Eikö nyt olisikin täydellinen aika tehdä lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä 1,5v lapsi, jonka kanssa mun on tarkoitus olla kotona vielä ensi sykysyn, jolloin mulla alkaa koulu. Mulla on siis paikka AMK:ssa, mutta lykkäsin sitä nyt vielä vuodella.
Mun mielestä nyt olisi täydellinen aika tehdä toinen lapsi! Jos nopeasti tärppäisi, niin lapsi syntyisi ensi keväänä, jolloin voisin sitten olla kotona vielä yhden vuoden ja aloittaakin opiskelun vasta 2v päästä syksyllä. Emme haluaisi lapsille mitään valtavaa ikäeroa, mutta mä en kuitenkaan halua lapsia kesken opiskelunkaan, vaan haluan käydä koulun alusta loppuu putkessa ilman mitään äitiyslomakeskeytyksiä. Joten jos nyt ei toista tehdä, niin seuraava mahis vasta n.5vuoden päästä mikä on mun mielestä iiihan liian pitkä aika.
Mitä mieltä te olette, eikö NYT olisikin tyädellistä siis toiselle lapselle? Sitten ne lapset menisi yhdessä päiväkotiinkin kun mä menen kouluun, joten hoitoon meno olisi ehkä vähän helpompaa kun pääsisi sisaruksen kanssa samaan aikaan....
Sitten kun vielä saisi miehen puhuttua tähän mukaan :D

[QUOTE="Ria";26836408]Opiskelisin ensin. Päiväkotikotilapset sairastaa aika paljon ja kahden lapsen menot on aika paljon....[/QUOTE]

rahasta tämä ei kiikasta, miehellä hyvät tulot ja minäkin saan opiskelusta enemmän kuin perus opintotuen...:)

opiskele ensin, vittumaista suorastaan tollanen kun on nyt tosi paljon nuoria vailla mitään koulutusta jotka kaipais sitä opiskelupaikkaa ja sä viet sen nenän edestä ja sitten istut vuosia äitiyslomalla ja perse senku levenee, huoh

Miksi kahden lapsen kanssa on vaikeampi opiskella kuin yhden? Mä olen käsittänyt, että opiskelu lasten kanssa voi olla jopa helpompaa kuin työssäkäynti (jos siis taloudellinen puoli on kunnossa), kun päivät ovat suht lyhyitä, pois koulusta on tarvittaessa helpompi olla kuin töistä ja lomat ovat pitkät... Sen mä ymmärrän, etä kaikkein helpointa opiskelu on ilman yhtäkään lasta, mutta mikä ero sun, big bang teory, mielestä on kahden kanssa opiskelussa yhden kanssa opiskeluun verrattuna?

[QUOTE="aapee";26836564]Miksi kahden lapsen kanssa on vaikeampi opiskella kuin yhden? Mä olen käsittänyt, että opiskelu lasten kanssa voi olla jopa helpompaa kuin työssäkäynti (jos siis taloudellinen puoli on kunnossa), kun päivät ovat suht lyhyitä, pois koulusta on tarvittaessa helpompi olla kuin töistä ja lomat ovat pitkät... Sen mä ymmärrän, etä kaikkein helpointa opiskelu on ilman yhtäkään lasta, mutta mikä ero sun, big bang teory, mielestä on kahden kanssa opiskelussa yhden kanssa opiskeluun verrattuna?[/QUOTE]

En tiedä. Itse olen opiskellut ennen lapsia ja kyllä niihin tentteihin ym. lukemiseen aikaa tarvittiin. itse olin ainakin täystyöllistetty kahden lapsen kanssa ja nyt kolmen kanssa. En edes tajua missä välissä lukisin. Minusta ei olisi illalla tai yöllä lukijaksi, ja päivät oli koulua ja läsnäolopakkoa jokaisella luennolla/tunnilla. Tämä toki on vaan mutu-tuntuma.

Töissä käyminen on siitä mukava juttu opiskeluun verrattuna, että työt jää yleensä työpaikalle ja illat voit olla perheen kanssa. Opiskellessa olet päivät koulussa ja illat teet tehtäviä ja luet tentteihin. Missä välissä perhe?

En tiedä. Itse olen opiskellut ennen lapsia ja kyllä niihin tentteihin ym. lukemiseen aikaa tarvittiin. itse olin ainakin täystyöllistetty kahden lapsen kanssa ja nyt kolmen kanssa. En edes tajua missä välissä lukisin. Minusta ei olisi illalla tai yöllä lukijaksi, ja päivät oli koulua ja läsnäolopakkoa jokaisella luennolla/tunnilla. Tämä toki on vaan mutu-tuntuma.

Tuo läsnäolopakko on totta monessa tapauksessa, amk:t taitavat olla tässä jäykempiä. Minulla tietojenkäsittelytieteen puolella ei juurikaan ollut läsnäolopakkoja, joten se antoi paljon joustoja. Iltavirkkuna pystyin opiskelemaan öisin lasten nukkuessa.

Töissä käyminen on siitä mukava juttu opiskeluun verrattuna, että työt jää yleensä työpaikalle ja illat voit olla perheen kanssa. Opiskellessa olet päivät koulussa ja illat teet tehtäviä ja luet tentteihin. Missä välissä perhe?

Riippuu vähän mitä ja miten opiskelee. Taisin käyttää noin 30 tuntia viikkoon opiskeluun, nyt töissä menee yli 40 tuntia matkoineen.

On mun mielestä hyvä aika.

Opiskelu lasten kanssa oli helppoa. Ja lapsiystävällistä; amk:ssa (tai ainakin meillä) oli paljon etäpäiviä, lyhyitä päiviä, jne eli lapset ei joutuneet koskaan olemaan paljoa päivähoidossa.

opiskele ensin, vittumaista suorastaan tollanen kun on nyt tosi paljon nuoria vailla mitään koulutusta jotka kaipais sitä opiskelupaikkaa ja sä viet sen nenän edestä ja sitten istut vuosia äitiyslomalla ja perse senku levenee, huoh

Kaikkea ei onneksi voi suunnitella, ehkei toista lasta tulekaan.. Itse en ole ehtinyt äitiyslomalla istumaan, töissä kylläkin.

Kannattaa myös varautua siihen ettei heti tärppää. Mekin ajateltiin että nyt hankitaan 2 lasta putkeen ja sitten menen työelämään, mutta kuinkas kävikään, yritettiin yhteensä 2 vuotta ja nyt ikäeroksi tulee 3,5 vuotta. Menin siis tuossa välissä töihin.

Totta tuokin, mutta toisaalta töissä vietetään päivästä pidempi aika kuin koulussa. Koulusta pääsee aikaisemmin kotiin, jolloin iltapäivä ja alkuilta menee perheen kanssa. Illalla sitten opiskelua taas kun lapset jo nukkumassa.

[QUOTE="aapee";26836821]Totta tuokin, mutta toisaalta töissä vietetään päivästä pidempi aika kuin koulussa. Koulusta pääsee aikaisemmin kotiin, jolloin iltapäivä ja alkuilta menee perheen kanssa. Illalla sitten opiskelua taas kun lapset jo nukkumassa.[/QUOTE]

riippuu paljon mitä opiskelee. Meillä oli ihan älyttömästi iltaluentoja. Varsinkin kaksi viimeistä vuotta.

Yhteistyössä