Saako hieman avautua (kaverisynttäreistä)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kostat lapsen kautta? ensin olet itse kutsuja ja haukut muut, sitten olet itse samanlainen joita haukut? Mietis ny. Opetat lapselle typerää kostamista ja sen että on ok tehdö kuten muut vaikka se ei ois kivaa.

Tämän on nyt vähän kaksi piippuinen juttu, meidän lapsihan on kerennyt tälle vuodelle käydä jo kaikkien näiden kutsuttujen synttäreillä ( ja muutamien muidenkin ), ja kaikille ilmoitettiin että on tulossa!
Eli tavallaan me ei olla niitä jotka "ekaksi kutsui" ja kyllä, olen niin vittuuntunut tästä vanhempien epäkohteliaisuudesta että meinaan toimia ite samalla tavalla näiden kyseessä olevien lasten kohdalla. Toki sitten jos tulee muilta kutsuja niin ilmoitan pääseekö vai ei!

[QUOTE="vieras";27187981]No jos isä asuu vaikka satojen kilometrien päässä, ei sieltä yksien synttäreiden takia edestakaisin ruveta helposti kuskaamaan.[/QUOTE]

Eipä kuule asu vaan ihan täällä lähellä.

[QUOTE="maam";27187923]Niin tärkeänä, että kukaan huomaa, jos ovat pois tai unohtuu muiden kiireiden keskellä. Minä pidän enemmän siitä että koulukaverien synttäreitä pidetään keskellä viikkoa kuin viikonloppuna, jolloin haluaisi keskittyä ihan omiin juttuihin. En tiedä onko muilla päinvastoin.[/QUOTE]

Meillä ei ole mahdollista pitää viikolla, lasten harrastusten takia, ja viikonloputkin on tiukilla että milloin voi pitää kun monesti ollaan pelireissuilla/kotipelissä sekä la että su.

Oletko ihan varma, että kutsut ovat menneet vanhempien tietoon asti, kaikkien osalta? Meillä niitä kutsuja löytyi joskus aikojen perästä reppujen pohjilta tai pulpetista keväällä, vaikka kuinka koitettiin aina muistuttaa, että kertokaahan, jos on jotain mitä pitäisi vanhempien tietää.

Mä en oikein ymmärrä koko kaverisyttäri juttua. Miksi ei voisi samalla kuin muutkin, sukulaiset tulee nii kutsua ne kaverit. Ei olisi tällaista ogelmaa,et ei kukaan tulekkaan.
Mie en ainakaan tykkää pitää kaverisynttäreitä meillä kotona. Liikaa melua, liian vähän tilaa. Ulkoistan ne mieluiten. Ja todellakin tarvitsee tietää montako vierasta on tulossa.

Ja jos kuitenkin pidän kaverisyndet meillä kotona, niin en pidä niitä samaan aikaan kun sukulaiset tulee. Ei ole tilaa, ja toisekseen haluan rauhassa jutella sukulaisten kanssa & sukulaiset haluaa rauhassa jutella meidän kanssa ilman, että aika menee lapsilauman paimentamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27187983:
Tämän on nyt vähän kaksi piippuinen juttu, meidän lapsihan on kerennyt tälle vuodelle käydä jo kaikkien näiden kutsuttujen synttäreillä ( ja muutamien muidenkin ), ja kaikille ilmoitettiin että on tulossa!
Eli tavallaan me ei olla niitä jotka "ekaksi kutsui" ja kyllä, olen niin vittuuntunut tästä vanhempien epäkohteliaisuudesta että meinaan toimia ite samalla tavalla näiden kyseessä olevien lasten kohdalla. Toki sitten jos tulee muilta kutsuja niin ilmoitan pääseekö vai ei!

