Mitä ajattelet näistä Jumala-opeista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ottamatta kantaa mihinkään lopunennustuksiin niin ... etkö sä tosiaan ole lukenut uutisia luonnonmullistusten lisääntymisestä??? Minä kun olen noita ihan tavan uutisia seuraillu niin kyllä siellä oli laskettu ainakin esim maanjäristysten lisääntyneen huomattavasti viime vuosikymmeninä jne.. tarkkoja uutislinkkejä en muista, mutta minusta tuo on ihan yleisesti tunnustettu fakta kuitenkin

Mä taas olen lukenu, että viimeisten vuosituhansien aikana mullistukset on vähentyny hurjasti, jos asiaa mitataan koko maapallon olemassolon ajalta. Ja myös että mullistusten määrä on aina vaihdellut suuresti muutaman tuhannen vuoden jaksoissa.

Noh, lopunajalla kestää vähän pidempään :D Muutaman sata miljoonaa vuotta.

Nämä jeesuspöpit lopunajan ennustuksineen ovat aina huvittavia. Väittävät luonnonmullistusten lisääntyneen. Sitten kun niille kaivaa tilastot että ne ei eivät tosiaan ole lisääntyneet mihinkään, alkaa hirveä poru. "No, no no.. ihmiset on ilkeämpiä nykyään! Se on lopunajan merkki!" Joo, ihmiset ovat maagisesti muuttuneet ilkeämmäksi keskiaikaan verrattuna.. tokitoki.

No näytäpäs mulle ne tilastos. Ja väitätkös muka, että ihminen pahuudessaan ei ole tätä maapalloa viemässä kohti tuhoa? Ihmisen toiminta saa aikaan sen,että luonto ei kestä. Jäätiköt ovat alkaneet sulaa, kuivuus lisääntyy, ihmisen toiminta aiheuttaa suuria myrskyjä ja tulvia. Tämä kaikki on tapahtunut viimeisten vuosikymmenten aikana eikä ole enää normaalia. Ei raamattu väitä, että ennen ei mitään pahaa olisi tapahtunut, mutta sanotaankin, että ne ovat kuin synnytyspolttoja, lisääntyvät koko ajan ennen lopullista tuhoa.

ottamatta kantaa mihinkään lopunennustuksiin niin ... etkö sä tosiaan ole lukenut uutisia luonnonmullistusten lisääntymisestä??? Minä kun olen noita ihan tavan uutisia seuraillu niin kyllä siellä oli laskettu ainakin esim maanjäristysten lisääntyneen huomattavasti viime vuosikymmeninä jne.. tarkkoja uutislinkkejä en muista, mutta minusta tuo on ihan yleisesti tunnustettu fakta kuitenkin
Are Earthquakes Really on the Increase?
Earthquakes: More now or are we more aware of them? | Matador Network

Ei esim. maanjäritykset ole muuttuneet juuri mihinkään suuntaan. Näin väittää United States Geological Survey, jota pitäisin hyvin luotettavana, samoin moni muu lähde. Ihmiset näkee niitä järistyksiä enemmän uutisissa, mutta siinäpä se sitten onkin.

Faktaa on se että ihminen toiminnallaan on saanut luonnon tasapainon järkkymään. Esimerkiksi tulvien ja hirmumyrskyjen lisääntymisen ja ihmisen toiminnan välillä on todettu selkeä yhteys. Samoin kasvihuoneilmiö, rehevöityminen, saastuminen jne... väkimäärän lisääntyminen maapallolla, sademetsien hakkaaminen, kuivuus. Kaikki tapahtuneet max. viimeisen 200 vuoden aikana. Ja voiko kukaan uskoa, että tätä suuntaa mihin nyt ollaan menossa pystyisi pysäyttämään enää.

[QUOTE="hmm";24258595]Faktaa on se että ihminen toiminnallaan on saanut luonnon tasapainon järkkymään. Esimerkiksi tulvien ja hirmumyrskyjen lisääntymisen ja ihmisen toiminnan välillä on todettu selkeä yhteys. Samoin kasvihuoneilmiö, rehevöityminen, saastuminen jne... väkimäärän lisääntyminen maapallolla, sademetsien hakkaaminen, kuivuus. Kaikki tapahtuneet max. viimeisen 200 vuoden aikana. Ja voiko kukaan uskoa, että tätä suuntaa mihin nyt ollaan menossa pystyisi pysäyttämään enää.[/QUOTE]
World Climate Report
No, se on vähän miten määritellään hirmumyrskyjen lisääntyminen. Jos tarkoitat lisääntymisellä sitä, että ollaan samalla tasolla kuin viime vuosisadan alussa tai 60-luvulla, joo, toki, sitten myrskyt on lisääntyneet ;)

