Vauva 4 viikkoa, NYT NEUVOJA ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MITÄ TEHDÄ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MITÄ TEHDÄ???

Vieras
Nyt oikeesti mitä mun pitäis tän vauvan kanssa tehä? Ikää 4 viikkoa ja ei oo tyytyväinen ollenkaa hereillä. Yöt nukkuu tosi hyvin mut päivät on sellast et nukutaa n. 15-20min kerralla ja herätään. Välillä tosin kyllä saattaa nukkua 2-3 tuntiakin putkeen, mut ei läheskään joka päivä. Hereillä ei oo lainkaan tyytyväinen, suostuu olla VAIN tissillä tai olkapäällä. MISSÄÄN MUUALLA ei suostu olemaan paria minuuttia pidempään. Söis siis KOKOAJAN ja sitte oksentelee/ puklaa jatkuvasti kaikki ulos. Mut mä en yksinkertasesti VOI kokoajan kantaa sitä olkapäällä, koko olkapää alkaa jo krampata. mut kaikki kantoliinat, reput ym on kokeiltu ja MIKÄÄN EI KELPAA! Nytkin ollut tissillä n. 4 tuntia, aina kun nukahtaa siihen ja oon ottamas tissin pois suusta ja lähtemäs nii ei mee kauaakaan kun taas itketään.

Mitä tän kanssa voi tehä?? En mä saa tehtyy mitää muuta kun maattua imettämässä ja esikoinenki olis hoidettavana..

Meillä samoin. Lopulta neuvola puhalsi pelin poikki. Laitoin tästä ihan pari päivää sitten avauksen. Kävi ilmi, että vauvalla ei nälkä, vaan haluaa unta. Tuo rinnalla olo oli sitä, ettäruuansulatuksen takia teki imuliikettä. Otettiin tutti käyttöön, ruokaväliksi pari tuntia ja pakkonukutus.

Googlaa refluksitauti tai silent reflux...ja käy lukaisemassa vauvat 0-12 kk. "kesäkuun kastehelmet" ja sivu 6 tai 7 siellä oon kirjoittanuy tosta nimimerkillä Maya82. Meilläkin nukuttiin yöt ja paino nousi, silti oli tota...Tsemppiä!

Ja minusta tuo kuullostaa aika normaalilta vauvan käytökseltä. Mut tutti vois pelastaa monelta kantamiselta. Jos sitten ei ole kyse mitään muusta vaivasta.

Lapsentahtinen imettäminen on jees, mutta tuossa tapauksessa mä laittaisin julmasti 3 h välein syöttöajat, ja imemisen tarpeeseen lutkutettaisiin tuttia (opettaisin tutille jos ei sitä jo syö).

Koliikkikeinu on myös aika hyvä juttu. Tai tärisevä sitteri.

Koliikkikeinu? Ootko koittanu erlaisia tutteja? Luonnonkumnen tutti, esim nuk voi kelvata paremminnkuin kova silikoni.
Täällä vissiin pari pvä sitten kehoitettiin koittamaan gavisconia, ootko antanu?

meillä ei tuttioa hyväksy millään :( sitä ollaan yritetty, yritetty ja yritetty....

Kokeile erimalleja tutteja.
Tiedän kyllä että kaikki vauvat ei huoli tuttia ei millään. Minulla on kuus lasta ja yks ei tuttia ottanu ja syy selvis myöhemmin että lapsella oli suussa rakeenteellinen vika. Mutta mä kokeilisin silti vielä.
Tsemppiä ja voimia.

meillä likka puklasi ulos kanssa apljon. laitoin vellijauhetta paksuntamaan maitoa niin se jo helpotti. masu täydempi. likka oli kyllä pieniunine5h-6h/yö ja päivällä 10-20min päikkärit ja siis tätä ihan laitokselta asti.osa päivästä meni huutaessa kun oli niin väsynyt mutta ei tahtonut nukkua..annoin huutaa..jaksoi noin 30 min huutaa ja kitistellä ja vinkua kunnes nukahti...

Kuulostaa ihan vatsavaivoilta, meillä oli sama juttu. Kehittyvä suolisto on joillakin hieman kivulias ja siksi lapsi kitisee ilman liikettä. Meilläkään ei nukkunut päikkäreitä, mutta yöt nukkui. Kaksi kuukautta kesti ja sitten loppui, vyöhyketerapia ja ikä auttoivat. Poista ruokavaliostasi kaikki mahaa ärsyttävä, josko helpottaisi edes vähän (sipuli, paprika, mausteiset ruoat jne). Tsemppiä!

Yhteistyössä