Kumpi näistä vähemmän paha "etikettimoka" - hääpukeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heihei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heihei"

Vieras
Tulossa on kahdet häät. En pysty tai edes haluaisi hirvittävästi laittaa rahaa pukeutumiseen. Juhlakelpoisia ja juhlavia mekkoja löytyy kaksi: musta ja turkoosi.

Onko musta mekko edelleen no-no häihin siinäkin tapauksessa, että sen asustaa vaikkapa turkooseilla tai oransseilla tm. asusteilla (bolero, käsilaukku, hiuskoru/solki/nauha tm.)? Asusteet tähän joutuisin joka tapauksessa ostamaan.

Turkoosin mekon ongelma on se, että häissä tulee olemaan joitain samoja vieraita kuin muutaman vuoden takaisissa häissä, joissa ylläni oli tuo sama mekko kylläkin erivärisenä. (Ja joo, malli on ajaton ja käy minulle hyvin.)

Kun mietin, niin itse en todellakaan muista, mitä muilla oli noissa juhlissa päällään, mutta tohtiiko tuohon luottaa? Kumpikaan hääpareista ei noissa takavuosien häissä ollut.

Ja näissä tulevissa häissä vieraat ovat osin samat, joten eri asut olisivat varmaankin paikallaan.

Ääh.

No eihän se ole sama mekko, jos se on eri värinen. Ihan taatusti kukaan ei katso että toi on laittanut saman mekon kun pari vuotta sitten mutta eri värisen. Ja miksei vois olla samassa mekossa? Sehän on vaan järkevää! Mä olen ollut kolmet häät samassa mekossa (osittain samat vieraat) enkä älynnyt ajatella mitä muut siitä ajattelee.

Ja kyllä mun mielestä musta ihan hyvin käy häihin nykyään, just jotain pirteetä asusteeksi.

Mä jo ajattelin, että täällä on taas joku crocksit vai legginssit- kysely :-)
Noista vaihtoehdoista kumpikaan ei ole mikään etikettimoka, kyllä samaa pukua saa käyttää useamman kerran. Etenkin kun kyseessä ei ilmeisesti ole mikään yliampuva tylliunelma, joka painuisi jokaisen muistiin ikuisiksi ajoiksi.
Kyllä se mustakin on ihan sallittu väri, sehän riippuu niin paljon juurikin niistä asusteista, meikistä ym. näyttääkö sitä juhlavalle vai surevalle. Hauskoja juhlia!

No jee, ei mulla sit hätää. :)

En minäkään tykkää siitä, että "aina pitää olla uutta". Alkaa vain jo itseäkin arveluttaa, kun vastaavalla mekolla on menty jo ne kahdet häät ja tuollakin värillä parit muut juhlat... Mutta niillä nyt ei ole väliä, kun ihmiset oli erit.

Jos laittais toisiin häihin saman "vanhan" ja toisiin asustetun mustan. Sit ei ois sama mekko vierekkäisissä pirskeissä. Toinen hääparikin on tosi nuori ja häätkin rennommat, joten siellä varmaan menee musta ihan ok.

Kiitso!

Mun täytyy myöntää, että mä en muista yhtäkään asua yksistäkään häistä, missä olen ollut. Korkeintaan sen, mitä itse olen pitänyt päälläni, jos sitäkään. Ja turhaan me naiset siitä stressataan, monet miehet (mukaan lukien omani) käyttävät sitä samaa mustaa pukua niin kauan kun se vaan päälle menee. Tai jos jollain miehellä on uusi puku, ei sitäkään kukaan noteeraa.

[QUOTE="Heihei";27140942]Tulossa on kahdet häät. En pysty tai edes haluaisi hirvittävästi laittaa rahaa pukeutumiseen. Juhlakelpoisia ja juhlavia mekkoja löytyy kaksi: musta ja turkoosi.

Onko musta mekko edelleen no-no häihin siinäkin tapauksessa, että sen asustaa vaikkapa turkooseilla tai oransseilla tm. asusteilla (bolero, käsilaukku, hiuskoru/solki/nauha tm.)? Asusteet tähän joutuisin joka tapauksessa ostamaan.

Turkoosin mekon ongelma on se, että häissä tulee olemaan joitain samoja vieraita kuin muutaman vuoden takaisissa häissä, joissa ylläni oli tuo sama mekko kylläkin erivärisenä. (Ja joo, malli on ajaton ja käy minulle hyvin.)

Kun mietin, niin itse en todellakaan muista, mitä muilla oli noissa juhlissa päällään, mutta tohtiiko tuohon luottaa? Kumpikaan hääpareista ei noissa takavuosien häissä ollut.

Ja näissä tulevissa häissä vieraat ovat osin samat, joten eri asut olisivat varmaankin paikallaan.

Ääh.[/QUOTE]

Ota ihmeessä musta! Ei oo mikään ehdoton ei-ei, mun tietääkseen se valkoinen on ainoa kielletty :) Asustamalla saat aina erilaisen ja harvoin sitä muistaa, mitä muilla on ollut. Sen turkoosin muistaisi paljon paremmin kuin mustan.

Yhteistyössä