8-vuotias pahoinpiteli 4 opettajaa Vantaalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tyhmä.
No onhan se silti pahoinpitely vaikka poika saataisiin kahdessa minuutissa kuriin, jos ehti siinä ajassa vaikka huitaisemaan yhtä, potkaisemaan toista ja puremaan kolmatta.

Ei siinä mitään supervoimia tarvita.

Onneksi en ole opettaja! Ei voi muuta sanoa. Olen sitä mieltä, että opettajilla tulisi olla enemmän oikeuksia puuttua noihin, korvilleen olisi tuokin sietänyt saada. Jos voi pahoin, niin olisi varmaan joku mu paikka parempi kuin koulu ja toisten terrorisoiminen ja pahoinpiteleminen!!!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Sääliksi käy, kun munaton yhteiskunta ei tällaiselle kauhukakaralle mitään voi ja vieläkin munattomammat vanhemmat ovat näin pahasti tyrineet kasvatuksen.

Peli on jo tämän lapsen osalta menetetty.

Onneksi en ole opettaja! Ei voi muuta sanoa. Olen sitä mieltä, että opettajilla tulisi olla enemmän oikeuksia puuttua noihin, korvilleen olisi tuokin sietänyt saada. Jos voi pahoin, niin olisi varmaan joku mu paikka parempi kuin koulu ja toisten terrorisoiminen ja pahoinpiteleminen!!!

Musta on aina yhtä omituista, ettette tiedä, että usein tuollainen käytös juontaa juurensa siitä, että lapsi on itse kaltoinkohdeltu, mahd. korvilleen saanut toistuvasti ja omaa vaikeuksia tunteidensa kanssa, käytöksensä kanssa ja pahimmassa tapauksessa empatiakyky on vakavasti vioittunut.

Joskus tuollainen voi johtua fyysisistäkin jutuista.

[QUOTE="vieras";27219008]Mamu on mamu vaikka voissa paistaisi...[/QUOTE]

???

Mikä ihmeen mamu-kammo täällä villitsee. Tapasin eilen muutaman todella ystävällisen mamun. Samaa saat odottaa Suomi-pojalta ikuisuuden, mutta eihän siinä mitään... ihmiset on erilaisia ja hyvä niin....

Musta on aina yhtä omituista, ettette tiedä, että usein tuollainen käytös juontaa juurensa siitä, että lapsi on itse kaltoinkohdeltu, mahd. korvilleen saanut toistuvasti ja omaa vaikeuksia tunteidensa kanssa, käytöksensä kanssa ja pahimmassa tapauksessa empatiakyky on vakavasti vioittunut.

voi olla, mutta näiden vaurioituneiden lasten paikka on sairaalakoulu tmv. ei muiden ihmisten /lasten pahoinpitely ja terrorisoiminen!!! En todellakaan usko, että tämä on kyseisen laspsen ensimmäinen pahoinvoinnin merkki. Ei varmasti ole!

Ja mitä vetoa, että tästäkin tapauksesta vanhemmat kantelevat ties mihin tahoihin ja syy on opettajissa. Ja puolen vuoden päästä annetaan nuhteluja sosiaalitoimelle, opettajille ja rehtorille lapsen kaltoinkohtelusta...

aina löytyy näitä päähäntaputtelijoita, mutta asia on vaan niin, että opettajien ja muiden oppilaiden ei TULE KÄRSIÄ jonkun pahoinvoinnista. Niihin pitäisi pystyä puuttumaan HETI ja siirtämään lapsi hänelle sopivaan hoitomuotoon tai kouluun!

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
voi olla, mutta näiden vaurioituneiden lasten paikka on sairaalakoulu tmv. ei muiden ihmisten /lasten pahoinpitely ja terrorisoiminen!!! En todellakaan usko, että tämä on kyseisen laspsen ensimmäinen pahoinvoinnin merkki. Ei varmasti ole!

Jospa hän ei ole aiemmin käyttäytynyt noin. Vaikka olisikin oireillut.
Toisaalta taas, meillä ei resurssit riitä ja syytönpä se lapsi siihen on.
Myös siihen, jos pahoinvointiin ei puututa.

Itse olet sitä mieltä, että lapsi ansaitsisi korvilleen, joten älä puhu mitään pahoinpitelyistä.

aina löytyy näitä päähäntaputtelijoita, mutta asia on vaan niin, että opettajien ja muiden oppilaiden ei TULE KÄRSIÄ jonkun pahoinvoinnista. Niihin pitäisi pystyä puuttumaan HETI ja siirtämään lapsi hänelle sopivaan hoitomuotoon tai kouluun!

