Tokaluokkalainen tytto on melkein 140cm pitka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toka"

Vieras
ja kaikki vaatteet jaaneet pieniksi... kasvuvauhti on huimaa....

Kirppareille pitanee lahtea, jos vaatteet jaa pieniksi hetkessa.

Onko oikeasti nama nykylapset niin paljon suurempia kuin ennen vai luulenko vaan..

niin on minunki 2 luokkalainen. ja oli myös siskonsa, vielä pidempi. haikeana katselen niitä "oikean"kokoisia pienie 1-2 luokkalaisia kun omani sellanen jättiläinen muihin verrattuna. mutta kyllähän ne toiset sitten ajallaan ottaa kiinni.

itsekin oli jo 3-5 luokkalaisena aina luokan pisin ja jo nykymittainen.

Meidän 2. luokkalainen poika on 141cm pitkä ja on luokallansa keskimittainen eli eiköhän tuo ihan normaali pituus tokaluokkalaiselle ole. Mutta noilla alaluokilla voi olla huimia pituus eroja kun meidän 4. luokkalainen on 146cm pitkä ja sen kanssa on samalla luokalla kaveri joka on 125cm pitkä...

Kyllä ne taitaa olla pidempiä... Mun ekaluokkalainen on 140 cm pitkä. Tosi vaikeaa löytää ikään sopivaa vaatetta, varsinkin kun on lapsenmallinen vartalo vielä.

Kyllä minusta muksut on ihan samankokoisia mitä ennenkin. Meillä vaan on poika hurjan pitkä mielestäni. Mä oon vaan vähän yli 160cm, ja kolmannen luokan syksyllä aloittanut poika on 157cm pitkä. Isäänsä tulee, tämä kun on 194cm. Ja kuusipäisestä veljeskatraasta lyhin vielä tuo isänsä, muut on yli parimetrisiä. :D

Kyllä minusta muksut on ihan samankokoisia mitä ennenkin. Meillä vaan on poika hurjan pitkä mielestäni. Mä oon vaan vähän yli 160cm, ja kolmannen luokan syksyllä aloittanut poika on 157cm pitkä. Isäänsä tulee, tämä kun on 194cm. Ja kuusipäisestä veljeskatraasta lyhin vielä tuo isänsä, muut on yli parimetrisiä. :D
Kyllä lasten kuuluu olla lasten kokoisia, ei mitään mastodontteja :O

Laittaako ne kaupan valmisruokiin jotain kasvuhormoonia? Tai veteen

Kyllä lasten kuuluu olla lasten kokoisia, ei mitään mastodontteja :O

Laittaako ne kaupan valmisruokiin jotain kasvuhormoonia? Tai veteen

Meillä ei kaupan valmisruokia syödä ollenkaan. :) Jos vedessä olisi kasvuhormooneja niin enköhän mäkin sitten olisi pitkä.. :D Pojan isä ja isän kaikki veljekset ja vanhemmat ovat hirmuisia hujoppeja, ihan perimästä tuo siis tulee.

Onko teidän pitkiä tyttöjä koskaan kiusattu?
Ei se oo kivaa lyhyellä pojallakaan, kun jo eskarissa tekivät pituusvertailuja.
Nyt 9v ja varmaan vähän vajaa tuon 140cm..

kummipoikani ( veljeni poika ) on kolmannella ja lähentelee 160cm :D juuri täytti 9v

Mä tiedän kans yhden miehen, joka oli lapsuudessa 9 vuotiaana aikanaan selvästi yli 150 cm pitkä. Ei nyt aikuisiällä ole kuin 185 cm korkeintaan, ehkä jopa alle tuon 185 cm. Tai no kuin ja kuin, on tuo 185 cm kuitenkin ihan hyvä pituus miehelle. Lapsuusiän pituus ei kuitenkaan 100 prosenttisesti ole yhteydessä aikuisiän pituuden kanssa.

Ilmeisesti lasten koko on kasvanut parissakymmenessä vuodessa tosi paljon, itse olin aikoinaan kuukauden päälle 8-vuotiaana 128cm, ja mulla on sellainen mielikuva että pituus ois ollut hitusen sen aikaisen kasvukäyrän keskikäyrän yläpuolella vielä silloin. Ja en ollut silloin kyllä luokan lyhyimpiä, vaikka olinkin ainoa ihan loppuvuodesta syntynyt, varmaan olin jopa lähes keskimittaa vielä silloin

Edit: Tai sitten lapset kasvaa tosiaan ihan omaan tahtiin. Muistinkin nimittäin yhtäkkiä että mun isä joskus kertoi olleensa kouluun mennessään 134cm ja luokan ylivoimaisesti pisin (se on syntynyt 50-luvun puolivälissä) Aikuisena se on kuitenkin 181 eli vain vähän yli keskimitan (tosin kerran väitti olleensa armeijan lopputarkastuksessa 182,5 mutta siitä ei löytynyt todistusaineistoa :D) Mun veli taas oli aina tosi pieni, mutta kasvoi sitten lukiossa hurjasti ja siitä tuli 180. Mulla itselläkin oli murrosikä myöhään, mutta kasvoin sillä tavalla ihmeellisesti että olin alle kouluikäisenä pitkä ja ala-asteen loppupuolella ja yläasteen alkupuolella pätkä ja sitten minusta tuli lopulta keskimittainen.

Viimeksi muokattu:
Meidän tokaluokkalainen on hiukan yli 150 cm..ja onhan se kieltämättä aika hupaisa ilmestys ikätovereittensa keskuudessa, kun toisten päät keikkuvast huomattavasti alempana... Mutta sellainen käsitys mulla on että nykyään lapset kasvavat rohkeammin eli kasvuolot ovat varsin suotuisat nopealle kasvamiselle ja kehittymiselle. Tiedä sitten, onko se nyt niinkään hyväksi mutta minkäs teet. Ja geenien voimallehan ei voi juurikaan mitään.

No eipä se lapsuuden pituus tosiaan korreloi aikuismittaa.
Muistan yhdenkin pojan, joka ysiltä lähtiessä oli sellainen150-senttinen pätykkä.
Seuraavan kerran näin sen tyypin aikuisena ja voi helv. se oli venynyt 2-metriseksi. :O

Uusimmat

Yhteistyössä