[QUOTE="hmm";24258595]Faktaa on se että ihminen toiminnallaan on saanut luonnon tasapainon järkkymään. Esimerkiksi tulvien ja hirmumyrskyjen lisääntymisen ja ihmisen toiminnan välillä on todettu selkeä yhteys. Samoin kasvihuoneilmiö, rehevöityminen, saastuminen jne... väkimäärän lisääntyminen maapallolla, sademetsien hakkaaminen, kuivuus. Kaikki tapahtuneet max. viimeisen 200 vuoden aikana. Ja voiko kukaan uskoa, että tätä suuntaa mihin nyt ollaan menossa pystyisi pysäyttämään enää.[/QUOTE]

Onko niin, vai onko luonto toiminnallaan saanut ihmisen tasapainon järkkymään? Kun maanjäristykset, ilmaston muutokset ja muut kauhean hirveät lopunajan merkit on tällä Telluksella osoittaneet voimaansa jo ennen ihmistä, niin mitenkä se ilmaston vaihtelu loppuisi ihmisen maapalolle tuloon????
http://img233.imageshack.us/img233/1253/ilmastonmuutos.pdf

[QUOTE="hmm";24258661]No etkö sä toope nyt pysty myöntämään sitä mitä ihminen tälle maapallolle on tehnyt ja tekee?? Luonto ei sille enää mitään mahda.[/QUOTE]
Joo, tiedän oikein hyvin että Kiinassa on järvet täynnä teollisuuspaskaa ja Afrikassa aavikko leviää ja niin edespäin. Tosin luonto nyt ei "mahda" mitään millekään, koska se ei ole inhimillinen olento. Luontoa ei kiinnosta hevon paskaa, onko maailmassa jäljellä kaksi vai kaksi tuhatta lajia. Sitä ei myöskään kiinnosta, onko järvet täynnä öljyä vai vettä. Sitä ei kiinnosta, koska se ei edelleenkään ole inhimillinen olento.

En kyseenalaista ihmisen saastuttamista, kyseenalaistan sen virheellisen "lopunajat tulloo ja jeesus ratsastaa nyt kun myrskyt ja muut on lisääntynyt" -höpinän. Jeesuspöpit kun ovat yksinkertaisesti keksineet päästään suurimman osan luonnonmullistusten lisääntymisestä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hmm";24258661]No etkö sä toope nyt pysty myöntämään sitä mitä ihminen tälle maapallolle on tehnyt ja tekee?? Luonto ei sille enää mitään mahda.[/QUOTE]

Mä kyllä uskon, että luonto on ihmistä vahvempi. Luonto oli täällä ensin ja luonto jää jälkeemme. Ihminen ei ole sen kummempi eläinlaji kuin mikään muukaan, kuolee aikanaan sukupuuttoon ja luonto jatkaa eloaan ja kulkuaan kuten dinosaurusten jälkeen. Ihminen joo tuhoaa ja saastuttaa, mutta on vain ihminen. Luonto on luonto, ennen meitä ollut ja jälkeemme jää. Ihminen voi tehfdä Telluksesta paikan, jossa ei enää itse voi elää, mutta on lajeja, jotaka voivat jatkaa sen jälkeen.
Ihminen ei ole kovin iso juttu maailmankaikkeudelle.

• Tykkää
Reactions: Data ja dechs
Mä kyllä uskon, että luonto on ihmistä vahvempi. Luonto oli täällä ensin ja luonto jää jälkeemme. Ihminen ei ole sen kummempi eläinlaji kuin mikään muukaan, kuolee aikanaan sukupuuttoon ja luonto jatkaa eloaan ja kulkuaan kuten dinosaurusten jälkeen. Ihminen joo tuhoaa ja saastuttaa, mutta on vain ihminen. Luonto on luonto, ennen meitä ollut ja jälkeemme jää. Ihminen voi tehfdä Telluksesta paikan, jossa ei enää itse voi elää, mutta on lajeja, jotaka voivat jatkaa sen jälkeen.

Samaa mieltä, mutta lisäisin että koko aurinkokuntamme on pieni juttu maailmankaikkeudelle. Aivan kuten minä olen pieni juttu ihmiskunnalle.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie

Et nyt ota huomioon pohdinnoissasi sitä faktaa, että maanjäristyherkillä alueilla on aina rytissyt ja paukkunut. Satoja vuosia sitten niillä paikoilla ei vaan välttämättä ollut vielä ihmisasutusta, ei ainakaan siinä laajuudessa, kuin nyt joten tuhot jäivät usein huomaamattakin. Tottakai eri asia on nyt, kun ihminen rakentaa je levittäytyy joka maailman kolkkaan, jossain mannerlaatat paukkuu ja tänä päivänä vetää sileäksi kortteleittain rakennuksia jossain suurkaupungissa, ihmisiä kuolee jne jne. Se on muuttunut, ei muu.

Samaa mieltä, mutta lisäisin että koko aurinkokuntamme on pieni juttu maailmankaikkeudelle. Aivan kuten minä olen pieni juttu ihmiskunnalle.
Tjooh. Arviolta 10^11 tähteä galaksissa, ja suunnilleen arvioitu saman verran galakseja. Ja meidän pitäisi uskoa, että tämän väitetty luoja tuijottaa tarkkaavaisesti, laittaako joku kikkelin naisen sijasta mieheen. Sounds legit.

Ihan asiaa. Toki aiheesta voisi kirjoittaa lisää paljonkin, mutta pääpiirteistä ajattelen noin. Kohdat 3, 6, 7 osittain hyväksyn vaikken mihinkään jumaluuteen uskokaan. Uskon, että jokin isompi voima on olemassa, mutta sillä ei ole nimeä eikä paikkaa. Eikä se liity teeseihin tai rotuihin.

Joo, tiedän oikein hyvin että Kiinassa on järvet täynnä teollisuuspaskaa ja Afrikassa aavikko leviää ja niin edespäin. Tosin luonto nyt ei "mahda" mitään millekään, koska se ei ole inhimillinen olento. Luontoa ei kiinnosta hevon paskaa, onko maailmassa jäljellä kaksi vai kaksi tuhatta lajia. Sitä ei myöskään kiinnosta, onko järvet täynnä öljyä vai vettä. Sitä ei kiinnosta, koska se ei edelleenkään ole inhimillinen olento.

En kyseenalaista ihmisen saastuttamista, kyseenalaistan sen virheellisen "lopunajat tulloo ja jeesus ratsastaa nyt kun myrskyt ja muut on lisääntynyt" -höpinän. Jeesuspöpit kun ovat yksinkertaisesti keksineet päästään suurimman osan luonnonmullistusten lisääntymisestä.
Ok. Samaa mieltä tuosta alusta. Enkä minä tiedä mitään Jeesuksen tulosta, tai sen ajankohdasta, mutta sattuu nyt olemaan vaan niin että kaikki löytyy raamatusta,kaikki se mitä maapallolla tapahtuu. Ja myönnäthän itsekin, että ihmisen toiminnan seurauksena maapallo tuhoutuu. Uskon asia on sitten se, että mitä sitten tapahtuu, kun mennään tarpeeksi pitkälle. Tuleeko Jeesus noutamaan omiaan vai kuoleeko ihminen sukupuuttoon.

[QUOTE="hmm";24258996]Ok. Samaa mieltä tuosta alusta. Enkä minä tiedä mitään Jeesuksen tulosta, tai sen ajankohdasta, mutta sattuu nyt olemaan vaan niin että kaikki löytyy raamatusta,kaikki se mitä maapallolla tapahtuu. Ja myönnäthän itsekin, että ihmisen toiminnan seurauksena maapallo tuhoutuu. Uskon asia on sitten se, että mitä sitten tapahtuu, kun mennään tarpeeksi pitkälle. Tuleeko Jeesus noutamaan omiaan vai kuoleeko ihminen sukupuuttoon.[/QUOTE]
Mikään ei ole niin ylimielistä kuin kuvitella, että ihminen pystyisi tuhoamaan maapallon. Tässä asustellaan ihan pintakerroksessa, ja syvimmätkin kuilut on samassa pintakerroksessa. Vaikka tungettaisiin kaivoskäytävät täyteen ydinaseita, tulos olisi meidän kuolema, mutta maapallo jatkaisi auringon ympäri surraamista ihan kuten tähänkin asti. Todennäköisesti ihminen ei pystyisi tuhoamaan edes elämää maapallolta, vaan evoluutio jatkaisi jostain torakoista eteenpäin.

