mihin aikaan ensimmäisenä koulupäivänä kouluun mennään? En saa mistään tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gdsgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gdsgh

Vieras
ekaluokkalainen kyseessä eikä netistä löydy kuin päivämäärä milloin koulu alkaa. Lukee siellä, että rehtorilta saa tietoa koulun alkamisesta, mutta me kaikkiko nyt soitellaan sinne vuorotelle. Huokaus! Wilmassakaan ei ole tietoa.

Eskarilainen pitää viedä klo. 9 samaan kouluun, niin kai se ekaluokkalainenkin 9 menee...vai voiko alkaa jo aikaisemmin?

Täällä ainakin ilmoitetaan sanomalehdessä mihin aikaan eri koulut alkavat. Pari päivää sitten oli ilmoitus, tosin ne löytyy kaupungin nettisivuiltakin. Lukion kohdalla ainoastaan sanotaan, että koulun ilmoittamaan aikaan. Pitäisi kai käydä katsomassa esikoisen koulunalkamisaika nettisivuilta tai laittaa itse katsomaan.

Sitä minäkin olen ihmetellyt. Ei ole ollut lehdessä (eikä kaikille paikallislehteä tulekaan), ei netissä, ei wilmassa. Ehkä täytyy alkaa pommittaa reksiä niin tulee tieto nettiinkin.

Yleensä kaikilla alkaa koulu kesäloman jälkeen klo 9.00, ainakin mun tytöllä on alkanut ja nyt alkaa 6.s luokka.Ainakin meillä oli sillon aikanaan kouluun tutustumisen yhteydessä tieto, että klo 9.00 alkaa..

Meillä kouluun tutustuminen oli jo 4-5kk sitten, että en todellakaan muista kun tässä on eskarin aloitukset, ekaluokan aloitukset ja 1v taaperokin, joten se tieto on sitten mennyt ihan ohi. Itse ajattelin, että todellakin olisi kunnan nettisivuilla, Wilmassa tai paikallislehdessä, mutta ei ole.

Meillä kouluun tutustuminen oli jo 4-5kk sitten, että en todellakaan muista kun tässä on eskarin aloitukset, ekaluokan aloitukset ja 1v taaperokin, joten se tieto on sitten mennyt ihan ohi. Itse ajattelin, että todellakin olisi kunnan nettisivuilla, Wilmassa tai paikallislehdessä, mutta ei ole.

Minä en edes ollut koko kouluun tutustumisessa, koska se oli keskellä päivää. Jos siellä jotain äärimmäisen tärkeää olisi ollut, niin olisi luullut että laitetaan tiedote eskarilaisten lokeroihin (eskari siinä koululla).

Minä en edes ollut koko kouluun tutustumisessa, koska se oli keskellä päivää. Jos siellä jotain äärimmäisen tärkeää olisi ollut, niin olisi luullut että laitetaan tiedote eskarilaisten lokeroihin (eskari siinä koululla).

Niinpä. Minä olin vaan viemässä ja hakemassa pojan tutustumiseen/ssa. Ei siellä vanhemmille mitään kerrottu, vaan sanottiin, että aloittavat tulevat tutustumiseen keskenään/ei vanhempia. Sitten tulivat "kesälomatehtävien" kanssa ulos ja siinä se. Ajattelin sitten, että Wilmasta varmasti löytyy tieto.

Meillä ekat aloittaa aina 10 ollut näin jo muutaman kymmenen vuotta. kaikki muut luokat aloittaa 9.

Niin täälläkin kai on ollut perinne, että koulut alkavat tiettyyn aikaan, mutta minä ainakin inhoan tuollaista "hiljaista tietoa", joka pitää vain tietää. Nykyaikana se tieto kun olisi niin helppoa lisätä nettiin. Laitoin vienon pyynnön kaupungin hallintosihteerille asiasta :)

Kolmannelle menevän esikoisen koulu näköjään alkaa ysiltä (todistuksessa se luki), mutta eskarilainen ei ole saanut mitään tiedotetta asiasta (ei muuten saanut esikoinenkaan ekaluokalle mennessään). Samaan aikaanhan se alkaa, mutta päätinpä nyt yhteisen hyvän nimessä leikkiä tyhmää :saint:

Meillä alkaa koulu aina ekana päivänä klo 10. Sinne menee samaan aikaan varmaan koko kaupunki. On kyllä aika kummallista, että ei missään ole tietoa asiasta! Meillä se tieto on koulun nettisivuilla.

Mistä tuonne Wilmaan saa tunnukset? Ymmärsin että niiden pitäisi tulla kotiin ennen koulun alkua, mutta ei vain ole näkynyt, ja koulu alkaa jo viikon päästä... Siis pojalla ensimmäinen luokka alkamassa ja olisi mukava saada yhteys opettajaan jo heti koulujen alettua, jos on tarvetta.

Sainkin jo vastauksen hallintosihteeriltä: perjantaina tulee tieto sekä paikallislehteen että kaupungin nettisivuille. Ehkä koulujen alkamisaika on niin salaista tietoa, että sitä pitää pihdata viimeiseen asti...? Tosin ekaluokkalaisellani ei ole vielä edes opea, joten voihan olla että ilmoituksessa käsketään xxx koulun ekaluokkalaisten jäädä kotiin kunnes joku ope löydetään, jos löydetään (onhan sitä koko kesä haettukin).

[QUOTE="...";26860827]Mistä tuonne Wilmaan saa tunnukset? Ymmärsin että niiden pitäisi tulla kotiin ennen koulun alkua, mutta ei vain ole näkynyt, ja koulu alkaa jo viikon päästä... Siis pojalla ensimmäinen luokka alkamassa ja olisi mukava saada yhteys opettajaan jo heti koulujen alettua, jos on tarvetta.[/QUOTE]

Ne tunnukset tulivat joskus helmikuussa, silloin kun tuli ilmoitus että kouluun pitää ilmoittautua. Siinä samassa oli tunnukset, koska ilmoittautumisen sai hoitaa myös wilman kautta. Kaipa uudet tunnukset saa koululta joskus, itsekin olen ne jonnekin hukannut...

Yhteistyössä