Jos voisit päättää tuleeko lapsestasi "tosiasiallinen" vai "intuitiivinen" niin kumman valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerro

Vieras
TOSIASIALLISET:
- havainnoivat viiden aistinsa avulla
- keskittyvät käytännöllisiin ja asiapitoisiin yksityiskohtiin
- ovat fyysisten tosiasioiden tasalla
- ovat tiukasti kiinni nykyhetkessä
- rajoittavat huomionsa sanottuun ja tehtyyn
- huomaavat arkielämän pienet asiat
- keskittyvät vaiheittaisiin kokemuksiin
- antavat aistien ohjata kokemuksia
- pitävät vakiintuneesta tavasta tehdä asioita

INTUITIIVISET:
- käyttävät havainnoidessaan muistia ja yhteyksiä
- huomaavat malleja ja merkityksiä
- huomaavat mahdollisuuksia
- laativat suunnitelmia tulevaisuuden varalle
- kuvittelevat, lukevat rivien välistä
- etsivät kokonaiskuvaa
- saavat aavistuksia, ideoita tyhjästä
- antavat ajatusten ohjata aisteja
- eivät pidä ajan kuluttamisesta asioiden tarkentamisen vuoksi

Ensimmäiseen ryhmään kuuluvat ovat näitä käytännöllisesti lahjakkaita toimijoita ja toiseen ryhmään kuuluvat enemmän ns. luovia haaveilijoita. Jos sun pitäisi päättää kummanlainen lapsestasi tulisi, niin kumman valitsisit ja miksi juuri se?

Jos ei saisi sekoitusta niin ehdottomasti ensimmäinen, koska meidän tuurilla, jos lapset olisivat kakkos vaihtoehtoa, ne haaveilisivat koko elämänsä läpi. Muuttaisivat Keniaan ja alkaisivat kasvattamaan Khatia.

En haluaisi päättää, sillä ajattelen lasteni olevan tietynlaisia jo hedelmöityshetkellään, minun tehtäväni on tutustua ja hyväksyä.

Intuitiivisuus on kiinnostavaa, koska olen itse kai lähinnä sellainen. Tosiasiallisuus on kiinnostavaa, koska elämäni mies on sellainen.

Mikäli sekoitusta ei olisi mahdollista saada, valitsisin ensimmäisen, koska koen maailman helpommaksi paikaksi niille, joiden ajattelu ja toimintatavat ovat vahvasti kytköksissä arkirealismiin.