Mannerheim-elokuvan tekijöitä uhattu vakavasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26919094:
No tottakai minun pitää ottaa esimerkkejä, kun et ilman niitä ymmärrä, mitä tarkoitan. Jos puhun eri näkökulmista, joissa ihminen voidaan tuoda esiin, minun on keksittävä työntekijä/äiti-asetelma, jos tuo rakastunut ihminen /valtionpäämies -asetelma on jollekin liian vaikea käsittää. Jos taas puhutaan elokuvan kerronnasta ja sen painotuksista, se on helpompi tehdä Forrest Gumpin kautta.

En tajunnut tuotakaan, että voidakseni keskustella elokuvan synnyttämistä reaktioista, minun pitää nähdä elokuva. Saman pitäisi siis päteä siihen punaiseen mekkoon.

Mutta ei. Et ole kommentoinut näihin yhtään mitään muuta kuin "itsehän sanoit, ettei marskia kuvata arvokkaana suurmiehenä", vaikka en ole näin missään vaiheessa väittänyt.

Jos tosiaan olen väärässä ja olet kaikki argumenttini ampunut alas, miksi pelkäät vastata pariin yksinkertaiseen kysymykseen?

Aloitat alusta?

No on tuo kyllä vähän häväistys suomea kohtaan..En ole itse mikään patriootti tai lähelläkään sinivalkoisen-persu-suomen kannattajia. On vaan kumma että alun perin kaavailtiin "hienoa" elokuvaa ja nyt sen tulee esittämään joku rantapoika omenanpoimja..

No, hyyssätäänhän täällä muutenkin noita loisia jotka vaan tulevat tänne tekemättä mitään yhteiskuntamme hyväksi. Ryöstelevät, mukiloivat mummoja ja raiskaavat naisia.

Minua on ahditellut jo niin moni afrikkalais- ja arabisyntyinen, etten välitä olla heidän kanssaan enään missää tekemisissä. En voi toki yleistää, että kaikki olisivat sellaisia ja osa tekeekin töitä. Mutta tuo iso osda joka vaan tulee tänne istuskerlemaan on kuvottavaa.
Jouduin käymään 1,5 vuotta terapiassakin sen ahdistelijan takija.. ;(

Marski on näköjään jumalan asemassa monelle suomalaiselle. Minua huvittaa tämä kohkaaminen, ihan niin kuin elokuvantekijät olisivat jotain velkaa ''Suomen kansalle'' ja heidän pitäisi tehdä joku pinnallinen kiiltokuvaelokuva valkoisesta herrasmiesheterosta.

1310480585093.jpg

Marski on näköjään jumalan asemassa monelle suomalaiselle. Minua huvittaa tämä kohkaaminen, ihan niin kuin elokuvantekijät olisivat jotain velkaa ''Suomen kansalle'' ja heidän pitäisi tehdä joku pinnallinen kiiltokuvaelokuva valkoisesta herrasmiesheterosta.

no jos tehdään elokuva mannerheimistä (varsinkin jos sitä oikein kommentoidaan että kun kyseessä on ensimmäinen elokuva kyseisestä henkilöstä ja oikein kansainvälinen jne) niin voiskohan se vaikka sitten olla totuudenmukainen..
tosin suomihan on pieni kärpäsen paska verrattuna muihin maihin ja niiden historiaan niin ketäs se nyt kiinnostaa vaikka yleiset tiedot suomesta on että täällä on jääkarhuja ja että Mannerheim oli tummahipiäinen (onhan se hienoa että meitä voidaan sitten pitää niinkin edistyneinä ja avarakatseisina että meillä on ollut tummaihoinen presidentti paaljon ennen muita)

Minä sanon vain, että tuollainen halvan budjetin elokuva, johon valitaan täysin järjetön näyttelijä, kuvauspaikka ja halpa budjetti, ei ole millään tavalla marsalkkaamme kunnioittava ja asianmukainen elokuva.
Mannerheim on sankari ja hänen muistoaan ja isänmaata ei tulisi häpäistä tuollaisella tuotoksella.

Tuo elokuva tulee olemaan täyttä PASKAA, trailerin jo katsoin.
Ugh.
Olen puhunut.

• Tykkää
Reactions: päätön
Silkkaa sontaa...

Mitä liikkuu ohjaajan ja koko tuotantotiimin päässä, yle mukaanlukien ?!