Mä en oikein ymmärrä tätä sun logiikkaa, että jonkun on pakko tulla teidän lapsen synttäreille jos teidän lapsi on ollut hänen synttäreillään. Siis ikäänkun että on velkaa synttärielle tulon..! Ei meidän lapsia ainakaan tarvitse taivutella juhliin lähtöön, vaan innoissaan ovat jos saavat kutsun. Eihän se ole mikään velvollisuus!

Ymmärrän kyllä, että on tylsää jos ei saa vastauksia tuleeko ihmiset vai ei. Itse myönnän unohtaneeni viimeksi ilmoittaa ja mielestäni oli hyvä kun toinen äiti laittoi tekstiviestin, että oliko teidän lapset tulossa synttäreille, kun en ole vastannut. Pahoittelin kovasti, että oli unohtunut vastata ja laitoin, että tulevat mielellään, kiitos kutsusta!

Mutta tuo sun kostomentaliteetti on syvältä. Jo sun omaa lasta kohtaankin. Olisit tyytyväinen, että sun lasta ylipäätään kutsutaan synttäreille. Jos alat käyttäytyä itse k*usipäisesti, älä ihmettele kun lapsi ei yhtäkkiä enää saakkaan niitä kutsuja. Oletko sitten tyytyväinen?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mun mielestä on itsestään selvää jollain tavoin ottaa yhteyttä, kun on kutsun saanut.
Yleensä laitan viestin, jossa kiitän kutsusta, ja ilmoitan tuleeko lapsi vai...vaikkei sitä olisi edes pyydetty tekemään.
Mun mielestä vaan jotenkin kuuluu reagoitua, jotta kutsuja edes tietää kutsun saapuneen perille.
Mutta ikinä en lapsille kostaisi asioita. Onhan nuo ap:kin kutsutut kertoneen sankarille tuloistaan / tulemattomuuksistaan. Akuisethan tässä on töpeksinyt. Minkä ihmeen takia siis aiheuttaa sekä omalle, että sille toiselle sankarille jatkossakin mielipahaa?
Itse kyllä ap:n tapauksessasaattaisin kysellä perään, että onko ne kutsutut tulossa vai ei, jotta tietää varautua järjestelyissä.
Aina ne numerot jostain saa esille.

[QUOTE="vieras";27188042]Mä en oikein ymmärrä tätä sun logiikkaa, että jonkun on pakko tulla teidän lapsen synttäreille jos teidän lapsi on ollut hänen synttäreillään. Siis ikäänkun että on velkaa synttärielle tulon..! Ei meidän lapsia ainakaan tarvitse taivutella juhliin lähtöön, vaan innoissaan ovat jos saavat kutsun. Eihän se ole mikään velvollisuus!

Ymmärrän kyllä, että on tylsää jos ei saa vastauksia tuleeko ihmiset vai ei. Itse myönnän unohtaneeni viimeksi ilmoittaa ja mielestäni oli hyvä kun toinen äiti laittoi tekstiviestin, että oliko teidän lapset tulossa synttäreille, kun en ole vastannut. Pahoittelin kovasti, että oli unohtunut vastata ja laitoin, että tulevat mielellään, kiitos kutsusta!

Mutta tuo sun kostomentaliteetti on syvältä. Jo sun omaa lasta kohtaankin. Olisit tyytyväinen, että sun lasta ylipäätään kutsutaan synttäreille. Jos alat käyttäytyä itse k*usipäisesti, älä ihmettele kun lapsi ei yhtäkkiä enää saakkaan niitä kutsuja. Oletko sitten tyytyväinen?[/QUOTE]

Ei tietenkään kenenkään ole pakko tulla meidän synttäreille, nythän tässä on kysymys siitä ettei kukaan vaivautunut ilmoittamaan että onko tulossa vai ei!

Toki meidän lapsi saa mennä myös näiden kavereiden synttäreille ensi vuonna JOS VANHEMMAT ILMOITTAA että onko heidän lapsi tulossa! Mutta jos ovat oikeasti niin epäkohteliaita että jättävät ilmoittamatta niin meinaan toimia samoin!

