Miten järjestätte koiranpennun yksinolon esim. työpäivinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heti alussa kun pentu tulee, niin ei sitä voi samantien jättää yksin. Monet tekee ihan oikeasti niin, että ottaa jopa lomaa töistä, kun pentu tulee taloon! Itse hommaisin pennulle jonkun pätevän hoitajan, tai jäisin vähäksi aikaa töistä pois, mies kävisi sen aikaa töissä..

Me otettiin juuri siksi pentu nyt kesällä kun minä kotona. Ei voi heti jättää yksin. Nyt kun on ollut meillä kolme viikkoa, niin jätetään pieniksi hetkiksi meidän vanhemman koiran kanssa kotiin. Esim. kauppareissu. Ne on mennyt ihan hyvin, mitä nyt hiukan riepotellut sohvatyynyjä.

Kaksikin viikkoa riittää minusta. Pennullehan erossa oloa on jo se ettei pääse perässä joka huoneeseen. Harjoittelee alussa vaikka ihan silleen että sulkee välillä oven perässään mennessä vaikka keittiöön. Ja muutenkin kulkee pitkin kämppää huomioimatta pentua, jää se sitten oven taakse tai ei. Sitten menee ulko-oven toiselle puolen ja takaisin. Muutamassa päivässä se varmaan jo tajuaa että mamma tulee ja menee, ei siinä sen kummempaa. Ja sitten pidennetään niitä erossa oloja. Mikä pentu teillä on/on tulossa?

Kaksikin viikkoa riittää minusta. Pennullehan erossa oloa on jo se ettei pääse perässä joka huoneeseen. Harjoittelee alussa vaikka ihan silleen että sulkee välillä oven perässään mennessä vaikka keittiöön. Ja muutenkin kulkee pitkin kämppää huomioimatta pentua, jää se sitten oven taakse tai ei. Sitten menee ulko-oven toiselle puolen ja takaisin. Muutamassa päivässä se varmaan jo tajuaa että mamma tulee ja menee, ei siinä sen kummempaa. Ja sitten pidennetään niitä erossa oloja. Mikä pentu teillä on/on tulossa?

Itäsiperianlaika tulee meille. Ja joo, kuusi viikkoa on yhteensä lomaa, lähinnä tarkoitin sen jälkeistä ykinoloa, oletin että kaikki automaattisesti tajuaa, ettei heti olla pentua yksin jättämässä :ashamed:

Itäsiperianlaika tulee meille. Ja joo, kuusi viikkoa on yhteensä lomaa, lähinnä tarkoitin sen jälkeistä ykinoloa, oletin että kaikki automaattisesti tajuaa, ettei heti olla pentua yksin jättämässä :ashamed:

Siis mä ainakin tajusin mitä ajoit takaa :) Ja mitä oon huomannut/lukenut sekä kuullut muilta koiraihmisiltä, koiralla menee pari päivää totuttautua uuteen kotiin ja perheeseen. Tänä aikana sitä ei sais vaan liikaa lällyttää (kuten pentuaikana muutenkaan, tietyt säännöt pitää olla ensihetkestä alkaen). Kuitenkin jo parin päivän jälkeen pitää alottaa nämä yksinoloharjoitukset. Ja kuusi viikkoa on jo ruhtinaallinen aika! Vau! Kerkee totuttaa yksinoloon ja paljon muutakin tuossa ajassa =)

Yhteistyössä