Makuuhuone ongelma - kuka mihinkin nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä miettisin sitä, että nyt on vanhin 15v ja tarvii oman huoneen. 2 vuoden päästä seuraava on 15v ja haluaa oman huoneen? Siitä vuoden päästä taas seuraava jne. Ehkä minä en siis antaisi periksi tolle isoimmalle, koska milläs sitten selität sitä seuraaville, että yksi sai oman huoneen, mutta muut ei saa? Itse keskimmäisenä lapsena VIHASIN sitä, että minä olin aina joko isosiskon tai pikkusiskon kanssa samassa huoneessa, heillä sitten vuorotellen omat huoneet. Silloin jo päätin, että mun lapsia ei koskaan pakoteta olemaan ilman omaa huonetta!

Komps.

Meillä on 3 makuuhuonetta ja kaksi lasta - enempää ei tehdä, kun tulisi liian ahdasta ja minä myöskään en halua tästä tontista luopua koskaan.

Samoin. Meillä vaan pitää olla molemmille vanhemmille oma makkari, joten kun 1-vuotias vähän kasvaa, saa muuttaa isosiskon kämppikseksi, että minäkin saan taas ikioman nukkumarauhan. Häiriköiköön toisiaan sitten lapset.

Meillä saman verran porukkaa ja huoneita:
14v pojalla oma huone
12v pojalla oma huone
10v tytöllä oma "huone" tehty vaatehuoneesta
5v pojalla ja 3v tytöllä yhteinen huone
Vauva vanhempien makkarissa

Meillä ainakaan ei kestä kenenkään hermot kuunnella sitä tappelua mikä on koko ajan päällä jos nuo isommat ovat keskenään.

Ei teillä mitään vaatehuonetta ole mistä saisi tehtyä oman sopen joko jollekin lapsista tai sitten vanhempien nukkumapaikaksi?

Mutta jos mahdollista niin isoin sinne varastoon, tyttö omaan huoneeseen ja pienemmät pojat 2/huone.

Ei oo ihannetilanne ei ettei jokaiselle ole omaa huonetta mutta toivottavasti lapset ainakin jossain vaiheessa kokevat että sisaruksensa rikastuttaa enemmän elämää kuin oma huone pienestä asti.

Miksi molemmilla vanhemmilla oma makkari???

Koska ei pystytä NUKKUMAAN samassa huoneessa. Molemmat on liian herkkäunisia ja vuorotellen kuorsataan. Samassa huoneessa pakon edessä nukuttu, mutta kyllä tämä on ehdottomasti luksusta, että saa nukkua rauhassa (tai siis saisi, jos ei vauva/taapero olisi mun kanssa). No sekin aikaa taas tulee, että saa. Tulpat korvissa mieskin nukkuu eri huoneessa ja silti kuulee kaiken, mitä mun ja vauvan huoneesta öisin kuuluu. Mulla on myös tulpat, että vähän suodattaa tuota lapsen sängyssä pyöriskelyä ja itkahtelua.

12- ja 13- vuotiaat on niin samaa ikää, että heidät voisi hyvin laittaa samaan huoneeseen, vaikka ihan siihen asti kunnes vanhin muuttaa pois kotoa. Tyttö tarvitsee kyllä mielestäni oman huoneen. Varastohuone olisi varmaan vanhimmalle paras vaihtoehto, mutta ellei se onnistu, niin melkein uhraisin vanhempien huoneen hänen käyttöönsä, ja vanhemmat yöksi olohuoneeseen. Toisaalta ehkä kaksi nuorinta voisi myös laittaa olkkariin, esim. levitettävälle sohvalle nukkumaan. Sen ikäisillä ei ehkä ole vielä niin suurta yksityisyydentarvetta, jos talosta löytyy kuitenkin joku soppi tavaroille, leluille ja läksyjenteolle. Muulle perheelle ehkä hankalaa kuitenkin, jos ei voi istua myöhään olohuoneessa katselemassa telkkaria, jne.

Hankala tilanne, toivottavasti miehesi suostuu varastoremppaan!

Ehdota nyt miehelle vielä sitä varastoa. Kyllähän 15v on aika vanha jakamaan huoneensa, varmasti tykkäisi enemmän vaikka ikkunattomasta tilasta. Varasto olisi sitä paitsi sen mielestä varmaan vaan "cool". 12+13v poika yhteen huoneeseen, tytölle oma pienin huone ja pienimmät samaan huoneeseen.

Tilanne on kyllä sinällään vähän ikävä, koska teillä on pian kolme murkkuikäistä siellä (tyttö, 12+13vuotiaat) ja ainakin omasta mielestäni murrosikäinen todellakin tarvitsisi jo oman huoneen, tai ainakin jotenkin seinällä jaetun huoneen. Ymmärrän kyllä sen, että vanhemmatkin haluavat oman huoneen! Mitä jos te vanhemmat tekisitte makuuhuoneen siitä varastosta? Onko sinne ollenkaan kulkua suoraan asunnosta?

Olettaen että varasto on varmaan isoin "huone", mitä jos 12 ja 13-vuotias poika jakaisi sen keskenään? Sinne voisi laittaa jotain väliseinääkin. Kukaan ei joutuisi olemaan yksin, ja kaikilla pieniä lukuunottamatta olisi "oma huone"?

Mies ei suostu tuohon varaston laittamiseen. Aika pitkälle kyllä rahastakin kiinni. Sinne joutuis vaihtamaan eri ulko-oven. Laittamaan seinät ja lattian. Ja ostamaan takaseinän kokoiset liukuovet että jää takaseinän varastohyllyt sen taakse.
Ja tuo toisiksi vanhin on tosi arkajalka eli ei varmaankaan halua tuonne varastoon. Kun taas tuo vanhin viihtyy k yllä yksikseenkin.
Yläkerran isompi huone on isompi kuin tuo varasto. Eli paremmin sinne kaks mahtuu. Ja noilla kahdella pienimmällä ei mitään ongelmaa olla samassa huoneessa. En todellakaan haluais niitä meidän huoneeseen ja ei ne edes mahtuis. Noilla kuitenkin eniten leluja. Mh meille se ainoa paikka mikä on vain meidän ja mistä saa (vessan lisäksi) oven lukkoon.

Mutta pitää nyt kokeilla tuota et isoin saa oman huoneen ja nuo kolme sitten samaan. Jos tässä olis viikonloppuna aikaa alkaa muuttamaan.

[QUOTE="Vieras";27204463]Onko teillä pihamökkiä tai voitteko rakentaa sellaisen?[/QUOTE]

Ei ole kuin tuo varasto autokatoksen yhteydessä ja sit on hirsinen ulkosauna missä pukuhuone. Mut siellä ei edes lämmitystä eli ei voi ajatella että talven joku asuis. Rakentaminen on kallista joten ei nyt rahaa alkaa mitään erillistä mökkiä rakentamaan kun ei taida olla varaa tuon varastonkaan muuttamiseksi huoneeksi.

Yhteistyössä