En avaa ovea, ellen tiedä että joku tuttu on tulossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Avaatteko te oven kaikille jotka pimpottaa?

Tämä maailma on mennyt niin sairaaksi viimeisten 20 vuoden aikana, että meillä ei todellakaan avata ovea ellemme tiedä, kuka on tulossa kylään. Olemme kehoittaneet ihmisiä soittamaan ja ilmoittamaan ensin tulostaan tai jäävät oven taakse.
Naapureistamme asia huvittaa.

Niin no palstan mukaanhan ovi kuuluu oikeastaan pitää auki yötä päivää, että kaikki halukkaat pääsevät vapaasti kulkemaan :) Ja jos katsot ovisilmästä ennenkuin avaat oven, olet ylihysteerinen neurootikko.

Eipä avata meilläkään ovea. Miksi ihmeessä pitäisi avata yhdellekään tuntemattomalle jonka motiivit voivat olla jos huono tuuri kohdalle sattuu, hengenvaaralliset?

jos en odota vieraita, kurkkaan ensin ovisilmästä. jos tuttu, avaan obven, jos tuntematon, avaan oviketjun kanssa. varsinkin yksin kotona ollessa/lasten kanssa. myös lapselle opetettu että tuntemattomille ei avata ovea.

En avaa ainakaan jos olen yksin tai lasten kanssa kotona. Sitten voin avata jos poliisit on oven takana mutta muilla tuntemattomilla ei ole meille mitään asiaa. Mun koti ja minä päätän kuka tänne saa tulla.
Olen jo pitkään harkinnut että aitaan koko tontin ympäri ja hankin kaksi isoa koiraa. Ja sitten vaan portille koirien kuva ja teksti, liikkuminen omalla vastuulla. Pitäisi ne sinnikkäimmätkin jehovat poissa meidän ovelta.

Käväisin jossain ja sanoin lapsille lähtiessäni, että ei saa avata ovea, jos joku pimputtaa ovikelloa. Takaisin tullessani kokeilin, menikö oppi perille ja soitin ovikelloa. Postiluukku aukesi ja pojan kirkas ääni kysyi: "Kuka olet?"

meillä myös poika kurkkaa postiluukusta, onko tuttu vai tuntematon :D lisäksi naapurin lapsilla on tapana rimputtaa sitä ovikelloa 3-5 kertaa peräkkäin, jolloin voi jo arvata että oven takana on lapsia.

[QUOTE="pelokas";27223178]Avaatteko te oven kaikille jotka pimpottaa?

Tämä maailma on mennyt niin sairaaksi viimeisten 20 vuoden aikana, että meillä ei todellakaan avata ovea ellemme tiedä, kuka on tulossa kylään. Olemme kehoittaneet ihmisiä soittamaan ja ilmoittamaan ensin tulostaan tai jäävät oven taakse.
Naapureistamme asia huvittaa.[/QUOTE]

Sun kirjoitus voisi olla sanasta sanaan mun kirjoittama, myös viimeinen lause.

En avaa. Kaikki mun tutut tietävät, että pitää soittaa tai hihkaista postiluukusta :) Asun 4. kerroksessa ja kurkkaan yleensä parvekkeelta onko tuttu vai ei, jos oven takana on käynyt joku.

[QUOTE="pelokas";27223178]Avaatteko te oven kaikille jotka pimpottaa?

Naapureistamme asia huvittaa.[/QUOTE]

Meillä ei ole ovikelloa eikä ulko-ovissa lukkoja.
Kävijät siis tulevat suoraan sisään - tai joskus harvoin koputtavat ensin.

:)

Meillä ei ole ovikelloa eikä ulko-ovissa lukkoja.
Kävijät siis tulevat suoraan sisään - tai joskus harvoin koputtavat ensin.

:)

meillä sentäs lukko, mutta lukossa vaan öisin, jos olen yksin lasten kanssa ja muistan laittaa.. Lisäksi lukossa, jos mennään alueelta kauaskin. Sisällä usein kyllä kunnon vartiokoira =) Meillä ei edes ovikello toimi, joten koputtamalla tai koputtamatta sisään. Tosin ei mellä käy vieraita nyt niin usein...

[QUOTE="vieras";27223233]Niin no palstan mukaanhan ovi kuuluu oikeastaan pitää auki yötä päivää, että kaikki halukkaat pääsevät vapaasti kulkemaan :) Ja jos katsot ovisilmästä ennenkuin avaat oven, olet ylihysteerinen neurootikko.[/QUOTE]

Mun mielestä ihan toisin päin :D
Mä oon vasta täällä kuullut, että joku ei avaa ovea, jos ei odota ketään.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Meillä on kolme lasta ja jokaisella lapsella monta kaveria jotka käyvät useamman kerran viikossa. Olishan se hullua, jos ei heille ovia aukaista. Tottakai aukaisen, jos joku oveikelloa soittaa. Vahtiviettinen koira meillä kyllä on ja en omakotitalossa haluaisi asuakaan ilman koiraa.

Meille harvemmin kukaan oudompi eksyy koputtelemaan ovea, arimmat seuloutuvat jo meidän portin eteen. :D Loput luovuttavat kun huomaavat, ettei meillä ole ovikelloa.

Itse en voi ymmärtää tyyppejä, jotka eivät vastaa puhelimeen jos puhelimessa näkyy outo numero. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä