Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meni vähän ohi, kun en tosiaan mitään Suurta Totuutta yrittänykään kirjoittaa, enkä varsinaisesti edes käännyttä tai valistaa ketään tms. Blogin teksti oli vaan vastaus siihen, kun on toistuvasti eri yhteyksissä pyydetty perustelemaan se, miksi pidän korviketta huonona ravintona.
Vauvana saatu ravinto luo pohjaa loppuelämälle, se EI ole pikkujuttu. Toisaalta, jos noin haluaa ajatella, on kaikki pikkujuttuja sen rinnalla, että maailmassa on oikeasti nälkää näkeviä lapsia. Jotkut saa sentään kouluruokaa, toiset ei puhdasta vettäkään.
Ylitulkitse, lue rivien välistä, kehitä omia johtopäätöksiäsi, ja loukkaannu. Loukkaannu ihmeessä, oikein verisesti. Syyllisty.
Se kannattaa aina.
Mä en jaksa sellaista harrastaa. En, vaikka esikoiseni onkin kasvanut pääasialla tuolla, mitä vrs paskaksi kutsui.
Ei voi olla todellista. Joo äidinmaito on parasta, mutta ei sitä lasta helvetti vieköön ruokkimatta jätetä jos imetys ei onnistu!!! Etkö sä tajua tuota???????????
Ei voi olla todellista. Joo äidinmaito on parasta, mutta ei sitä lasta helvetti vieköön ruokkimatta jätetä jos imetys ei onnistu!!! Etkö sä tajua tuota???????????
Sun ulosantis on niin järkyttävän huonoa, etten jaksanut edes loppuun lukea. Mutta, se on sinun mielipiteesi, pidä se itselläsiItse jouduin lopettamaan imettämisen solusalpaajalääkityksen aloittamisen takia, minun oli oikeasti pakko tai minulle olisi käynyt todella huonosti ja lapsi olisi jäänyt ehkä ilman äitiä. Mieti vähän ensin, kirjoita sen jälkeen.
Minusta se on vääristelyä, jos irroittaa pari lausetta kontekstistä ja jatkaa inttämistä, vaikka niiden alkuperäinen kirjoittaja yrittää korjata väärinkäsitystä.
Ja kyllä, tutut tunnistavat minut kyllä. Kirjoitan nikillä, joka on yhdistettävissä minuun, jos jaksaa vähän kaivella. MUTTA jos googleen laittaa ristimänimeni, ei nikkiäni, tai niitä arkaluontoisempia juttuja mitä sillä olen kirjoittanut, löydä. Ja näin haluaisin sen olevan jatkossakin.
Tajuatko sä - ja sanon tämän kaikella ystävyydellä - että korvikkeen antamisen syy ei kovinkaan usein ole se, että imetys ei onnistu?
En jaksa. En tiedä, onko sitä edes tutkitusti todettu.
Mutta jos esim. Ruotsissa imetetään paljon enemmän ja kauemmin mitä täällä, niin mistä se johtuu? Valistuksesta, asenteesta, vaiko siitä että länsinaapureilla on paljon paremmat tissit ja paremmin imevät vauvat?
Tajuatko sä - ja sanon tämän kaikella ystävyydellä - että korvikkeen antamisen syy ei kovinkaan usein ole se, että imetys ei onnistu?
Ja käsittääkseni vrs kritisoi juurikin tätä ilmiötä. Ilmiötä, jonka taustalla on useimmiten kaiketi silkka tietämättömyys (vääriä kuvitelmia äidinmaidon riittämättömyydestä, vääriä kuvitelmia siitä että korvike olisi parempaa, tms) tai sitten mukavuudenhaluisuus/laiskuus (ei haluta imettää, ei jakseta imettää). Tai jokin muu syy kuin se, että imetys ei onnistu.
On olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä korvikkeen haittoja. Paljonkin. Moni imetysmyönteinenkin antaa välillä korviketta alusta asti, kosta "niin vaan on tapana tehdä" tms, eivätkä oikeasti tiedä minkä riskin siinä ottavat. Korvikkeita pitäisi parantaa, tutkimista tehostaa jne, mutta miksi yritykset maksaisivat vaivan, kun kauppa käy jo nyt?
Et ole, et. Toisenlaisella lähestymistavalla hän saisi enemmän asiallista keskustelua aikaiseksi, keskustelua itse asiasta, sen sijaan että nousisi myrsky vesilasissa ja loka alkaisi lentämään.No tota noin, ap:n kommentti mun yhteen viestiin oli, että nykyajan äidit ei osaa. Mistä kukaa voi tietää mitä kukin käy läpitte? Joo on toki näitä jotka ei edes yritä imettää, mutta aika nätisti ap mun mielestä yleistää täs asias. Aiva ku muka tietääs kuka on yrittäny ja kuka ei.
Mä tuskin oon ainoa jonka mielestä ap:n alootus ja muut viestit on todella asenteellisia. Pelkkää riidan haastamist koko ketju ap:lta.