Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26995132]Ei Jumala luonut paholaista vaan enkeleitä, joista osa lankesi. Paholainen oli ennen lankeemistaan tärkeä enkeli (Lucifer=valonkantaja).[/QUOTE]

Jumala ei tee elettäkään viallisen enkelin hävittämiseksi vaan kautta vanhan testamentin Jumala käskyttää paholaista ja käyttää tätä ihmisten testaamiseen ja rankaisemiseen.

[QUOTE="vieras";26995315]Hauska huomata miten ketjun uskovaiset eivät vastaa hankaliin kysymyksiin ja kommentteihin, jotka kyseenalaistavat Jumalan viisautta.[/QUOTE]

En minä ainakaan osaa läheskään kaikkeen vastata, enhän ole Jumala.
olen kuitenkin saanut henkilökohtaisessa elämässäni kokea Jumalan ja Jeesuksen todellisuuden, rakkauden ja armon. Niitä ei pysty mikään mitätöimään.
Luotan myös siihen, että Jumala on viisaampi kuin minä (tai muut ihmiset) ja on tehnyt parhaan mahdollisen suunnitelman.
Onhan Hän luonut kaiken niin kauniiksikin.

[QUOTE="vieras";26995640]En minä ainakaan osaa läheskään kaikkeen vastata, enhän ole Jumala.
olen kuitenkin saanut henkilökohtaisessa elämässäni kokea Jumalan ja Jeesuksen todellisuuden, rakkauden ja armon. Niitä ei pysty mikään mitätöimään.
Luotan myös siihen, että Jumala on viisaampi kuin minä (tai muut ihmiset) ja on tehnyt parhaan mahdollisen suunnitelman.
Onhan Hän luonut kaiken niin kauniiksikin.[/QUOTE]

Se ero sinussa ja näissä parissa kaikkitietävässä jumalan tulkissa onkin. Sinä uskot, olet (ilmeisen) onnellinen uskossasi ja hyvä niin. Et esitä, että kaikki maailman totuus on sinun hallussasi, muut ovat vain niin eksyksissä, etteivät tajua uskoa sinun sanaasi.

Nämä pari muuta esittävät "faktoja" niinkin kivikovin todistein, kuin "muistelisin lukeneeni, että" ja "olen jostain kyllä kuullut, että", ja siksi kaikki mitä he sanovat on tietenkin Oikea Totuus. Sitten kun näistä totuuksista luonnollisestikin tekee mieli kysyä muutama tarkentava kysymys ja huomauttaa aukoista logiikassa, alkaa kiemurtelu, joka päättyy siihen, että "alkaa väsyttää" tai "nyt ei ehdi enempää". Sen jälkeen tullaan takaisin, unohdetaan aikaisemmat, aloitetaan alusta jostain toisesta raamatun kohdasta ja, kas kummaa, taas iskee väsy, kun joku kysyy sen yhden kysymyksen liikaa.

Turhaahan näistä toki on vääntää. Mutta on se joskus niin viihdyttävää :)

[QUOTE="vieras";26995315]Hauska huomata miten ketjun uskovaiset eivät vastaa hankaliin kysymyksiin ja kommentteihin, jotka kyseenalaistavat Jumalan viisautta.[/QUOTE]

Niinpä. Mm. Siihen on jäänyt saamatta vastaus että miten toimia jos jumala käskee tekemään joukkomurhan. Joku kyllä kirjoitti että kaikki ikävä olisi joko hullun omaa mielikuvitusta tai saatanan tekosia, ja kaikki kiva jumalan sanomaa. Ihmetellä kyllä täytyy koska ristinuskon takia on maailmassa tapettu enemmän ihmisiä kuin minkään muun takia.

Sen ymmärrän jollain tapaa että ihmisten pahat teot ovat saatanan tekosia, ihmisen mielenlujuuden heikkoutta, tms. mutta että Jumala ei suojele niitä uhreja, niin se sotii montaa asiaa vastaan..
Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan, mutta antaa heidän kärsiä suunnatonta kärsimystä ja vääryyttä maanpäällisen elämänsä aikana :snotty:
Tosi outo tyyppi tuo Jumala - välillä on hyvä ja välillä ei välitä, eikä ainakaan vastaa rukouksiin.
Ja sori jos jankkaan samoja aiheita, en vaan ole saanut niihin vielä vastausta ( edes Jumalalta ) :snotty:

Niinpä. Mm. Siihen on jäänyt saamatta vastaus että miten toimia jos jumala käskee tekemään joukkomurhan. Joku kyllä kirjoitti että kaikki ikävä olisi joko hullun omaa mielikuvitusta tai saatanan tekosia, ja kaikki kiva jumalan sanomaa. Ihmetellä kyllä täytyy koska ristinuskon takia on maailmassa tapettu enemmän ihmisiä kuin minkään muun takia.
Noinko ne sun lapset siellä srk;n kerhossa oppii?

Ja jossain isossa neuvonpidossa on aikanaan tehty suuria päätöksiä siitä, mitä kirjoituksia raamatun kansien väliin upotetaan, ja mitkä jätetään laittamatta. Tämäkin on ollut sitten kuulemma Pyhän Hengen johdatuksesta.

Mietityttää kyllä, jäikö totuus monista asioista sitten kuitenkin pimentoon, tai ainakin eri vaihtoehdot|O

No sen ajan kun itse uskossa olen ollut ja Jumalaa oppinut tuntemaan, Hän ei koskaan antaisi tuollaista käskyä. Vrt. käsky älä tapa. Jos tuollaisen käskyn jostain kuulisin, ajattelin sen tulevan joko Jumalan viholliselta tai sitten mielenterveyteni on alkanut todellakin heittää :D. Kristinuskon nimissä? Mutta kuka on toiminut? Mihin perustuu tuon viimeisen lauseesi väite?

