Saako hieman avautua (kaverisynttäreistä)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kutsuin tässä taannoin lapseni kaikki 12 tarhakaveria meille juhliin. eivät olleet synttärit, vaan lastenkutsut, johon ei siis tietenkään ollut edes mitään tarvetta tuoda lahjaa tms.

Ja mitä tapahtui. Yksi (1) ainoa ilmoitti, ettei lapsi pääse. Loput 11 jättivät ilmoittamatta kokonaan, ovatko tulossa vai ei. Noh, siinä sitten oli vähän epävarma olo sinä päivänä, kun kutsut olivat, että hössöttääkö tässä mitään vai ei. Siivosin vain perussiivoukset ja ostin keksiä ja jäätelöä. Mutta kukaan ei siis sitten käynyt :( Mielelläni olisin tehnyt isommat ja paremmat tarjoilut, mutta enpä viitsinyt tehdä kun en tiennyt onko kukaan tulossa.

Jep, ja kutsussa oli maininta, että ilmoittaa. Sekä meidän molempien vanhempien nimet ja numerot, osoitteet jne. Ja kaikki noi lapset asui tässä 2 km säteellä, osa jopa lähes naapurissa...

Erittäin huonoa käytöstä aikuisilta ihmisiltä, jos ovat kutsun nähneet eivätkä mitään ilmoita..silti, miksi haluat lapsellesi kostaa? Vielä enemmän ihmettelen miksi itse haluat vajota samalle tasolle? Ymmärrän että suututtaa, mutta ole aikuinen asian suhteen, ja onnittelut lapsellesi tietysti!

Mistä meidän lapsi tietää todellisen syyn miksi ei ensi vuonna pääsekkään kaikille kaverisynttäreille? Voin ajoittaa meille niille päiville esim. shoppailureissun johonkin kaupunkiin tai mennään vaikka mummulaan...

Ja tässä on nyt taustalla muukin suuttuminen ihmisten käytökseen, siksi asiat vain kertaantuu...

Ja kohta sun lapsesi on sitten yksinäinen, kun äitin pitää saada kostaa??? Itse tuon lapsena kokenut, että kukaan ei meidän perheelle kelvannut ja lopulta oltiin siskon kanssa ihan kaksistaan.

Nää nykyajan systeemit tuntuu ihan oudoilta. Kun olin itse 90-luvulla ala-asteella, lapset itse teki kutsut ja vanhemmat (lähinnä äiti) toimi vaan taka-alalla, siis laittoi tarjongit esiin ja mahdollisesti hommas jotain palkintoja, jos oli kilpailuja tmv. Mitään tarvetta ei ollut erikseen pyytää, että vieraat ilmoittaisivat ovatko tulossa vai ei, kun me lapset kyllä keskenämme puhuimme synttäreistä pitkän aikaa etukäteen ja tiedettiin ihan varmasti, jos joku ei pääse paikalle.

[QUOTE="vieras";27188580]Nää nykyajan systeemit tuntuu ihan oudoilta. Kun olin itse 90-luvulla ala-asteella, lapset itse teki kutsut ja vanhemmat (lähinnä äiti) toimi vaan taka-alalla, siis laittoi tarjongit esiin ja mahdollisesti hommas jotain palkintoja, jos oli kilpailuja tmv. Mitään tarvetta ei ollut erikseen pyytää, että vieraat ilmoittaisivat ovatko tulossa vai ei, kun me lapset kyllä keskenämme puhuimme synttäreistä pitkän aikaa etukäteen ja tiedettiin ihan varmasti, jos joku ei pääse paikalle.[/QUOTE]

No nyt ei olla 90-luvulla, kato ajat ja ihmiset muuttuu... Ja vaikka teillä ei ollu tarve pyytää ilmoittamaan että pääseekö tulemaan silloin 90 luvulla niin meillä saattaa olla tarve tietää nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27188294:
Ei kukaan aikuinen ole vaivautunut sitä yhtä ainoaa tekstiviestiä laittamaan, minusta se on kohteliasta laittaa kun vastausta nimenomaan pyydetään eikä vain lasten keskinäisistä puheista pääteltyjä vastauksia...

Minua vain kiinnostaisi nähdä teidän reaktiot kun teille käy samoin kun olette juhlia järjestämässä. Ilmeisesti sitten vain sivuutatte asian olankohautuksella kun kukaan kutsutuista ei tule eikä edes siitä ilmoita!

Sulla selkeesti on vaikeuksia ymmärtää mitä sanotaan.
Melkeinpä kaikki tässä ketjussa ovat olleet sitä mieltä, että tapoihin kyllä kuuluu vastata.
Eli ihan samoilla linjoilla kanssasi.
Se missä ollaan erimieltä, on tuo outo lapselle tapahtuva kosto.
Ja lisäksi muutama on myös kertonut syitä, miksi joillain voi jäädä ilmoittamatta.

Mutta edelleenkin, mikset vaikka laita viestiä vanhemmille, ja pyydä vastausta, jotta tiedät vastaukset.

Yhteistyössä