Eli siis minä en ole se joka tässä on käyttäytynyt kusipäisesti, siis ainakaan tähän asti. Niin kuin aiemmin kirjoitin niin lapsi on käynyt kaikkien kutsuttujen synttäreillä ja me ollaan ilmoitettu että on menossa. Myös muiden kavereiden synttäreillä on käynyt, heillekkin oon ilmoitettu ja myös niille on ilmoitettu kenen juhliin ei ole päässyt.

Mie en ainakaan tykkää pitää kaverisynttäreitä meillä kotona. Liikaa melua, liian vähän tilaa. Ulkoistan ne mieluiten. Ja todellakin tarvitsee tietää montako vierasta on tulossa.

Ja jos kuitenkin pidän kaverisyndet meillä kotona, niin en pidä niitä samaan aikaan kun sukulaiset tulee. Ei ole tilaa, ja toisekseen haluan rauhassa jutella sukulaisten kanssa & sukulaiset haluaa rauhassa jutella meidän kanssa ilman, että aika menee lapsilauman paimentamiseen.

Mä olen pitänyt samaan aikaan (laiskuuttani) Olen tehnyt ns lapsipöydän erikseen ilman mitään erityisohjelmaa ja ihan ok on menny ilman suurempia metelöintejä. Meillä ei ole ollut ku se joku kaks-kolme kaveria edes kutsuttuna.

Kenenkään ei ole pakko osallistua synttäreille, mutta on todellakin kohteliasta ilmoittaa jos ei pääse tulemaan.

Lisättäköön vielä, että kutsujan perheen tehtävä ei ole pohtia ja analysoida miksi joku ei pääsekään tulemaan. Se on täysin turhaa.

Omalle lapsellesihan sinä kostat tuon nyt kun ei pääse vastaisuudessa toisten synttäreille. outoa.

Toisten synttärit ovat vanhemmille tärkeämpiä. jos on hyvä normaali koti, niin se on aivan sama pääseekö jonnekkin mekkalaan.

tai ainakin omani sanoi, kun halusi pitää synttärit kahdelle lapselle, ja kerroin, että et välttmättä saa sitten itsekään kutsuja, kun jotkut miettivät vastavuoroisuutta tässä asiassa, että hänelle on sama kutsutaanko vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27188149:
Ei tietenkään kenenkään ole pakko tulla meidän synttäreille, nythän tässä on kysymys siitä ettei kukaan vaivautunut ilmoittamaan että onko tulossa vai ei!

Toki meidän lapsi saa mennä myös näiden kavereiden synttäreille ensi vuonna JOS VANHEMMAT ILMOITTAA että onko heidän lapsi tulossa! Mutta jos ovat oikeasti niin epäkohteliaita että jättävät ilmoittamatta niin meinaan toimia samoin!

Eli siis minä en ole se joka tässä on käyttäytynyt kusipäisesti, siis ainakaan tähän asti. Niin kuin aiemmin kirjoitin niin lapsi on käynyt kaikkien kutsuttujen synttäreillä ja me ollaan ilmoitettu että on menossa. Myös muiden kavereiden synttäreillä on käynyt, heillekkin oon ilmoitettu ja myös niille on ilmoitettu kenen juhliin ei ole päässyt.

Siis miten niin ei ole kukaan ilmoittanut? Etkös juuri kirjoittanut syitäkin miksi lapset eivät tule?!? Minkä ikäisistä lapsista on kyse?
Ymmärrän kyllä toisaalta ärtymyksesi, toisaalta en. Paremmin ymmärtäisin, jos et todellakaan olisi saanut mitään tietoa, mutta nyt olet, vaikkakin lapsen kautta. Jos et lastasi päästä synttäreille jatkossa, on se mielestäni todella lapsellista käytöstä sinulta. Ennemminkin sinuna yrittäisin käyttäytyä korostetusti aikuismaisesti, eli jatkossakin kiittämään kutsusta, ja ilmoittamaan pääseekö lapsesi vai ei. Typerää uhittelua jos et päästä lastasi juhlimaan, ja siitä kärsii sitten kaikki.

