkä joku lyhyt kaupunkiloma euroopassa.

kaksin käyty miehen kanssa mökillä ja Tallinnassa.
minä kävin festareilla ja mies mökilä kavereittensa kanssa.
Lasten kanssa käytiin ulkomaan reissu ja Suomessa 2huvipuistoa,2kylpylää,mökillä ja sukulaisissa
myös käyty..kaikki on ollu tyytyväisiä=)

Meillä lomalla näin: kävimme viikon matkalla eräässä isossa eurooppalaisessa kaupungissa ja toisen viikon vietimme Välimeressä pulikoiden. Lisäksi kotimaan matkailua mummolassa, Lapissa, huvipuistossa ja konserteissa. Vietimme paljon aikaa myös jouten kotona. Lomamme ovat hieman pidempiä kuin normikansalaisella, joten ehdimme ehkä keskivertoa enemmän.

Unelmaloma alkaisi sillä että en olisi rättipoikki väsynyt ja kotona olisi suursiivous tehty. Ehkä sitten joskus??

Ihan kivoja meillä on lomat olleet, mutta enemmän nauttisin, jos saisin aloittaa ns puhtaallta pöydältä.

unelma loma: rentoutumista ihan kotona, normaalia hyväntuulista puuhastelua perheen kanssa
ja se toteutui kyllä, juurikaan se ei eroa normi arjesta paitsi että sitä vapaata on pitkä pätkä kerrallaan
meillä ei ladata minkäänlaisia odotuksia lomalle, joten se ei myöskään aiheuta pahaamieltä

Yhteistyössä