Itse uskon raamatun totuuteen. Eikä siihen voi uskoa vain osittain vaan jos uskoo niin uskoo sen olevan kokonaan totta. En oikein ymmärrä niitä jotka sanovat uskovansa johonkin korkeampaan voimaan, mutta joka ei ole Jumala. Se vasta satuihin uskomista on ja omaan mielikuvitukseen. Jos uskoo Jumalaan ja raamattuun niin uskoo tai sitten ei.

Mikään ei ole niin ylimielistä kuin kuvitella, että ihminen pystyisi tuhoamaan maapallon. Tässä asustellaan ihan pintakerroksessa, ja syvimmätkin kuilut on samassa pintakerroksessa. Vaikka tungettaisiin kaivoskäytävät täyteen ydinaseita, tulos olisi meidän kuolema, mutta maapallo jatkaisi auringon ympäri surraamista ihan kuten tähänkin asti. Todennäköisesti ihminen ei pystyisi tuhoamaan edes elämää maapallolta, vaan evoluutio jatkaisi jostain torakoista eteenpäin.

Niin no ei kai maapallo ihmisen toiminnan seurauksena mihinkään häviä ja toki ihminen voi tuhota oman lajinsa niin että elämä maapallolla jatkuu sen jälkeen. Itse en siihen kuitenkaan usko edellä mainitsemistani syistä johtuen.

[QUOTE="hmm";24259073]Niin no ei kai maapallo ihmisen toiminnan seurauksena mihinkään häviä ja toki ihminen voi tuhota oman lajinsa niin että elämä maapallolla jatkuu sen jälkeen. Itse en siihen kuitenkaan usko edellä mainitsemistani syistä johtuen.[/QUOTE]
No mä vaan vastasin tuohon kohtaan "myönnäthän itsekin, että ihmisen toiminnan seurauksena maapallo tuhoutuu". En siis myönnä, olen täysin eri mieltä siitä.

9. Te ette voi kuolla, eikä teitä voida tuomita koskaan ikuiseen kadotukseen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Neale Donald Walsch - Uusi ilmestyskirja

Jos ei voi kuolla niin silloinhan on iänkaikkisuusolento (kuten Raamattu opettaa) ja voidaan myös tuomita kadotukseen jos ei taivaaseen tahdo.

Joo-o, kyllä tuo aikalailla passaa mun käsitykseen. Paitsi tuosta en nyt yhtäkkiä ottanu selkoa että meinaako hän että jumala on persoona vai ei. Ite en usko että Jumala on joku heppu...

