Pyytääkö teidän puolisonne "oikeasti" anteeksi? Vai syyttelevätkö ja muka pyytävät anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ssssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Ssssss

Vieras
Mieheni ei osaa pyytää anteeksi. On ilmeisesti mielestään aina oikeassa. Joskus harvoin taipuu sanomaan anteeksi, mutta silloinkin aina syyttelee vain lisää. Tyyliin: "anteeksi, mutta miksi sinä aina..." tai "anteeksi, mutta se, että sanoin niin pahasti, oli ihan omaa syytäsi...". Sitten hän sanoo, että on kyllä pyytänyt anteeksi ja minun on aivan turha olla surullinen / vihainen. Pahimmillaan muka aloittaa anteeksipyynnöllä ja loukkaa vielä vain pahemmin ja alkaa syytellä, että sekin johtuu minusta.

En jaksa enää tätä. Ei ikinä vilpitöntä anteeksipyyntöä kun on loukannut pahoinkin :(

Mun mies ei kyllä pyytele anteeksi millään tavoin, koko sana on ilmeisesti hänelle tuntematon. Sun mies kuitenkin tuntee kyseisen ilmauksen, mutta käyttää sitä väärin?

Kyllä miun mies osaa pyytää anteeksi jos on tarpeen.

Ei ole koskaan pyytänyt reilusti anteeksi, joko vähättelee ja selittelee, tai sitten alkaa ihan armoton marttyyrinäytelmä...

"Joo, oon ihan paska, ihan turha, mitään en osaa...blaa blaa blaa."

Ei ole koskaan pyytänyt reilusti anteeksi, joko vähättelee ja selittelee, tai sitten alkaa ihan armoton marttyyrinäytelmä...

"Joo, oon ihan paska, ihan turha, mitään en osaa...blaa blaa blaa."

Myös minun mieheni tekee tätä(kin)! "No anteeksi! Kaikkihan tämä on minun syytäni! Minä tässä täys paska olen! Ei ole mikään ikinä sinun syytäsi!" Voi helevetti.

Kyllähän se sana mutta siellä deletoi kaiken edellämainitun.
Eli anteeksipyyntö mieheltäsi tossa tapauksessa on yks tuulenhuuhtoma perse!

Miehelläs on kai tarve päteä, ikävää. Oletko suoraan kysynyt että miksi tekee niin?
Jos ei myönnä ni nauhota ne anteekspyynnöt ja kuunteluta:D
Mä kerran tein niin joskus alkuaikoina kun ukko väitti ettei nalkuta:D

Mun mies osaa olla aidosti pahoillaan eikä ees enää nalkuta:)

Meillä ei ole montaa kertaa ollut sellaista tilannetta että olisi ollut tarpeen pyytää anteeksi. Mutta kyllä, joka kerta se oikea "syyllinen" on pyytänyt aidosti anteeksi ja ristiriidat on selvitetty halki, poikki ja pinoon rakentavasti keskustelemalla. Jo sovittuja riitoja ei kaivella jälkikäteen. Toimii meillä.