Tee itse jos ei kelpaa... Ei se nyt niin mene!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyranni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka moni teistä tajuaa vaihtaa oikeaan aikaan öljyt autoon? Tai pahimmat on niitä kun osaa kyllä ajaa - autolla jossa on jostain kummasta tankki aina täynä (ai juu- se pitäs kai joskus tankata, mut kun mä en vaaaaan tykkää). Tai ne talvirenkaat vaan tupsahtaa alle, viemärit avautuu ihan itsestään...

Kuinka moni arvon rouvista on itse avannut hajulukon, oma-aloitteisesti, ja tyhjentänyt? Vallankin omakotitaloissa on liuta hommia joita naispuoleinen ei välttämättä tajua ennen kuin on "rikki". Ihan sama lattian roskien kanssa. Mies ei välttämättä jokaista huomaa, vasta kun alkaa roskat tarttua jalkoihin.


Kuinka moni mies pesee ikkunat (oma-aloitteisesti), kuinka moni mies vaihtaa verhot, kuinka moni mies lyhentää housunlahkeet, kuinka moni mies leikkaa lastensa tukat, kuinka moni mies päälystää lastensa koulukirjat, kuinka moni mies harjoittelee puheterapialäksyjä lapsensa kanssa, kuinka moni mies järjestää syntymäpäiväjuhlia yms, yms. Kyllä näitä hommia riittää naisellekin, vaikka ei autonrenkaita vaihtaisikin. Mielestäni on hölmöä vetää perus siivousta kerran pari vuodessa tehtäviin juttuihin.
 
Kuinka moni teistä tajuaa vaihtaa oikeaan aikaan öljyt autoon? Tai pahimmat on niitä kun osaa kyllä ajaa - autolla jossa on jostain kummasta tankki aina täynä (ai juu- se pitäs kai joskus tankata, mut kun mä en vaaaaan tykkää). Tai ne talvirenkaat vaan tupsahtaa alle, viemärit avautuu ihan itsestään...

Kuinka moni arvon rouvista on itse avannut hajulukon, oma-aloitteisesti, ja tyhjentänyt? Vallankin omakotitaloissa on liuta hommia joita naispuoleinen ei välttämättä tajua ennen kuin on "rikki". Ihan sama lattian roskien kanssa. Mies ei välttämättä jokaista huomaa, vasta kun alkaa roskat tarttua jalkoihin.

No tulihan sieltä se "miesten ja naisten työt"-läppä. Mun mies (ja moni muu) ei kyllä noita hoida. Mutta yhden homman se osaa ja tekee: ruoan laitto. Sen mä yritän muistaa aina, kun hutiloitu siivous vituttaa.

Mutta joo, on taas ketju. Että kun MIES siivoaa, se niin hieno asia, ettei saisi valittaa vaikka jälki olisi kuinka huonoa.

Munkin mielestä kotityöt kuuluu kaikille, jotka talossa asuu. Naisille, lapsille ja jopa MIEHELLE.
 
onko nää teidän miehet koskaan asuneet YKSIN? Luulis että silloin on edes joskus siivonnut asuntoaan ja tietää miten wc pestään? Toki "ymmärrän" tapaukset jossa mies muuttaa heti kotoa jonkun naisen luo ja on tottunut että siivous on naisten hommaa.. Vai onko näden mammanpoikien äidit käyneet siivoamassa poikakultien asunnot...
 
Kuinka moni mies pesee ikkunat (oma-aloitteisesti), kuinka moni mies vaihtaa verhot, kuinka moni mies lyhentää housunlahkeet, kuinka moni mies leikkaa lastensa tukat, kuinka moni mies päälystää lastensa koulukirjat, kuinka moni mies harjoittelee puheterapialäksyjä lapsensa kanssa, kuinka moni mies järjestää syntymäpäiväjuhlia yms, yms. Kyllä näitä hommia riittää naisellekin, vaikka ei autonrenkaita vaihtaisikin. Mielestäni on hölmöä vetää perus siivousta kerran pari vuodessa tehtäviin juttuihin.

Peesi. Perussiivous kuuluu molemmille, ja molempien on osattava tehdä se niin, että kodista tulee siivouksella puhdas ja siisti. Ei siinä muuten mitään järkeä ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyi teidän miehiä;26823558:
onko nää teidän miehet koskaan asuneet YKSIN? Luulis että silloin on edes joskus siivonnut asuntoaan ja tietää miten wc pestään? Toki "ymmärrän" tapaukset jossa mies muuttaa heti kotoa jonkun naisen luo ja on tottunut että siivous on naisten hommaa.. Vai onko näden mammanpoikien äidit käyneet siivoamassa poikakultien asunnot...
Etkö tunne termiä poikamieskämppä?
 
Miehetkin varmaan kiittelis naisia jos vaihdettas öljyt ja kaadeltas ne vähä sinnepäin, eli vaikka jäähdytinneste säiliöön.. muut miehet sanois et oisit es kiitollinen kun nainen yrittää olis jälki sitte kuin paskaa tahansa ja joutuis mies sitte putsaileen jälkiä.. HUOH.
 
Kuinka moni teistä tajuaa vaihtaa oikeaan aikaan öljyt autoon? Tai pahimmat on niitä kun osaa kyllä ajaa - autolla jossa on jostain kummasta tankki aina täynä (ai juu- se pitäs kai joskus tankata, mut kun mä en vaaaaan tykkää). Tai ne talvirenkaat vaan tupsahtaa alle, viemärit avautuu ihan itsestään...

Kuinka moni arvon rouvista on itse avannut hajulukon, oma-aloitteisesti, ja tyhjentänyt? Vallankin omakotitaloissa on liuta hommia joita naispuoleinen ei välttämättä tajua ennen kuin on "rikki". Ihan sama lattian roskien kanssa. Mies ei välttämättä jokaista huomaa, vasta kun alkaa roskat tarttua jalkoihin.
Autoa mulla ei ole, mutta yh:na on ollut vähän pakko tehdä kaikki asiat itse hajulukoista remontointiin ja tietokoneiden korjauksiin. Nyton kyllä kiva, kun poika on jo iso ja pystyy tekemään fyysisesti raskaammat hommat sekä ne, mitä mun on nivelreumaisilla nivelilläni hankala tehdä.
 
Kuinka moni mies pesee ikkunat (oma-aloitteisesti), kuinka moni mies vaihtaa verhot, kuinka moni mies lyhentää housunlahkeet, kuinka moni mies leikkaa lastensa tukat, kuinka moni mies päälystää lastensa koulukirjat, kuinka moni mies harjoittelee puheterapialäksyjä lapsensa kanssa, kuinka moni mies järjestää syntymäpäiväjuhlia yms, yms. Kyllä näitä hommia riittää naisellekin, vaikka ei autonrenkaita vaihtaisikin. Mielestäni on hölmöä vetää perus siivousta kerran pari vuodessa tehtäviin juttuihin.

Näistä minun mieheni ei lyhennä housunlahkeita eikä leikkaa kenenkään hiuksia. Mutta en kyllä minäkään. Synttärijuhlat on selkeästi ajautunut minun hommakseni, mutta teen sen mielelläni. Ja tarpeen vaatiessa onnistuisi mieheltäkin. Samoin kuin minulta renkaiden vaihto.
 
Entä jos kiittäis siitäki vähästä minkä tekee ja sit sanois että ois kiva kun ois tavaratkin järjestetty? Kun tekee jotain ja tuloksena on vain nalkutusta, mitä luulet antaako se motivaatiota tehdä enempää?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Mun mies järjestee ja siivoo päivittäin, eli mun ei tarvii sen pyykkejä keräillä tai astioita palautella tiskialtaaseen. Mies nakkelee myös lasten lelut paikoilleen jne. Mut se ei kyllä imuriin tartu muuta kuin hätätingassa. Mut mua ei haittaa, se yleinen siisteys kun pysyy ja mies siihen pyytämättä panostaa niin mä voin sit ihan mielelläni imurin ja luutun kanssa heilua kun ei tarvii käyttää aikaa siihen jumalattomaan järjestelyyn mikä monissa kodeissa vallitsee.
 
Meillä mies siivoaa huomattavasti tarkemmin kuin minä. Kun on imurin varressa niin nostaa suunnilleen sohvankin ulos ja jos pesee lattioita, niin kaikki tavarat suunnilleen viety muualle ja lattiat vahattukin :D Itselläni menee hermot tuohon pikkutarkkuuteen, joten mielelläni siivoan itsekseni. Mies on niin pedantti ja pikkutarkka, että kun olen ajatellut, että tehdään pikkusiivous, niin mies kun pääsee harjan varteen, niin koko talo on pesty lattiasta kattoon.

Meillä sama! Mä oon se siisti ihminen (tai ainakin luulin) ja kun mies lopulta alkaa imuroimaan - jokainen huonekalu on eripaikassa ja sukatkin on imuroitu. Uskomatonta :) Mä kun en edes imuroi maton alta. Ei tartte varmaan tarkentaa, kumpi meistä imuroi tässä taloudessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyi teidän miehiä;26823576:
Miehetkin varmaan kiittelis naisia jos vaihdettas öljyt ja kaadeltas ne vähä sinnepäin, eli vaikka jäähdytinneste säiliöön.. muut miehet sanois et oisit es kiitollinen kun nainen yrittää olis jälki sitte kuin paskaa tahansa ja joutuis mies sitte putsaileen jälkiä.. HUOH.

Näinpä juuri. Että mitä siitä vaikka meni vituiks, yrittihän se vaimo edes :xmas:
Kysymys ei ole nyt mistään naisten ja miesten töistä, vaan siitä että tehdään KUNNOLLA se mikä aloitettu.

En minäkään laita ruokaa vähän sinne päin ja jätä perunoita raa'aksi vain koska ei huvita keittää niitä enempää.
 
Kuinka moni mies pesee ikkunat (oma-aloitteisesti), kuinka moni mies vaihtaa verhot, kuinka moni mies lyhentää housunlahkeet, kuinka moni mies leikkaa lastensa tukat, kuinka moni mies päälystää lastensa koulukirjat, kuinka moni mies harjoittelee puheterapialäksyjä lapsensa kanssa, kuinka moni mies järjestää syntymäpäiväjuhlia yms, yms. Kyllä näitä hommia riittää naisellekin, vaikka ei autonrenkaita vaihtaisikin. Mielestäni on hölmöä vetää perus siivousta kerran pari vuodessa tehtäviin juttuihin.

Minä oon monesti lisänny pissapoikaan vettä, tankannu miehenkin auton, tarkastanut öljyt, avannu hajulukon, vieny auton huoltoon, raivannu metsää, tehny puita jnejne. Vaikka mun mies ne hommat osaa paremmin.
Mun mies puolestaan auttaa vaihtamaan verhot, osaa paremmin ommella kuin minä (mm.napit, äitinsä käsityönopettaja), mies leikkaa AINA tyttöjen hiukset, piirtelee ja askartelee lasten kanssa useammin kuin minä, tekee tehtäviä lasten apuna, synttärit valmistellaan yhdessä.
Kuka vittu noita vielä nykyään erottelee mikä on miesten ja mikä naisten hommia? Tai sit mulla on vaan niin taivaallisen monipuolinen mies kun osaa tosiaan liimailla tyttöjen kanssa glittereitä mutta samoilla käsillä osaa rakentaa talon tai korjata moottoriajoneuvot.
 
[QUOTE="vaimo";26823704]Kuka vittu noita vielä nykyään erottelee mikä on miesten ja mikä naisten hommia?[/QUOTE]

Tässähän ei kyse ollutkaan jaottelusta, vaan siitä että tekee kunnolla sen minkä aloittaa.
 
Näinpä juuri. Että mitä siitä vaikka meni vituiks, yrittihän se vaimo edes :xmas:
Kysymys ei ole nyt mistään naisten ja miesten töistä, vaan siitä että tehdään KUNNOLLA se mikä aloitettu.

En minäkään laita ruokaa vähän sinne päin ja jätä perunoita raa'aksi vain koska ei huvita keittää niitä enempää.

Mun mielestä tuo on kuitenkin eri asia kuin se, että mies imuroi ja pyyhkii pölyt, mutta ei järjestä tavaroita paikoilleen. Puoliksi keitetyillä potuilla ei tee mitään, mutta siivouksessa yksikin toteutettu osio on aina askel oikeaan suuntaan.

En minä ainakaan mieheltäni sitä vaadi, tai hän minulta, että jos siivoaa niin pitää siivota kaikki: imuroida, pestä vessa, siivota tiskipöytä, pyyhkiä pölyt, järjestää tavarat paikoilleen jne. Joskus tehdään kaikki, joskus vain 1-2 asiaa.

Eikä tule riitaa siivouksesta, kun molemmilla on oikeus pitää tätä yhteistä kotia kunnossa omalla tyylillään. Mies on meistä kylläkin se, joka esim. imuroi perusteellisemmin kuin minä - silti mun tapa imuroida on ihan yhtä hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Mun mielestä se menee juurikin niin, että tee itse jos ei kelpaa.

Aamen.

Missä kohti jotkut naiset aloittaa olettamaan suhteessa että heidän näkemys arjesta on se miten arjen tulee toimia, että jos mies tekee jotain niin se on väärin tai perseestä jos se ei tee sitä juurikin kuin nainen haluaa? Utelias vaan että onko se vuosi, 5 vuotta vai missä kohti kasvaa se ego sellaiseksi että unohdetaan olevan perheessä / parisuhteessa, jossa on erilaiset näkemykset asioista, eikä ole mitään ainoaa oikeaa tapaa tehdä askareita.

(pakko siis kysyä kun en omaa vaimoa joka ajattelisi noin :D )
 
Tässähän ei kyse ollutkaan jaottelusta, vaan siitä että tekee kunnolla sen minkä aloittaa.

Samaa mieltä minäkin olen, mutta jotkut vielä tosiaan viitsii mainita jonkun renkaiden vaihtamisen joka tapahtuu 2 kertaa vuodessa. Kun perussiivous on tehtävä kerran viikossa ja suotavaa olis että siihen molemmat osallistuis jos molemmat on töissä.
Jos nainen on hoitovapaalla tms. niin silloin kyllä pitää häneltä kotitöiden luonnistua miehen työpäivän aikana.
 
Tässähän ei kyse ollutkaan jaottelusta, vaan siitä että tekee kunnolla sen minkä aloittaa.

Jos ei siirtele tavaroita ja käy jokaista nurkkaa läpi niinkuin sinä haluat ei tarkoita että se tehtiin nyt sitten huonosti. Eron hyvän ja huonon välillä kyllä huomaa jos siellä pyörii imuroinnin jälkeen oikeasti niitä villakoiria, tai tiskaamisen jälkeen löytyy vielä vanhat ruuat kihveleistä. Se jos ny ei jokainen pölyhiukkanen lähtenyt niin voi kauheeta.
 
Aamen.

Missä kohti jotkut naiset aloittaa olettamaan suhteessa että heidän näkemys arjesta on se miten arjen tulee toimia, että jos mies tekee jotain niin se on väärin tai perseestä jos se ei tee sitä juurikin kuin nainen haluaa? Utelias vaan että onko se vuosi, 5 vuotta vai missä kohti kasvaa se ego sellaiseksi että unohdetaan olevan perheessä / parisuhteessa, jossa on erilaiset näkemykset asioista, eikä ole mitään ainoaa oikeaa tapaa tehdä askareita.

(pakko siis kysyä kun en omaa vaimoa joka ajattelisi noin :D )
Edelleen, kukaan mies ei nauti paskaisesta vessanpöntöstä. Ja vaimon syyksi se laitetaan, jos ulkopuoliset sen näkevät.
 
En minä ainakaan mieheltäni sitä vaadi, tai hän minulta, että jos siivoaa niin pitää siivota kaikki: imuroida, pestä vessa, siivota tiskipöytä, pyyhkiä pölyt, järjestää tavarat paikoilleen jne. Joskus tehdään kaikki, joskus vain 1-2 asiaa.
.

Meillä taas on itsestäänselvää, että viikkosiivouksen yhteydessä tehdään nuo kaikki asiat kerralla. Jos ei tehtäisi, ei meillä olisi koskaan kunnolla siistiä, vaan aina joko vessa likaisena, pinnat pölyisinä tai lattiat roskaisina. Paljon kivempaa, että tulee kerralla siistiä. Eli jos mies jättää jostain syystä jonkun noista tekemättä, sanon siitä kyllä, paha minä.
 

Yhteistyössä