En kyllä tajua, otat tuon noin henk.kohtaisesti. Jos asut alueellaa, jossa paljon yh-perheitä (ovat isäviikonlopulla) voi syy olla vaikka sekin että puuttuu se 5 -10 euroa lahjaa varten.

ihan miten vaan.

[QUOTE="emppu";27188254]Siis miten niin ei ole kukaan ilmoittanut? Etkös juuri kirjoittanut syitäkin miksi lapset eivät tule?!? Minkä ikäisistä lapsista on kyse?
Ymmärrän kyllä toisaalta ärtymyksesi, toisaalta en. Paremmin ymmärtäisin, jos et todellakaan olisi saanut mitään tietoa, mutta nyt olet, vaikkakin lapsen kautta. Jos et lastasi päästä synttäreille jatkossa, on se mielestäni todella lapsellista käytöstä sinulta. Ennemminkin sinuna yrittäisin käyttäytyä korostetusti aikuismaisesti, eli jatkossakin kiittämään kutsusta, ja ilmoittamaan pääseekö lapsesi vai ei. Typerää uhittelua jos et päästä lastasi juhlimaan, ja siitä kärsii sitten kaikki.[/QUOTE]

Ei kukaan aikuinen ole vaivautunut sitä yhtä ainoaa tekstiviestiä laittamaan, minusta se on kohteliasta laittaa kun vastausta nimenomaan pyydetään eikä vain lasten keskinäisistä puheista pääteltyjä vastauksia...

Lapset on E-2.lk ikäisiä, eli siitäkin syystä toivoisin aikuisilta saavani vastauksen enkä tosiaan vain lapsilta.

Eli okei, olen sitten lapsellinen! Minua vain kiinnostaisi nähdä teidän reaktiot kun teille käy samoin kun olette juhlia järjestämässä. Ilmeisesti sitten vain sivuutatte asian olankohautuksella kun kukaan kutsutuista ei tule eikä edes siitä ilmoita!

[QUOTE="huoh";27188261]En kyllä tajua, otat tuon noin henk.kohtaisesti. Jos asut alueellaa, jossa paljon yh-perheitä (ovat isäviikonlopulla) voi syy olla vaikka sekin että puuttuu se 5 -10 euroa lahjaa varten.

ihan miten vaan.[/QUOTE]

Ei täällä mitenkään erityisen paljon asu yh-perheitä, ja vaikka puuttuisikin raha lahjaan niin kai sitävoisi ilmoittaa että tuleeko vai ei!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27187983:

Miksi pistää lapset (sekä oman lapsesi että hänen kaverinsa) kärsimään aikuisten ajattelemattomuudesta? En tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27188294:
Ei kukaan aikuinen ole vaivautunut sitä yhtä ainoaa tekstiviestiä laittamaan, minusta se on kohteliasta laittaa kun vastausta nimenomaan pyydetään eikä vain lasten keskinäisistä puheista pääteltyjä vastauksia...

Lapset on E-2.lk ikäisiä, eli siitäkin syystä toivoisin aikuisilta saavani vastauksen enkä tosiaan vain lapsilta.

Eli okei, olen sitten lapsellinen! Minua vain kiinnostaisi nähdä teidän reaktiot kun teille käy samoin kun olette juhlia järjestämässä. Ilmeisesti sitten vain sivuutatte asian olankohautuksella kun kukaan kutsutuista ei tule eikä edes siitä ilmoita!

