Heips ap,
Olen käynyt Lontoossa monta kertaa ja viettänyt siellä viikkoja. Lisäksi olen asunut muualla Englannissa vuosia.
Niinkuin edellä sanottu, lentokentiltä pääsee hyvin junalla tai bussilla Lontooseen. Bussi on usein halvempi, jos budjettimatkailusta on kyse. Viimeksi menin itse Terravisionin bussilla Stansteadilta Victorialle, eikä mitään ongelmia. Liput voi ostaa ja tulostaa netistä, mutta ne saa myös ihan bussipysäkkien vieressä olevasta myyntipisteestä.
Ehdottomasti suosittelen, ettet kulje metrolla. Jää paljon mahtavia maisemia näkemättä. Busseilla pääsee melkein yhtä nopeasti keskusta-alueella ja niistä on kiva katsella kaupungin menoa. Bussipysäkeillä on hyvät kartat, että mihin mikäkin bussi menee ja esim. Victoria-asemalla on neuvojia, jotka kertoo minkä numeroisella bussilla pääsee mihinkin. Bussissa näkee näyttötaulusta pysäkkien nimet, eli on helppo jäädä oikealla pysäkillä pois.
Hintataso on turistialueella kalliimpi paitsi jos menee paikallisiin "pubeihin". Pubit ovat usein isoja ruokaravintoloita, ja niissä saa hyvää ruokaa 5-7 punnalla.
Lontoossa kannattaa myös ehdottomasti harrastaa shoppailua, jos siitä tykkää. Siellä on paljon edullisia vaatekauppoja, joissa vaatteet, meikit, kengät ym. on todella paljon halvelmpia kuin Suomessa. Kaikkein halvin on Primark, josta saa toppeja 2 punnalla, kenkiä 4 punnalla ja housuja 8 punnalla, mutta keskustan liikkeissä on kamala ryysis ja toisaalta vaatteiden laatu ei ole mikään hyvä. Mutta perussukkaa ja hiuslenksua ym. saa sikahalvalla.
Lontoo on ihana paikka, pidähän hauskaa!
Liisa I