Heh, kuinkas sattuikaan.
Minulle itselleni on kyseinen operaatio tehty.
En muista tarkkaa ikää, mutta muistan kuitenkin itse leikkauksen ja tämän jälkeisen toipumisen. Leikkaus oli tietenkin kivuton, kun kerran nukutuksessa hoidettiin. Leikkauksen jälkeinen aika oli ihan järjettömän kivuliasta 6-7 vuotiaalle pojalle
Kuseminen tuntui kuin olisi nuppileuloja ollut munassa ja siteiden vaihto oli kamalaa. Sairaalassa piti olla muutaman vuorokautta ja kävely tuotti ongelmia, kun jatkuvasti pippeli osui sairaalahousuihin ja teki kipiää. Ehkäpä sellainen viikko piti kävellä kuin olisi ollut paskat housuissa. Kotihoidossa käytiin paljon pesulla ja kylpyammeessa kuseminen onnistui parhaiten. Muistan vielä senkin, että silloin olen ensimmäistä kertaa elämässäni pyörtynyt, kun kokeiltiin kusemista vessassa. Sattui ja pisteli vaan niin paljon.
Kotona oltiin ilman housuja melkein koko ajan lepäilemässä ja koulussa piti olla varovasti.
En tiedä onko toimenpiteestä koskaan ollut mitään hyötyä. Ehkäpä terska ei ole niin herkkä, kun on tottunut ettei aina ole kokonaan esinahan sisällä turvassa ja suojassa. "Normaaliin" pippeliin verrattaessa eroa ei oikeastaan huomaa, muuten kuin että ei ole ylimääräistä nahkaa kärjen yli roikkumassa.