Tottakai se olisi kohteliasta. Teidän juhlat ei välttämättä ole muille tärkeysjärjestyksessä ykkösiä, ja joskus tuollaiset asiat unohtuvat. Sinulla varmaan on kuitenkin kavereiden vanhempien puhelinnumerot tai sähköpostiosoitteet? Mitä jos laittaisit ystävällisen tekstiviestin asiasta?
Meille on joskus käynyt vähän vastaavalla tavalla, mutta olen tosiaan kysellyt vähän perään, ja ollaan saatu tosi kivat juhlat aikaiseksi. Voihan se olla, että kukaan ei pääse ihan oikeasti. SIinä tapauksessa yrittäisin järjestää juhlat jonakin päivänä uudestaan, mahdollisesti vähän pidemmällä (?) varoitusajalla, ja jos sittenkään ei ketään olisi tulossa, niin jäisi juhlat pitämättä.

Minua on ärsyttänyt se, että synttäreille on tullut ilmoittamatta kutsutun pikkusisaruksia. Tapana on ollut varata vieraille pieni läksiäislahja, joten ylimääräiset vieraat ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia. Viimeksi vielä siitä, että yksi hätäisesti kyhätty yllätysvieraan lahja oli erilainen, syntyi kauhea kiukuttelu tämän nuoren vieraan taholta...

Itse ainakin pyrin ilmottamaan pääseekö lapset synttäeille.

Ja kärsin edelleen tosi huonosta omasta tunnosta kun tässä syksyllä yksinkertaisesti unohdin yhdet esikoisen kaveri synttärit :ashamed: Olin siis ílmottanut, että esikoinen menee ja kysellyt lahjatoiveitakin jo pariin otteeseen ja sitten sisko menee saamaan vauvan just siihen saumaan ja kaikki aikataulut heitti häränpyllyä ja yksinkertaisesti en vaan muistanut koko synttäreitä vaikka niistä oli puhuttu paljonkin etukäteen :ashamed: Ai että mua HÄVETTI.

[QUOTE="Muksis";27188342]Minua on ärsyttänyt se, että synttäreille on tullut ilmoittamatta kutsutun pikkusisaruksia. Tapana on ollut varata vieraille pieni läksiäislahja, joten ylimääräiset vieraat ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia. Viimeksi vielä siitä, että yksi hätäisesti kyhätty yllätysvieraan lahja oli erilainen, syntyi kauhea kiukuttelu tämän nuoren vieraan taholta...[/QUOTE]

ei hemmetti joillain on pokkaa!!!!Mua kun on ärsyttänyt jo se, että joku 3-lapsinen perhe vaatii että kaikki pitää kutsua tai kukaan ei tule. No kukaan ei ole sitten tullut.

samainen perhe toimii niin, että jos joku heidän alpsista ei saa tahtoaan läpi naapuruston leikeissä, niin hän menee kotiin kertomaan. Sitten vähän ajan päästä sama lapsi tulee sanomaan, että kaikki nyt kotiin, kukaan ei saa nyt olla, kun ei leikitty sitä mitä hän halusi, tai hän ei ehtinyt varata roolihahmoa, joka halusi olla, ja hänen olisi silti pitänyt saada olla se.

sama perhe myös vaatii, että heidän lapsen on saatava koulussa tehdä välitunnilla käsitöitä.

Sama perhe kiukuttelee, jos koulussa on tarjottu kakkua, kun hampaat voivat mennä (en usko että kenenkään sitä oli pakko ottaa, mutta koulun vikahan se on jos lapset ovat ahneita eivätkä voi olla syömättä jos heidän perhe eis aa syödä makeaa)

jotkut vaan ovat niin helvetin itsekkäitä, että ei sitä normaali edes tajua.

ja näitä on nykyään paljon.

Erittäin huonoa käytöstä aikuisilta ihmisiltä, jos ovat kutsun nähneet eivätkä mitään ilmoita..silti, miksi haluat lapsellesi kostaa? Vielä enemmän ihmettelen miksi itse haluat vajota samalle tasolle? Ymmärrän että suututtaa, mutta ole aikuinen asian suhteen, ja onnittelut lapsellesi tietysti!

Yhteistyössä