serustelevat, kuka teillä maksaa ehkäisyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis kumpi kustantaa kortsut, pillerit tai muun ehkäisyn? Mun mies veti vitsiksi kun vihjasin että vois hänkin osallistua kustannuksiin, mitä naurettavaa siinä nyt on, kyse on periaatteesta ja tasapuolisuudesta. Vai onko oletettavaa että nainen maksaa pillerit ja mies kortsut?? Ei asuta yhdessä ja molemmilla tietysti omat rahat ja menot. Kysymys siis tarkoitettu lähinnä ei yhdessä asuville pariskunnille :)

Ei oo todellista .... noin pienestäkö on seurustelevilla pariskunnilla elämä kiinni .... muutaman euron
kuukausittaisesta panostuksesta ja sekin pitäisi jakaa tasan...

OMG !!!!

Kuinka tiukkaa voi olla rahasta että tästäkin pitää kinata? Ei sitten vaan harrasta sitä seksiä jos ei välineiden osto kiinnosta.
Reilua olis että molemmat ostaa vuorotellen tietenkin.

Minä tuntisin itseni... hmm... maksulliseksi, jos mieheni maksaisi gynekäyntini ja mahdolliset pillerini. En pysty paljon henkilökohtaisempia kuluja kuvittelemaan.

Sen sijaan näin hoitovapaalla mies saa kyllä puolestani maksaa asuntolainaa, ja kortsut maksaa se joka sattuu kaupassa asioimaan.

[QUOTE="vieras";26792966]... Vai onko oletettavaa että nainen maksaa pillerit ja mies kortsut?? Ei asuta yhdessä ja molemmilla tietysti omat rahat ja menot. Kysymys siis tarkoitettu lähinnä ei yhdessä asuville pariskunnille :)[/QUOTE]

näin meillä tehtiin silloin kun ei asuttu yhdessä ja itse asiassa tehdään vieläkin

ei ole mulla montaa markkaa kulunut....

Kun olin seurustelusuhteessa niin minä maksoin pillerit ja gynekäynnit, koska kyse oli minun kehostani ja terveydestäni, siitä että minä en halunnut tulla raskaaksi.

Yhdessä asuessa ja etenkin naimisissa ollessa on ihan sama kumpi maksaa. Mutta erillään asuessa, kun vain seurustellaan, niin ei käynyt mielessäkään että poikaystävän olisi pitänyt kuluihin osallistua.

Kun olin seurustelusuhteessa niin minä maksoin pillerit ja gynekäynnit, koska kyse oli minun kehostani ja terveydestäni, siitä että minä en halunnut tulla raskaaksi.

Yhdessä asuessa ja etenkin naimisissa ollessa on ihan sama kumpi maksaa. Mutta erillään asuessa, kun vain seurustellaan, niin ei käynyt mielessäkään että poikaystävän olisi pitänyt kuluihin osallistua.

Mun mielestä tässä on kyse myös siitä paljonko ovat kummankin tulot. Jos esim. nainen elää pelkällä opintotuella ja toinen käy palkkatöissä voisi olla kohteliasta että mieskin osallistuu kuluihin. Jos molemmat on töissä niin mun mielestä voi pillerit maksaa itse.

Tämä opintotuella olevan tukeminen tässä taloudellisesti ei mun mielestä aikaansaa mitään maksullista naista, vaan tosiasia on että opintotuki on niin pieni ettei se oikein riitä mihinkään ylimääräiseen.

vuorokertoina mies maksaa 3kk pillerit ja 3kk päästä minä. ja tämä ihan miehen pyyntö, olis ollut valmis maksamaan kokonaan mutta mielestäni yhteinen asia niin sitten näin puoliksi.

hups, eihän me olla seurustelevapari. anteeksi kun vastasin silti.

No, me kyllä asutaan yhdessä mutta minä maksan. Maksoin silloinkin kun ei vielä asuttu yhdessä ja silloin mies maksoi muita yhteisiä menoja enemmän. Jos haluat että miehesi maksaa puolet pillereistä, niin maksakaa sitten kaikki muutkin tasan puoliksi, kuten jos käytte jossain syömässä, reissussa, bensat ihan kaikki :)

Minä tuntisin itseni... hmm... maksulliseksi, jos mieheni maksaisi gynekäyntini ja mahdolliset pillerini. En pysty paljon henkilökohtaisempia kuluja kuvittelemaan.

Sen sijaan näin hoitovapaalla mies saa kyllä puolestani maksaa asuntolainaa, ja kortsut maksaa se joka sattuu kaupassa asioimaan.

Mitä henkilökohtaista on yhteisessä ehkäisyssä? Ei kai se nyt sillä lankea naisen maisettavaksi että pillereillä ehkäisy nyt sattuu olemaan biologisesti naisen kehossa helpompaa. Nainen saa kärsiä hormonaalisen ehkäisyn seurauksetkin nahoissaan, eikö se riitä?

[QUOTE="Vieras";26793226]

Tämä opintotuella olevan tukeminen tässä taloudellisesti ei mun mielestä aikaansaa mitään maksullista naista, vaan tosiasia on että opintotuki on niin pieni ettei se oikein riitä mihinkään ylimääräiseen.[/QUOTE]

EDELLEEN NAISET: mitä ihmeen "tukemista" se on että molemmat saavat seksiä ja molemmat ovat vastuussa ei-toivotuista raskauksista???