Todennäköisesti kova antipatia Mannerheimia, suomea, ja suomen kansalaisia kohtaan..

Tämmoinen irvailu ja halvekseminen kansaa kohtaan on jotain niin sairasta, etten minä pysty asiaa enempää käsittelemään.

No on tuo kyllä vähän häväistys suomea kohtaan..En ole itse mikään patriootti tai lähelläkään sinivalkoisen-persu-suomen kannattajia. On vaan kumma että alun perin kaavailtiin "hienoa" elokuvaa ja nyt sen tulee esittämään joku rantapoika omenanpoimja..

Tämä EI ole edelleenkään se sama elokuva, jota Selin on puuhaillut edelliset 10-15 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26920342:
ja ylläolevan kirjottaja "ajelulle" tai saunan taakse.

Sinähän olet ihan sekopää. Ei se Mannerheim mikään yli-ihminen ollut, saati arvostelun yläpuolella. En tajua sinunlaistasi ihmistyyppiä, hurahdetaan jeesukseen tai fanitetaan Michael Jacksonia ihan sokeasti, näköjään marskillakin on omat hihhulinsa.

Sinähän olet ihan sekopää. Ei se Mannerheim mikään yli-ihminen ollut, saati arvostelun yläpuolella. En tajua sinunlaistasi ihmistyyppiä, hurahdetaan jeesukseen tai fanitetaan Michael Jacksonia ihan sokeasti, näköjään marskillakin on omat hihhulinsa.

edellisen jälkeen 1 silmäseen verkkokeinuun.

oikeassa yläkulmassa on se ruksi, jos alkaa ihan kaikkea tosissaan ottamaan.

ja ootko ihan varma tuosta sekopäisyydestä. :rolleyes:

vapaussodassa iso osa kansasta tappeli Marskia vastaan eikä siinä tohinassa syntyneet haavat ole vielä täysin umpeutuneet

ei siis ihme että Mannerheimista on vähintään kaksi näkökulmaa

Sotilaita on todettu olleen molemmilla puolilla suunnilleen yhtä paljon. "Kansaa" oli kuintenkin paljon enemmän mitä "sivistyneistöä", vaikka aseissa olikin huomattavasti pienempi osa punaisten väestöstä.

Toki kannattaa muistaa, että suurin osa kuolleista tuli valkoisten pitämillä leireillä ja teloitusorgioissa

Meillä ei ollut juuri sotaa eikä terroria. Kun valkoiset tulivat sodan lopussa ei kylän miehet edes lähteneet karkuun kun juuri mitään rikollista ei ollut tapahtunut. Kaikki kerättiin kasaan, ajettiin kaupunkiin ja tapettiin kolme päivää kestäneissä ryyppäjäisissä.

mun kotiseudulle sota ei yltänyt oikeestaan lainkaan, joku satunnainen intomielinen nuorukainen on ehkä saattanut olla mukana mutta en osaa nimetä ketään

http://vesta.narc.fi/cgi-bin/db2www/sotasurmahaku/input

Mielenkiintoinen sivu.

Monet, varsinkin nykynuorisosta ei tunnu tietävän sisällisodasta yhtään mitään. Vankileireillä on kuollut paljon ihmisiä. Suurin osa nälkään, tauteihin ja kidutuksiin. Kokonaisia perheitä on murhattu koteihinsa vauvasta vaariin. Hirtetty, myrkytetty, mestattu, teloitettu. Vauvoja, pieniä lapsia, sivullisia on kuollut harhaluoteihin. Ihmisiä on raiskattu, perheenjäsenet ovat pakotettu katsomaan.

Pienet, jopa alle 10 vuotiaat lapsetkin ovat olleet "sotilaita", ja ovat saaneet olosuhteiden pakosta loppunsa vastapuolen luodista.

Tästä ei ole vielä edes sataa vuotta.

Yhteensä meitä suomalaisia kuoli omiemme puolesta n. 40000, suurimmaksi osaksi punaisia.

[QUOTE="vieras";26920587]Yhteensä meitä suomalaisia kuoli omiemme puolesta n. 40000, suurimmaksi osaksi punaisia.[/QUOTE]

mutta muisti on todella lyhyt, jo 50-luvulla punikkien joukossa vakavasti harkittiin uutta kapinaa

Yhteistyössä