Kuinka paljon 8 vuotiaan voi antaa huolehtia koiranpennusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Otettiin koiranpentu pari kuukautta sitten. nyt mä kuolen raskauspahoinvointiin. 8 vuotias käyttää erittäin mielellään koiraa pihalla, leikkii koiran kanssa vaikka kaiken vapaa-aikansa koulun jälkeen, antaa koiralle ruuat yms. Mulla on itselläni huono omatunto asiasta mut mua oikeesti oksettaa 24/7 ja oon ollut sairaslomalla 2 viikkoa tän takia ja tipassakin pari yötä.
Voinko mä antaa ton pojan huolehtia koirasta noin paljon? vaikka itse sen mielellään tekee. Koira myös nukkuu yöt pojan huoneen nurkassa omassa petissään.

No periaatteessa poika voi sinun valvonnan alla koiraa hoitaa. Lenkityksiä en antaisi hoitaa yksin missään tapauksessa. Minua vastaan tulee päivittäin pieni poika koiran kanssa, joka myös pentu. Koira vie poikaa 6-0 ja säälittää poika ja koira hirveesti. Koira ei opi tavoille ja poika ongelmissa. Päästää koiran kaikkia haistelemaan ja koira jahtaa ohi ajavia autoja yms. Tuon ikäinen voi valvottuna mielestäni koiraa hoitaa, mutta ei itsenäisesti. Eikö isä voisi ottaa lenkitys vastuuta toistaiseksi?

Millaisesta koirasta on kyse? Rotu? Koko? Tarkempi ikä?

Tiedän tapauksen Paimiosta jossa noin kymmenvuotias poika käytti yksinään Amerikan Akitaa lenkillä, Akita "vaani" ystävääni ja tämä rotweleria jo kaukaa. Koira oli pää alhaalla ja selkä kyyryssä. Pojan ja Akitan tullessa kohdalle, koira sinkosi poika hihnan päässä rotweilerin kimppuun. Pikkupoika oli tapauksesta aivan shokissa ystäväni saadessa koirat irti toisistaan, hän hoki moneen kertaan "äiti suuttuu" ja itki hysteerisesti. Paimio on pieni paikka ja kaikki tietää toisensa siispä tiedossa oli tämäkin perhe, myöhemmin sai pojan äiti kuulla kunniansa. Useampi tuollainen tapaus johtaa koiran lopetusmääräykseen.

Koirat kasvavat ja niiden vaistot heräävät, tässä tapauksessa kumpikin oli uros. Akita on vielä sen verran vaativa rotu että en ikimaailmassa antaisi lapsen sitä ulkoiluttaa.

Cihuahua ja koira ei jaksa mitään pitkiä lenkkejä vielä. Pojan "lenkki" on postilaatikolle ja takaisin yht. 300m. Meillä on iso piha ja asutaan maalla joten pentu juoksee ja riehuu pojan kanssa pihalla paljon.

Kyllä voi huolehtia oman jaksamisen ja halujensa mukaan. Päävastuu tietysti aina aikuisen ja jos on suuresta koirasta kysymys niin koulutus ja ulkoilutus kuuluu aikuiselle. Pihalla leikkiminen, ruokinta jne. niin hyvin voi ottaa 8v noista vastuun.

Millaisesta koirasta on kyse? Rotu? Koko? Tarkempi ikä?

Tiedän tapauksen Paimiosta jossa noin kymmenvuotias poika käytti yksinään Amerikan Akitaa lenkillä, Akita "vaani" ystävääni ja tämä rotweleria jo kaukaa. Koira oli pää alhaalla ja selkä kyyryssä. Pojan ja Akitan tullessa kohdalle, koira sinkosi poika hihnan päässä rotweilerin kimppuun. Pikkupoika oli tapauksesta aivan shokissa ystäväni saadessa koirat irti toisistaan, hän hoki moneen kertaan "äiti suuttuu" ja itki hysteerisesti. Paimio on pieni paikka ja kaikki tietää toisensa siispä tiedossa oli tämäkin perhe, myöhemmin sai pojan äiti kuulla kunniansa. Useampi tuollainen tapaus johtaa koiran lopetusmääräykseen.

Koirat kasvavat ja niiden vaistot heräävät, tässä tapauksessa kumpikin oli uros. Akita on vielä sen verran vaativa rotu että en ikimaailmassa antaisi lapsen sitä ulkoiluttaa.

No mä olen Paimiosta, enkä ole kuullut tuollaisesta tapauksesta. Onneksi eivät ole meitä vastaan tulleet, ois nimittäin ollu meidän lapinkoiran menoa aika pian. Tiedätkö, asuuko kyseinen akitaperhe vielä täällä, vai olisivatkohan muuttaneet jo pois?

Yhteistyössä