[QUOTE="...";26998962]No sen ajan kun itse uskossa olen ollut ja Jumalaa oppinut tuntemaan, Hän ei koskaan antaisi tuollaista käskyä. Vrt. käsky älä tapa. Jos tuollaisen käskyn jostain kuulisin, ajattelin sen tulevan joko Jumalan viholliselta tai sitten mielenterveyteni on alkanut todellakin heittää :D. Kristinuskon nimissä? Mutta kuka on toiminut? Mihin perustuu tuon viimeisen lauseesi väite?[/QUOTE]

Oletko ikinä kuullut ristiretkistä? Suomeenkin tuotiin kristinuskoa miekalla ynnä muilla tappokwinoilla. Ja tänäkin päivänä tapetaan ihmisiä Irakissa koska jumalanne käski sinne hyökätä.
Minusta kuulostaa ihan hiton naurettavalta että täällä joku alkaa päättämään mikä on jumalan sanomaa ja mikä ei.

Oletko ikinä kuullut ristiretkistä? Suomeenkin tuotiin kristinuskoa miekalla ynnä muilla tappokwinoilla. Ja tänäkin päivänä tapetaan ihmisiä Irakissa koska jumalanne käski sinne hyökätä.
Minusta kuulostaa ihan hiton naurettavalta että täällä joku alkaa päättämään mikä on jumalan sanomaa ja mikä ei.

Vai niin. Susta on naurettavaa?? Mä perustan uskoni Raamattuun ja siihen mulla on varmaan täysi oikeus vai?? Laitatko jotain viitettä tms tuosta Iranin tilanteesta ja sitten vähän perusteluja? Ja nuo ristiretket. Vanha vitsi. Paljonko nykyään tapetaan ihmisiä esim islamin nimissä? Naurettavia nuo sun väitteesi. Anteeksi vain.

[QUOTE="vieras";26999221]Kyllä se muistakin kuulostaa naurettavalta että SÄ väität mikä on Jumalan sanomaa ja mikä ei. Sun mielestä Jumala käski hyökätä Irakiin? Minusta tuntuu että se on sun oma sairas ajatuksesi, ei Jumalan. :([/QUOTE]

Jos olet herään seurannut uutisia niin kyllä se oli jumalanne joka käski Bushia hyökätä Irakiin.

[QUOTE="...";26999160]Vai niin. Susta on naurettavaa?? Mä perustan uskoni Raamattuun ja siihen mulla on varmaan täysi oikeus vai?? Laitatko jotain viitettä tms tuosta Iranin tilanteesta ja sitten vähän perusteluja? Ja nuo ristiretket. Vanha vitsi. Paljonko nykyään tapetaan ihmisiä esim islamin nimissä? Naurettavia nuo sun väitteesi. Anteeksi vain.[/QUOTE]

Hirvittävän veriset ristiretket, joissa lukemattomia ihmisiä teurastettiin kristittyjen Jumalan nimissä, ovat mielestäsi vitsi ja naurettava väite? Mikä sun päässäsi on vikana? Olisi hyvä tuntea omaa uskontoaan ja myöntää ne ei-niin-kauniitkin totuudet. Kristinusko ei ole mikään rauhanusko.

Lisäksi, miksi aina, kun kristinuskon verinen ja edelleen jatkuva historia tuodaan esiin, joku uskovainen alkaa parjaamaan muita uskontoja? Eivät ne kristittyjen tekemät murhat vähene sillä, että joku muukin tappaa ihmisiä.

[QUOTE="vieras";26999221]Kyllä se muistakin kuulostaa naurettavalta että SÄ väität mikä on Jumalan sanomaa ja mikä ei. Sun mielestä Jumala käski hyökätä Irakiin? Minusta tuntuu että se on sun oma sairas ajatuksesi, ei Jumalan. :([/QUOTE]

Jos kristitty uskova sanoo, että käsky tuli suoraan jumalalta, niin etkö usko? Valehtelevatko kaikki uskovaiset, kun sanovat kuulleensa ohjeita ja neuvoja jumalalta?

[QUOTE="...";26998962]No sen ajan kun itse uskossa olen ollut ja Jumalaa oppinut tuntemaan, Hän ei koskaan antaisi tuollaista käskyä. Vrt. käsky älä tapa. Jos tuollaisen käskyn jostain kuulisin, ajattelin sen tulevan joko Jumalan viholliselta tai sitten mielenterveyteni on alkanut todellakin heittää :D. Kristinuskon nimissä? Mutta kuka on toiminut? Mihin perustuu tuon viimeisen lauseesi väite?[/QUOTE]

Jumala ei koskaan käskisi seuraajiaan tappamaan ihmisiä? Olet tainnut lukea Raamattua hyvin valikoiden.

Jeesus sanoo:..."kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. "
Paavali jatkaa:"sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset (maalliset), vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia. "

Uskovat ja nimikristityt ovat tehneet vääriä juttuja, mutta se ei ole kristinuskon ja Jeesuksen vika.

Tämä ei liity ristiretkiin, mutta tuli nikistäsi mieleen yks heppu joka juhlallisesti julisti Mein Kampfissa:
"Uskon että tänään toimin Kaikkivaltiaan Luojan tahdon mukaisesti: puolustautuen juutalaisia vastaan, taistelen Herran työn puolesta".

Olisipa Hitler jaksanut lukea edes evankeliumit läpi ja vielä ajatuksen kanssa...

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy

Yhteistyössä