[QUOTE="vieras";26995640]En minä ainakaan osaa läheskään kaikkeen vastata, enhän ole Jumala.
olen kuitenkin saanut henkilökohtaisessa elämässäni kokea Jumalan ja Jeesuksen todellisuuden, rakkauden ja armon. Niitä ei pysty mikään mitätöimään.
Luotan myös siihen, että Jumala on viisaampi kuin minä (tai muut ihmiset) ja on tehnyt parhaan mahdollisen suunnitelman.
Onhan Hän luonut kaiken niin kauniiksikin.[/QUOTE]
Se ero sinussa ja näissä parissa kaikkitietävässä jumalan tulkissa onkin. Sinä uskot, olet (ilmeisen) onnellinen uskossasi ja hyvä niin. Et esitä, että kaikki maailman totuus on sinun hallussasi, muut ovat vain niin eksyksissä, etteivät tajua uskoa sinun sanaasi.
Nämä pari muuta esittävät "faktoja" niinkin kivikovin todistein, kuin "muistelisin lukeneeni, että" ja "olen jostain kyllä kuullut, että", ja siksi kaikki mitä he sanovat on tietenkin Oikea Totuus. Sitten kun näistä totuuksista luonnollisestikin tekee mieli kysyä muutama tarkentava kysymys ja huomauttaa aukoista logiikassa, alkaa kiemurtelu, joka päättyy siihen, että "alkaa väsyttää" tai "nyt ei ehdi enempää". Sen jälkeen tullaan takaisin, unohdetaan aikaisemmat, aloitetaan alusta jostain toisesta raamatun kohdasta ja, kas kummaa, taas iskee väsy, kun joku kysyy sen yhden kysymyksen liikaa.
Turhaahan näistä toki on vääntää. Mutta on se joskus niin viihdyttävää