Tällä hetkellä käytetään kortsuja, ja mies maksaa ne. Pillerit varmaan maksaisin minä, jos siihen lähdettäisiin, mutta mulle ei vaan mitkään pillerit sovi. Joten tällälailla nyt mennään siihen asti, kun jompi kumpi saa aikaiseksi mennä pistämään piuhat poikki.

Aikanaan seurusteluaikoina käytimme tuplaehkäisyä: käytössä oli sekä kortsu että e-pillerit. Taisi mennä niin, että mä maksoin pillerini ja mies puolestaan osti kortsut. Seurustellessamme emme siis asuneet yhdessä, kun toinen asui Haminassa ja toinen Turun seudulla.

"Kuuluu" maksaa puoliksi, koska yhteinen asiahan se ehkäisy on. Nainen voisi ihan yhtä hyvin sitten kieltäytyä pillereistä ja tokaista että on miehen asia sitten ostaa kortsut tai miesten pillerit tms.

Käytännössä kuitenkin aika monet naiset taitaa maksaa ehkäisynsä itse ainakin siihen asti, että taloudesta tulee yhteinen. Ja jos siihen on varaa, niin mikäs siinä.

Mitä henkilökohtaista on yhteisessä ehkäisyssä? Ei kai se nyt sillä lankea naisen maisettavaksi että pillereillä ehkäisy nyt sattuu olemaan biologisesti naisen kehossa helpompaa. Nainen saa kärsiä hormonaalisen ehkäisyn seurauksetkin nahoissaan, eikö se riitä?

Juuri siksi, että nainen kärsii hormonaalisen ehkäisyn sivuvaikutukset, on mielestäni erittäin tärkeää että nainen itse tekee myös päätöksen hormonaalisesta ehkäisystä. Joissakin tapauksissa miehen "tarjous" maksaa pillerit kokonaan tai puoliksi voi olla ritarillisuuden sijasta hienovaraista painostusta ehkäisymenetelmään, joka on miehen kannalta erittäin helppo mutta naisen kannalta ääritapauksissa jopa hengenvaarallinen.

Itse olen syönyt pillereitä vain hetken ajan alle 20-vuotiaana, ja koin erittäin tärkeäksi sen, että maksoin ne itse pienistä opiskelijan tuloistani. Mies, jonka kanssa seurustelin, oli minua kymmenen vuotta vanhempi ja varakas. Kolmen kuukauden jälkeen lopetin pillerit, vähän myöhemmin lopetin suhteen.

Tämän jälkeen ehkäisyhistoriaa on kertynyt melkein 15 vuotta, eikä yhdelläkään seurustelukumppanillani ole ollut mitään kondomin käyttöä vastaan. Kondomit on maksettu puoliksi, ja niiden pieni epämukavuus koettu kahdestaan.

Juuri siksi, että nainen kärsii hormonaalisen ehkäisyn sivuvaikutukset, on mielestäni erittäin tärkeää että nainen itse tekee myös päätöksen hormonaalisesta ehkäisystä. Joissakin tapauksissa miehen "tarjous" maksaa pillerit kokonaan tai puoliksi voi olla ritarillisuuden sijasta hienovaraista painostusta ehkäisymenetelmään, joka on miehen kannalta erittäin helppo mutta naisen kannalta ääritapauksissa jopa hengenvaarallinen.

Itse olen syönyt pillereitä vain hetken ajan alle 20-vuotiaana, ja koin erittäin tärkeäksi sen, että maksoin ne itse pienistä opiskelijan tuloistani. Mies, jonka kanssa seurustelin, oli minua kymmenen vuotta vanhempi ja varakas. Kolmen kuukauden jälkeen lopetin pillerit, vähän myöhemmin lopetin suhteen.

Tämän jälkeen ehkäisyhistoriaa on kertynyt melkein 15 vuotta, eikä yhdelläkään seurustelukumppanillani ole ollut mitään kondomin käyttöä vastaan. Kondomit on maksettu puoliksi, ja niiden pieni epämukavuus koettu kahdestaan.
Se, että antaa tai pyytää puolisoaan osallistumaan ehkäisykuluihin on vielä aika kaukana siitä, että puoliso saa sanella mitä ehkäisyä käytetään. Meinaatko, että se mies vääntää ne pillerit sitten väkisin kurkusta alas?

Kyllä minä tiedän, että ihmisillä on näitä kunnia-asioita ja tehkää oma elämänne niin vaikeaksi kuin haluatte. Teidän omituisuutenne ei kuitenkaan ole mikään syy sille, että muiden pitäisi kärsiä epätasa-arvosta sen takia, koska te ette halua ottaa vastaan edes sitä, mikä teille kuuluisi.

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Se, että antaa tai pyytää puolisoaan osallistumaan ehkäisykuluihin on vielä aika kaukana siitä, että puoliso saa sanella mitä ehkäisyä käytetään. Meinaatko, että se mies vääntää ne pillerit sitten väkisin kurkusta alas?

Kyllä minä tiedän, että ihmisillä on näitä kunnia-asioita ja tehkää oma elämänne niin vaikeaksi kuin haluatte. Teidän omituisuutenne ei kuitenkaan ole mikään syy sille, että muiden pitäisi kärsiä epätasa-arvosta sen takia, koska te ette halua ottaa vastaan edes sitä, mikä teille kuuluisi.

Minun elämäni on ollut helppoa ja tasa-arvoista, ainakin mitä ehkäisyasioihin tulee :)
Samaa toivon myös sinulle.

PS. Minä muuten puhun seurustelukumppaneista, sinä puolisoista.

Yhteistyössä