Nyt jo paniikkia joulusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa

Vieras
meidän lomat on aivan hirveitä! Ihan kaikki lomat. Sukulaiset soittelee ja kyselee missä vietätte, milloin tulette tänne jne. kaikki vielä yksinäisiä, joten sen tietää että kukaan ei halua olla yksin. Sitten me ajetaan ympäri suomea. Jos ei ajeta, niin kaikki loukkaantuu ja pidetään mykkäkoulua, suututaan, puhutaan pahaa jne. Ei vaan ole kauhean helppoa mennä 3 lapsen ja kahden ison koiran kanssa ympäri suomea. kaksi joulua ollaan oltu nyt kotona, mutta sitten tänne on tullut useampi ihminen täysihoitoon. ei puhettakaan, että kukaan auttaisi missään. nyt taas alkoi se soittelu miten vietetään joulu!!! täm' on ihan kauheaa!!

itse alan olla sitä mieltä, että ulkoistan meidän joulun kokonaan. lähdetään vaikka ulkomaille. tätä ei jaksa enää kukaan!

Aina näitä valituksia! Miksi ihmiset on niin vässyjä ettei uskalla suoraan sanoa että me vietetään joulu KOTONA, OMAN PERHEEN kanssa vaan otetaan sukulaiset kylään tai sitten ajellaan kieli vyön alla kylästä kylään, hohhoijaa, sanon minä!

No sinähän sulla on ap ongelma ratkaisu, ei kun matkaa varaamaan.

Mun mielestä jollain lapsiperheellä oli hyvä periaante, lapset ei reissaa jouluna vaan lapsettomat tulee mieluummin heille ja kun yhdessä sovitaan, että yhdessä tehdään joulu, niin sitten tehdään niin. Etukäteen voi myös sopia, että vaikka joulupäivänä sukulaiset palaa takas kotiinsa, niin saa olla ainakin yhden vapaapäivän omalla porukalla, jos ei ole välipäivä vapaana.

Ei kannata antaa muiden pompotella itseään, vaan pitää oppia sanomaan ei kun siltä tuntuu. Mä voisin ihan hyvin skipata koko joulun ainakin joka toinen vuosi kokonaan, mutta lasten takia sitä pitää viettää joka vuosi.

Aina näitä valituksia! Miksi ihmiset on niin vässyjä ettei uskalla suoraan sanoa että me vietetään joulu KOTONA, OMAN PERHEEN kanssa vaan otetaan sukulaiset kylään tai sitten ajellaan kieli vyön alla kylästä kylään, hohhoijaa, sanon minä!

Ollaan sanottu, johan tuolla aloituksessa luki. Sitten on vuoden mykäkoulua tai suututaan. Ok. Jotakin se ei haittaa, mutta olisi kyllä lasten takia ihan kiva olla väleissä mummon, anopin, isomummon ym.kanssa.

Ollaan sanottu, johan tuolla aloituksessa luki. Sitten on vuoden mykäkoulua tai suututaan. Ok. Jotakin se ei haittaa, mutta olisi kyllä lasten takia ihan kiva olla väleissä mummon, anopin, isomummon ym.kanssa.

meidän lomat on aivan hirveitä! Ihan kaikki lomat. Sukulaiset soittelee ja kyselee missä vietätte, milloin tulette tänne jne. kaikki vielä yksinäisiä, joten sen tietää että kukaan ei halua olla yksin. Sitten me ajetaan ympäri suomea...

Yllä oleva lainattu tekstistäsi, ette vissiin oikein pontevasti ole sanoneet kun KAIKKI lomat on hirveitä! jos olisitte sanoneet niin osa lomista olisi ollut kivojakin :)

Mua ei haittais jos joku mulle tuollaisesta suuttuisi. Tekisin joka tapauksessa mitä haluaisin. En kyllä enää aikuisiällä vastaanota mitään loukkaantumisia sen mukaan mitä teen tai mitä en tee, kohdellen ihmisiä tietenkin hyvin silloin kun ollaan tekemisissä.

