Mikä auttaa ahistukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja djkshfsk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

djkshfsk

Vieras
Olen 26-vuotias, ja kärsinyt ahdistuksesta varmaan lapsuudesta asti. Vasta joskus 6 vuotta sitten vasta tajusin todella et mua ahdistaa. Silloin söin jonkin aikaa SSRI:tä, koska silloinen poikaystävä (mt-häiriö, narsismi) ajoi mut masennuksen partaalle. Nyt huomaan, että varsinkin väsyneenä työpäivän/työviikon jälkeen saatan olla todella väsynyt, seinät tuntuu kaatuvan päälle, menen johonkin toiminnalliseen lukkoon, jossa haluaisin vaan päästä eroon melusta, sotkusta, perheestä. Pitäiskö vuokraa joku yksikö, joka olis vaan mun? ;D Tai sitten tänään oli vaan jotenkin rankkapäivä ja oon tulossa kipeeks.. En haluaisi enää itselleni mitään ssri lääkitystä, nukun ihan ok.. En tiedä muita lääkkeitä ahdistuksen hoitoon kuin opamox, ja en tiiä haluanko sellaisia edes otettavan tarvittaessa. Aamut on mun parasta aikaa, jaksan siivota ja touhuta paljon, ja kun koti on siisti mä myös voimistun ja piristyn. Tosin lapset (2kpl) levittää tavaroita mun perässä. Musiikki ja tanssi voimistaa ja energisoi mua, mutta noi terroristi lapset, tai isompi niistä (4v) ei halua et kuuntelen musiikkia.

Miksi tänään on näin rankkaa?! Kumpa huomenna voisin sanoa teille, et onpa ihana olo ja hyvä päivä :) Varsinin kun isompi pääsee myös tädilleen yökylään :)

Mulla Opamox ei auta mitään, Diapam on parempi. Mut hmm, eniten varmaan auttanut SRNI-lääkes Efexor ja se kun ei puhu siitä ahdistuksestaan. Soittaa jollekin ystävälle ja koittaa puhua ihan muita asioita. Tai yrittää edes tehdä jotain muuta. Yhtä oikeaa vastausta kun kysymykseesi ei ole.. joillakin auttaa terapia, itellä se vaan pahentaa asiaa.

Mulla on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja siihen terapia on ainoa järkevä pitkäaikainen hoito rauhoittavien (mulla Xanor) ohella. Terapia auttaa ainakin selviämään niistä tuntemuksista paremmin, vaikkei aihdistuneisuus ehkä koskaan poistukaan.

Mulla ahdistaa iltaisin kun oon väsynyt ja pitää alkaa laittaa lapsia nukkumaan ja sen jäkeen on niin hiljaista, enkä saa unta. Sain keväällä Ketipinor-lääkettä ja se on auttanut, annostakin on jo pienennetty puoleen (se ei aiheuta riippuvuutta kuten Opamox). Mulla taustalla masennusta jota ei lääkitty.

EI LÄÄKKEITÄ. Koska ne on huijausta ja pistää pään vaan pahemmin sekaisin, säännöllinen lääkitys tuhoaa aivoja. Varsinkin neuroleptit yms jo vuodessa tuhoaa aivoja peruuttamattomasti.
Jos teille lääkkeet toimii, niin se on placeboa ja saisitte samat kiksit syömällä kalkkitabuja kunhan uskoisitte parantavaan voimaan.
Suosittelisin enneminkin ammattilaiselle hakeutumista. Joku säännöllinen intensiivinen terapia varmasti auttaisi.

Tai jos tykkäät musasta ni hanki kuulokkeet. HYVÄT KUULOKKEET! Irrottele lukkojen takana niin ettei kukaan pääse ulisemaan! ;)