Huono itsetunto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymble
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mymble

Vieras
Olen jo miettinyt eroakin tämän asian takia... Päässäni on vaan liian tiukassa ajatus: "sinä et kelpaa kellekkään, olet täys paska!", näin minulle on toitotettu pienestä pitäen. En koe itseäni minkään arvoiseksi. Minuun sattuu, kun mies katselee toisia, tunnen itseinhoa kun saatan suuttua tuollaisesta.

Tuntuu siltä, että yksin minun olisi parempi, ei tarvitsisi miettiä riitänkö jollekkulle, en tuntisi paineita ulkonäöstä, ei olisi tarvetta loukkaantua mistään- ehkä voisin paljon paremmin?

Öh, miksi se mies katselee muita? Kannattaisiko keskustella aiheesta? Ja miten katsoo, himoiten vai muuten vaan?

Psykologit osaavat tehdä itsetunnolle ihmeitä.

mutta ei minun itsetunnolle, psykologilla on sitäkin puitu ja muita lapsuuteen liittyviä asioita mm.väkivaltaa ja henkistä väkivaltaa- en halua olla tällanen!

ja en tiedä miksi katselee muita, selittää vain, että kaikki miehet katselee, himoiten ja pitkään- minua ei sillä lailla katso. miehelle olen puhunut, miltä minusta tuntuu, mutta en voi häneltä sitä kieltääkkään.

Kaikki miehet vilkuilevat, mutteivät tuijota. Useimmat oppivat vilkuilemaan niin, ettei puoliso huomaa. Kuola suupielestä valuen tuijottaminen kielii piittaamattomuudesta puolison tunteita kohtaan.

mutta ei minun itsetunnolle, psykologilla on sitäkin puitu ja muita lapsuuteen liittyviä asioita mm.väkivaltaa ja henkistä väkivaltaa- en halua olla tällanen!

ja en tiedä miksi katselee muita, selittää vain, että kaikki miehet katselee, himoiten ja pitkään- minua ei sillä lailla katso. miehelle olen puhunut, miltä minusta tuntuu, mutta en voi häneltä sitä kieltääkkään.

no ei katsele, pihalle vaan tollanen juntti! se ei oo sun arvoinen. Miksi sä roikut suhteessa joka vaan satuttaa ja aiheuttaa lisää itsetunnolle ongelmia?

Aina löytyy kauniimpaa ja parempaa. Sun täytys ymmärtää että oot arvokas juuri sellaisena kuin olet. Ei kai se ukko sun kanssa olis jos ei itse ajattelis samalla tavalla? (oletus)
Tee sellaisia asioita mitkä tekevät sinusta paremman ihmisen omasta mielestä. Pyri rakentamaan (työ, arvot etc.) niin että sun on hyvä elää.

Mieti missä sinä olet hyvä, älä niinkään missä et ole.

Aina löytyy kauniimpaa ja parempaa. Sun täytys ymmärtää että oot arvokas juuri sellaisena kuin olet. Ei kai se ukko sun kanssa olis jos ei itse ajattelis samalla tavalla? (oletus)
Tee sellaisia asioita mitkä tekevät sinusta paremman ihmisen omasta mielestä. Pyri rakentamaan (työ, arvot etc.) niin että sun on hyvä elää.

Mieti missä sinä olet hyvä, älä niinkään missä et ole.

tiedän, että olen töissä arvokas/teen työni hyvin ja saan kehuja, pidän työstäni. Olen myös hyvä äiti, käyn harrastuksissa jne. Elämälläni on sisältöä kyllä ja koen myös onnistumisia.

Ehkä ilmaisin itseni huonosti, mutta tällähetkellä ainoa asia joka minut saa tuntemaan itseni arvottomaksi on mies. Yritä nyt sitten keskustella miehen kanssa, jonka vastaus ongelmaan on olkien kohotus ja toteamus siitä, että miehet nyt vaan on sellaisia... Jos kaikki miehet on tuollaisia, luulisi että olen onnellisempi ihan yksin/ lasteni kanssa.

Yhteistyössä