Vastaanpa minäkin, että et todellakaan ole nipo. Ymmärrän, että tilanne on vaikea, kun ei tuollaisen takia välttämättä erotakaan halua, mutta mutta... Ehkäpä yksi ajatus mikä mulla heräsi oli, että miten miehesi reagoisi, jos ottaisit asian puheeksi? Pitääkö miehesi sitä nipotuksena? Mielestäni sinun pitää suhteessasi pystyä puhumaan mieltäsi vaivaavista asioista.
Moni täällä puhuu kohtuukäytöstä ja sen rajoista, mutta mun mielestä ne viralliset kothuukäytön annosmäärät on aika huikeita! Siis miehille yli __24__ annosta viikossa!! Tai yli 7 annosta kerralla!! Eli virallisten rajojen mukaan mies voi juoda neljänä iltana viikossa 6 kaljaa ja se on ihan OK (!?) On mielestäni todella todella paljon. En tajua tuollaisen mittakaavan paapomista ja alkoholin käytön hyväksymistä. Eli itse en niin sanotusti ole samaa mieltä siitä, mikä on kohtuukäyttöä. Olen varma, että rajoja tullaan jossain vaiheessa laskemaan.
Voin sanoa omasta puolestani, että yksi "kriteeri" minulla oli kun aikanaan mieheni kanssa aloin olla, että hän ei juurikaan juonut. Ottaa ehkäpä kerran kolmessa kuussa kaljan ja ravintolassa jos ollaan illalla niin saattaa ottaa lasin viiniä. Pikkujoulukaudella on parit pikkujoulut, joissa ottaa muutaman, kuitenkin max. 4-5 kaljaa illan aikana.