Niin, onhan se ihan kamalaa kun on meitä, jotka ymmärtää niitä lapsia jotka joutuvat elämään syystä tai toisesta käytösongelmien kanssa.
Lapselle tulee opettaa, että omilla teoilla on seuraukset, muttet voi vaatia 8-vuotiaalta sitä ymmärrystä mikä on 80-vuotiaalla.

Jos näitä lapsia ei kukaan ymmärrä tai rakasta... niin... juu...

Ymmärrys EI tarkoita hyväksymistä. Miksen saisi halata myös käytösongelmaista lasta? pitäisikö mun hakata.

Kukaan ei puutu, edes Erikan ym. tapauksiin ja sinäkin siinä valitat siitä että ymmärrän.

Jospa hän ei ole aiemmin käyttäytynyt noin. Vaikka olisikin oireillut.
Toisaalta taas, meillä ei resurssit riitä ja syytönpä se lapsi siihen on.
Myös siihen, jos pahoinvointiin ei puututa.

Itse olet sitä mieltä, että lapsi ansaitsisi korvilleen, joten älä puhu mitään pahoinpitelyistä.

lapsi siis saa hakata, potkia, purra, sylkeä ja on aivan viaton? Sinä et voi tietää taustoja, enkä minä tiedä taustoja. Aina oletetaan, että kotona voidaan pahoin ja siksi lapsi tekee näin. Lapsi on aina syytön kaikkeen. Ei se ihan näinkään mene. Kyllä lapsikin tietää tekevänsä väärin. Eikä ainakaan tiedä tekevänsä väärin jos aina vaan taputetaan päähän.

Lapsihan siis oli erityisluokalla, ja veikkaanpa että taustalla on ihan diagnosoitu tapaus, bipolaari tai lapsi jolla on häiriöitä tunne-elämän säätelyn kanssa. Pitääkö tuomita täällä vanhemmat ja kasvatus, ilman että asiasta on mitään tietoa?

lapsi siis saa hakata, potkia, purra, sylkeä ja on aivan viaton? Sinä et voi tietää taustoja, enkä minä tiedä taustoja. Aina oletetaan, että kotona voidaan pahoin ja siksi lapsi tekee näin. Lapsi on aina syytön kaikkeen. Ei se ihan näinkään mene. Kyllä lapsikin tietää tekevänsä väärin. Eikä ainakaan tiedä tekevänsä väärin jos aina vaan taputetaan päähän.

MISSÄ sanon että SAA hakata???? :headwall:

Mä en jaksa keskustella kanssasi, se on kuin hokisit tyhjää seinälle millä on jo omat käsityksensä.

Sinähän se halusit antaa lapselle korville ts. että ansaitsee sen :headwall:

Ilmaisin mielipiteeni, ei ole kiinnostusta riidellä kanssasi joten kiitos ja hei.
ÄLÄ tunge sanoja suuhuni, mitä siellä ei ole.

Lapsihan siis oli erityisluokalla, ja veikkaanpa että taustalla on ihan diagnosoitu tapaus, bipolaari tai lapsi jolla on häiriöitä tunne-elämän säätelyn kanssa. Pitääkö tuomita täällä vanhemmat ja kasvatus, ilman että asiasta on mitään tietoa?

No eiköhän osa tiedä, mistä tunne-elämän vakaus johtaa ja juontaa juurensa mutta poikkeuksiakin on. Eihän edes tiedetä onko vanhempiensa kanssa tekemisissä.

Tällaista tilannettahan suuri osa tämänkin palstan kirjoittajista pitää hyvänä. Kun lasten kanssa pitää aina vain keskustella vaikka mitä tekisi, pitää polvistua lapsen tasolle, katsoa silmiin ja yrittää keskustella. Viis siitä, että tämä lapsi siinä samalla hakkaa aikuisen mustelmille ja verille.

Opettajille kurinpito oikeus, myös fyysisesti. Tuossakin tapauksessa olisi varmasti riittänyt, että tämä ensimmäinen opettaja olisi tarttunut lapseen kiinni ja painanut maahan. Jos lapsi olisi jatkanut rimpuilua ja vahingoittanut itseään, niin olisi ollut itse syyllinen vammoihin, ei kiinnipitävä opettaja. Ja näin olisi selvinnyt kolme aikuista ilman mustelmia ja ei olisi tarvinnut kirjoittaa otsikkoja lehtiin.

Se,että muut joutuvat kärsimään hänen pahoinvoinnistaan, ei ole tämän 8 vuotiaan vika. Hän ei ole valinnut pahaa oloa itselleen. Eikä lasta voi syyttää vanhemien virheistä tai siitä että hän on vääränlaisessa koulussa!!

Yhteistyössä