N
"Noora"
Vieras
Mulla on siis 14-vuotias tyttö, joka on sairastanut diabetesta nyt hieman päälle kaksi vuotta. Tytöllä on ollut melko rajuja hypoglykemioita (liian matalia verensokereita), ja mua on alkanut pelottamaan päästää sitä menemään yhtään mihinkään. Selviää kyllä itse ainakin useimmiten hypoista, ja tunnistaa ne ajoissa, mutta silti mun ajatukset on koko ajan suunnilleen "entä jos...". Mä en vaan pysty rentoutumaan hetkeksikään, ellen oo tytön lähellä. Lapsi on hoitanut suurinpiirtein kaiken hoitoon liittyvän itse, varmistelen kyllä, että kaikkia välineitä ja inskoja on, ja haen tarpeen tullen lisää, verensokerituloksia kyselen ja mittausmuistutusviestejä lähettelen melkein liikaakin hypopelossani.
Miten mä pystyisin "katkaisemaan napanuoran"? Tyttö on sen jo tehnyt omalta osaltaan, ja mä vaan roikun perässä, vaikka tiedän kyllä tytön pärjäävän. Anteeksi sekavuus, mä oon todella huono jäsentelemään ajatuksiani.
Miten mä pystyisin "katkaisemaan napanuoran"? Tyttö on sen jo tehnyt omalta osaltaan, ja mä vaan roikun perässä, vaikka tiedän kyllä tytön pärjäävän. Anteeksi sekavuus, mä oon todella huono jäsentelemään ajatuksiani.