Me vietetään joulu kotona, jompana kumpana päivänä meille tulee "kaikki" (24 tai 25), jolloin toinen näistä päivistä jää vain meidän oman perheen päiväksi. Tai sitten mennään yleensä anoppilaan toiseksi päiväksi näistä.

Voitteko ap miettiä jotain sellaista että pyytäisitte teille porukkaa johonkin joulun kohtaan?

Meillä muutama vuosi sitten sovittiin, niin, että vietetään joulu aina Suomessa (mies britanniasta kotoisin). Usein ollaan matkustettu uudeksi vuodeksi jonnekin ulkomaille (Englantiin tai USAn). Mutta mä sitten taas tykkään, että on paljon ihmisiä ympärillä. Meillä noin joka toinen vuosi on miehen vanhemman kylässä. Tänä vuonna taas ilmeisesti, ku viime vuonna olivat Lontoossa miehen yhden veljen perheen luona. Ollaan kyllä joku joulu myös vietetty miehen perheen kotona, mutta silloin meillä lapsia oli vasta 2.
Tykkään myös kovasti miehen veljestä ja tämän puolisosta, jotka käyvät noin 2 kertaa vuodessa meillä. Nyt taas jouluna ovat tulossa.

Jos miehen sukulaiset eivät ole tulossa kylään jouluna, niin voi olla, että vietetään joulua mun äidin ja isäpuolen luona, jonne tietenkin tulee myös melkein kaikki sisarukset puolisoineen ja lapsineen.

Mutta meillä siis on ihan selvät pelisäännöt näistä asioista. Kaikki auttaa valmistelemaan ruokia, kattaa pöydän jne. Yleensä miehen sukulaiset tulevat jo noin 20. tai 21., joten siinä ehtii hyvin auttamaan siivouksessa ja ruokien laittamisessa (tällöin on myös tarjolla erilaisia englantilaisia perinne ruokia). Myös ollut, niin, että joku joulu miehen vanhemmat olleet hotellissa yötä. Näin ollen miehen veli ja sisko puolisoineen olleet meillä yötä. Miehen yksi veli ei jouluja tulekaan viettämään Suomeen, kun tämän vaimo ei halua jättää omia vanhempiaan yksin joulun viettoon.

Meille tämä on toiminut. En tiedä kuinka kauan toimii, mutta näillä mennään nyt. Ja kaikki uskaltavat meillä sanoa oman mielipiteensä. Jos joku on jotain mieltä, niin ei siitä voi suuttua. Yritetään etsiä kompromissia, tai sitten joku perheen jäsenistä vaan tekee eritavalla. Esim ei tule Suomeen tai ei nähdä mun vanhempien luona tms.

Niin ja kun miehen sukulaisia jouluna meillä kylässä, niin tulee munkin vanhemmat ja sisarukset (jotka ei ole puolisonsa sukulaisissa) meille (saunomaan), syömään ja odotetaan pukkia jne. He lähtevät sitten yöksi kotiin (mutta asuvat samassa kaupungissa/lähikunnassa).

Ymmärrän ap:ta, samanlaisten asioiden kanssa on painittu aikanaan. Aina juhannuksena alkoi itkun kanssa kysely et tulettehan meille. Ja ei kelvannu et sukulaiset olis tullu meidän kotiin, kun heille meni muita sukulaisia jne.
Aivan kamalaa ja aina itsellä paha mieli kun tuntui et oltiin pilattu kaikkien joulu.
Nyt sukulaiset on tottuneet et ollaan kotona ja tilanne on tasoittunut ihan siedettäväksi.
Mutta tuo et tulevat teille passattaviksi on tosi raskasta, eli se et pyydät teille ei taida auttaa.
Miten olisi joulu vaikka kylpylässä, ilmoitat sukulaisillel et olette menossa jouluksi paikkaan X ja jos heitä kiinnostaa voivat omilla rahoillaan maksaa itselleen huoneet ja voitte viettää joulua yhdessä siellä? Tällöin sun ei tarviis passata ja palvella niitä.
Nuo koirat tosin voi olla ongelma, en tiedä pääseekö lemmikkien kanssa minne kylpylöihin?

Yhteistyössä