Lopetitteko imetyksen maidonsakeuttajien käytön vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Olen viikon antanut maidonsakeuttajaa vauvalle, joko pumpattuun maitoon tai korvikkeeseen. Vauva on muuttunut huutavasta ja kitisevästä lapsesta tyytyväiseksi ja iloiseksi. Paitsi öisin olen imettänyt, ja silloin onkin sit ähisty ja aamuisin oltu itkuisia. Nyt yritin imettää päivälläkin äsken, ja vauva sai hetken kuluttua taas kovan huutokohtauksen ja puklua nousi kurkkuun...

Onko teidän imetykset tyssänneet tälläisen asian vuoksi? :( haluaisin jatkaa, mutta en vauvan hyvinvoinnin kustannuksella. Maidon pumppaamisessa monta kertaa päivässä en näe kovin suurta järkeä pitemmällä tähtäimellä, kun on jo saanut korvikettakin.

Sen voi antaa pieneen vesimääräänkin sekoitettuna. Käsittääkseni ei pitäisi olla mikään este imetykselle. Tietystivauva on voinut tottua "helppoon" maitoon pullosta, rinnalla joutuu tekemään enemmän töitä.

Juu ja en. Mä jatkoin sitä pumppaamista 7 kk. Mutta suurimman osan ajasta sain riittävästi ulos, kun pumppasin 2 kertaa päivässä (joskus alussa useammin, mutta harvensin tohon kahteen, kun huomasin, että sekin riittää) ja ihan lopussa vain kerran päivässä (ja silläkin sain tarvittavan määrän ulos).

Ja sinänsä siis lopetin, että tissisyöminen loppui meillä seinään siitä päivästä, kun refluksidiagnoosi tuli. Takkuili erittäin pahasti siihenkin asti, koska neiti ei voinut syödä makuuasennossa.

Viimeksi muokattu:
Sen voi antaa pieneen vesimääräänkin sekoitettuna. Käsittääkseni ei pitäisi olla mikään este imetykselle. Tietystivauva on voinut tottua "helppoon" maitoon pullosta, rinnalla joutuu tekemään enemmän töitä.

Mä en ihan hokaa, kuinka tämä toimisi. Tai ainakaan olisi toiminut meillä. Sen maidon tuli olla paksumpaa jo mahaan mennessään, nestemäinen ei pysynyt alhaalla lainkaan. En ole lainkaan varma, että veteensekoitettu sakeuttaja olisi sekoittunut mahassa "nestemäisenä" juotuun maitoon riittävän nopeasti...

Pelkään että maito loppuu.. Siksi olen pitänyt yöimetyksistä kiinni. Päivisin pumppaan 3 tunnin välein.. Kauhee rumba korvikkeen antoon verrattuna, mutta kun ei haluais sillekkään kokonaan siirtyä ihan vielä.

[QUOTE="mami";27342129]Pelkään että maito loppuu.. Siksi olen pitänyt yöimetyksistä kiinni. Päivisin pumppaan 3 tunnin välein.. Kauhee rumba korvikkeen antoon verrattuna, mutta kun ei haluais sillekkään kokonaan siirtyä ihan vielä.[/QUOTE]

Niin mäkin pelkäsin, mutta ei loppunut. :) Päinvastoin. Sitä alkoi tulla yhdessä vaiheessa ihan liikaakin (mut sit vähensin tuohon kahteen kertaan). Öisin en pumpannut tuona aikana lainkaan. Yöimetykset/-pumppaukset ei ole sinänsä mikään ehdoton edellytys. Riittää, että päiväaikaan saat niin paljon ulos kuin tarvitaan.

Lisään vielä, et joo, onhan se tietyssä mielessä työläämpää kuin tissi-imetys ja/tai korvike. Mutta toisaalta siinä on etunsakin. Ennen pitkää siitä tulee rutiini ja homma tapahtuu aika nopeasti. Mulla meni päivästä n. tunti yhteensä tohon hommaan (suurimman osan ajasta, mutta siis jaettuna kahteen eli puolisen tuntia kerrallaan. Joskus vähemmän, joskus hiukan enemmän). Pumppuja kantsii suosiolla hommata kaksi (lisäkustannus, mutta maksaa se korvikekin). Etu ja iso semmonen on vapaus. Kun maitoa on kaapissa, et ole yhtä sidottu vauvaan kuin tissistä syövän kanssa. :)

Viimeksi muokattu:
vanha ketju mutta laitan oman kokemuksen koska olisin itse kaivannut vinkkejä 2kk sitten.
meillä imetys ja sakeuttaja toimii, annan sakeuttajan ruiskulla suupielestä sisään kun vauva on tissillä. vaati vähän harjoittelua, mutta kannatti. sakeuttajan imaisen ruiskuun heti kun olen sen veteen sekoittanut, helpompaa ennenkuin se kovettuu.
ja auttaa kyllä refluksiin meillä. annosta on pitänyt vähän kasvattaa siitä pakkauksen ohjeesta (nutrilon nutriton), ilmeisesti ruokamäärät kasvaneet. alkuun annettiin vain puolikasta annosta.

Yhteistyössä