[QUOTE="vieras";26985248]Olen myös opettaja, Meidän koululla taas ymmärtääkseni kaikki opettajat syövät kouluruoan, minä mukaanlukien. Mielestäni se jopa on pääosin ihan hyvää. Johtuukohan tämä ero laittajasta/kaupungista vai ihmisistä, en tiedä.
Mistä te vahnemmat muuten tiedätte, minkä makuista koulun ruoka on? Käyttekö siellä syömässä?[/QUOTE]
Johtuu ainakin ihmisistä. Omat lapseni söivät koulussa ruuan, mutta sanoivat, että se ei ole hyvää eikä pahaa, se vain ei maistu juuri miltään. Ainoa narina oli siitä, että kaikki lämpimät kasvikset oli kypsennetty ylikypsiksi ja lötsöiksi. Niin ja kuopuksella yläasteella siitä, että ruokaa ei ollut riittävästi, jos meni viimeisten joukossa syömään. Tämä ongelma ratkaistiin omilla eväillä iltapäivää varten, ysiluokalla tuli kouluun välipala-automaatti, josta sai ostaa välipalaa.
Mut joo, olen syönyt itsekin laitosruokaa (lähes 20 vuotta julkisen terveydenhuollon palveluksessa) ja tiedän, mikä ero on kotiruualla ja laitosruualla. Kun joskus muksut vähän yrittivät purnata kouluruokailua vastaan, selitin myös heille tämän eron ja sanoin, että kun sama safka pitää kelvata tuhannelle ihmiselle, niin siinä ei kokki voi kovinkaan innokkaasti ruokaa maustaa eikä niitä kasviksia voi nostaa just al dente oppilaiden lautasille ja sen vuoksi laitosruoka on meidän perheen mittapuun mukaan varsin mautonta ja ylikypsää. Ymmärsivät asian ja söivät koulussa.