On erikoistaväittää,että raamattu olisi ristiriitainen teos, kun ottaa huomioon, että raamatun 2500 ennustuksesta on jo toteutunut 2000. Esimerkiksi n. 700 eKr profeetta Miika ennusti, että Messias syntyy Beetlehemin kylässä ja Jeesuksen syntymäkylä oli 700 vuotta myöhemmin Beetlehem (Miika 5:2) ja 400-luvulla eKr profeetta Sakarias ennusti,että Messias kavallettaisiin orjan hinnasta - 30 kappaleesta hopeaa,ja että rahalla ostettaisiin hautausmaa Jerusalemin köyhille muukalaisille (Sakarja 11:12-13). Ja tämä tapahtuma on myöhemminkirjattu tapahtuneeksi (Matt(26:14-15) sekä (Matt: 27:3-8) En voi millään uskoa näiden ennustuksien toteutumista sattuman varaan. Eihän kukaan voisi julistaa satojavuosia aiemmin tapahtuvan jotain, (mikä todella myöhemmin voidaan todistaa tapahtuneeksi), ilman jotain suurempaa ohjaavaa voimaa. Lisäksi sitä, että Jeesus eli siihen aikaan ja siinä elinympäristössä,jonka raamattu osoittaa ei voi edes vankimmat evoluutioteorian kannattajat todistaa epätodeksi. Nykyään raamatun mukaan on vielä 500 toteutumatonta ennustusta ja ne sijoittuvat meidän ajasta tulevaisuuteen. Nämä ennustukset ovat pala palalta käymässä toteen. Ja jos viimeisimmätkin ennustukset toteutuvat en todellakaan haluaisi asettua millekään muullekuinJeesuksen puolelle. En ymmärrä,miksiihmisethaluavatkieltäytyä ikuisesta ihanasta elämästä, jonka Jeesus meille ilmaiseksi tarjoaa. En edes ymmärrä miksiihmiset kieltäytyvät tällaisesta vaihtoehdosta oli se totta tai ei. Ihmiset ovat kuitenkin kaiken aikaa yrittäneet keksiä keinoa ikuiseen elämään ja nyt, kun se tarjotaan ilmaiseksi ilmanomiasuorituksia, alkavat ihmiset taistellasitä vastaan. Vielä uskaltanen väittää ettei raamattu ole ristiriitainen, täytyyhän ottaa huomioon, että sitä kuuluisi lukea hartaan rukouksen kera pyytäen Jumalan johdatusta ja sitä, että Pyhä Henki saisi avata raamatun sanomaa. Lisäksi raamatusta eikoskaantulisilukea vain yksittäisiä jakeita tai uutta ja vanhaa testamenttia erikseen, sillä se on se tekijä, joka tekee raamatusta ristiriitaisen.Päinvastoinraamattua tulee lukea kokonaisuutena ja ymmärtää, että vanha testamentti ei ole vanhentunut raamattu ja uusi testamentti tämän maailman ajan ilmiö raamatusta. Vaan vanha ja uusi testamentti täydentvät toisiaan ja niitä tulee lukea ja tulkita kokonaisuutena. Raamatulta ei voi myöskään vetää todellisuuden pohjaa pois, sillä siitä on pystytty todestamaan useita tapahtumia niin argeologisesti kuin tieteellisesti sekä historiallisestikin. Enymmärrä miksi pitäisi uskoa niin sokeastiDarwiniataimuita evoluutioteorian tutkijoita, kun he eivät enää itsekään pysty uskomaankaikkeentieteellisesti todistettuun. Tältä maapallolta loppuu joka tapauksessa aika ja se tulee hyvin pian oli se sitten ilmastonmuutoksen seurausta tai Jumalan suurenmoinen lopputyö. Kysyn vain sinulta kumman puolen valitset. Ikuisen elämän ja Jeesuksen rakkauden, vai kadotuksen ja toivottomuuden, joka epäuskosta seuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei näin ihmiset;24463068:
Kysyn vain sinulta kumman puolen valitset. Ikuisen elämän ja Jeesuksen rakkauden, vai kadotuksen ja toivottomuuden, joka epäuskosta seuraa.

Seuraan omaa tietäni ja olen itselleni uskollinen. En valitse puoltani sen kummemmin enkä taivu uhkailun edessä.

[QUOTE="hmm";24258996]Ok. Samaa mieltä tuosta alusta. Enkä minä tiedä mitään Jeesuksen tulosta, tai sen ajankohdasta, mutta sattuu nyt olemaan vaan niin että kaikki löytyy raamatusta,kaikki se mitä maapallolla tapahtuu. Ja myönnäthän itsekin, että ihmisen toiminnan seurauksena maapallo tuhoutuu. Uskon asia on sitten se, että mitä sitten tapahtuu, kun mennään tarpeeksi pitkälle. Tuleeko Jeesus noutamaan omiaan vai kuoleeko ihminen sukupuuttoon.[/QUOTE]

Pakko tarttua tähän "kaikki löytyy raamatusta mitä maapallolla tapahtuu". Onhan niillä sen ajan kirjailijoilla ollut silmät ja korvat, yhtälailla he ovat nähneet ja kuulleet yhtä ja toista järistystä ja myrskyä, joten mikä ongelma on käyttää niitä pelottelukeinoina? Sinä aikana varsinkaan kun niitä tuskin on osattu selittää maankuoren liikkeillä tai ilmamassojen törmäämisellä, on näitä luonnonilmiöitä ollut helppo pelätä ja selittää sitten jumalan juttuina (massoja on helvetin helppo hallita pelon kautta)..

Ja tosiaan kuten dechs tuossa oli myös sanonut, ihminen ei maapalloa kovin helposti pysty tuhoamaan. Elämän siltä osittain varmasti, mutta koko palloa? Ehei.. Kaikki päättyy eventually, lajit kuolevat sukupuuttoon, uusia tulee tilalle, evoluutio muokkaa jatkuvasti eliöstöä ja pallo pitää pintansa kunnes joku ei niin kaunis päivä aurinko nielaisee tämän palleroisen. Tosin silloin ihmiset ovat hyvintodennäköisesti vähänkään tämänkaltaisena lajina vain ruma muisto Telluksen pitkässä historiassa.

Yhteistyössä