Missä se naapuri apu nyt oli?? muuten ollaan kyttämässä ja soittamassa ls-ilmoitukset yms yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haloota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haloota

Vieras
Apua huutanutta naista kuristettiin - kukaan ei auttanut
Sunnuntai 23.9.2012 klo 16.37 (päivitetty klo 16.38)

Kukaan ei reagoinut pahoinpidellyn naisen avunhuutoihin lauantaina iltapäivällä Savonlinnan keskustassa.

Mies hakkasi ja kuristi pysäköidyssä autossa ollutta naista Tulliportinkadulla noin kello 16.

Nainen sai avattua auton ovea sen verran, että pystyi huutamaan apua. Kadulla kulki useita ihmisiä, mutta kukaan ei auttanut naista tai edes soittanut hätäkeskukseen.

Nainen sai lopulta itse soitettua poliisit paikalle. Mies poistui paikalta ennen poliisin tuloa. Lähtiessään vahingoitti naisen omistamaa automa.

Poliisi otti miehen myöhemmin kiinni yksityisasunnosta. Häntä epäillään pahoinpitelystä ja vahingonteosta. Pahoinpitelyn motiiviksi on varmistumassa mustasukkaisuus.

IL

- eikö kadulla tapahtuvat asiat kiinnosta vai mikä on??

Olisin puuttunut ja olen puuttunut moneenkin väkivalta tilanteeseen. Sekä lasten, että aikuisten väliseen. Mun mielestä on täysin sairasta kun jotkut vielä jää katsomaan, tekemättä mitään!

Minä en työnnä nenääni toisten asioihin. Mitä todennäköisimmin kyseinen nainen oli itse syypää tilanteeseen ja sen omalla nalkuttamisellaan ja/tai muulla käytöksellään aiheuttanut.

tää se onkin kumma. suomalainen kyllä kyttää mitä ne naapurit tekee, ja voi avot, jos saa pienenkin mahdollisuuden tehdä ls-ilmo, niin varmaan tehdään. mutta sitten jos joku oikeesti tarvii apua, niinei varmasti puututa asiaa, vaan toinen saa rauhassa kuolla

Minä en työnnä nenääni toisten asioihin. Mitä todennäköisimmin kyseinen nainen oli itse syypää tilanteeseen ja sen omalla nalkuttamisellaan ja/tai muulla käytöksellään aiheuttanut.

Ajattelet varmasti noin vielä silloinkin, kun sua piestään jossain kadunkulmassa ja ihmiset vaan kävelee ohi. Koska aina on se mahdollisuus, että olet itse syypää siihen, että tulet hakatuksi. Eiks je?

Ei voi kun ihmetellä mikä ihmisiä nykyään vaivaa.
Enkä tiedä pistääkö enemmän suruksi vai vihaksi!

Se ei paljoa vaadi napata edes sitä puhelinta kouraan ja soittaa 112 jos ei muuhun pysty!

Kannattais aina miettiä, että mitä sitten kun olet itse avuttomassa tilassa tuolla jossain, oli kyseessä sitten pahoinpitely, sairaskohtaus, loukkaantuminen onnettomuudessa tms
ja kukaan ei auta, ei olkaansa kohauta kuin korkeintaan sen verran että kännykkä nousee ja saa pari kuvaa napsittua VAIKKA SEISKAAN TAI ILTIKSEEN kun nehän saattaa niistä jotain vaikka maksaa...

:(

eihän noihin puututa, helsingin keskustassa näin juopon ratikka pysäkille sammuneena kun olin kaverin kanssa kahvilaan menossa, meillä meni noin 1-2tuntia kahviellessa ja jutellessa, kun lähdettiin mies oli vielläkin pysäkillä päätin soittaa 112 ja selitin tilanteen. en uskaltanut naisena mennä lähelle tarkistamaan onko sammunut/sairaskohtaus tai muuta. mutta sentään soitin apua.

no kukaan ei halunnut sitä miestä kuristamaan omaa kaulaa, kivempi kun se kuristaa sen naisen kaulaa.

just tuon takia jos tyttö roskaa kaupungilla, tai tyttöjoukko, siihen puututaan. Poikien ilkivaltaan ei.

sama pätee koulussa. Pojat saavat käyttäytyä ihan eri tavalla.

Kouluihin ja päiväkoteihin opettajille itsepuolustuskurssit, samoin sossun työntekijöille. Ja ei, sitä väkivaltaa ei tarvitse käyttää niihin lapsiin. Mutta näin voidaan vaatia samaa kaikilta. ja näin se eerikan isä ei pääse uhkaamaan sivulauseessa väkivallalla, tai se ei niin kiinnosta sossutätiä, kun se tietää pärjäävänsä sille ruipelolle, jos se käy kimppuun.

ja uskalletaan puuttua jos se kolli siellä yläkoulussa opettajien nähden kiusaa jotain tyttöä päivästä toiseen. tai kähmii. nyt ei puututa. ksoka ei uskalleta.

Kova kuri pojille päiväkoteihin.

[QUOTE="vieras";27202183]Voi olla, että joku ihminen on onnellisempi ilman sun apuasi :whistle:[/QUOTE]

Niin no se kuristaja ehkä, uhri tuskin mielellään tulee hakatuksi tai tapetuksi...
Ihan ihme pellejä tääkin paikka täynnä, itse soittaisin 112 ja toivoisin että jos itselle jotakin tehtäisiin niin muut tekisivät samoin, on se oma henki kuitenkin sen verran tärkeä ja pidän toistenkin henkiä tärkeinä, joten en sivusta katselisi tuollaista.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä